Dus op mijn aanraden had ze een advertentie gezet. Twee reacties gekregen... ene vrouwtje had een jaarling en wilde deze tot dat de jaarling 3 was wel bijrijden... andere meisje was 14 en had wat verzorgpony's gehad. Nou allebei maar 'aangenomen'.. maar nu begint de trouble. Vrouwtje is grote sterke paarden niet gewend en zelf ook niet zo groot. Is er nu een keer flink afgevallen toen paard het op een racen zette... en is nu een beetje angstig. gevolg; neemt vriendinnen mee die het paard eens rijden, dan zij erop en vriendinnen gaan lesgeven. Gelukkig heeft ze ook les van stal uit. Dan is er nog iemand van stal die af en toe eens dat paard rijdt in het weekend, en die heeft dit weekend hem helemaal zeiknat gegalopeerd buiten want 'de bijrijdster moest hem morgen ridjen'
Het andere meisje is pony's gewend, kan wel aardig hobbelen. Komt met vriendin, die wil er ook even op, dus meisje zet vriendin erop (zonder rijkleding of ervaring) en gaat les geven. Dan gaat ze nog even naar buiten, net voordat het donker wordt...

Allebei de paarden zijn jachtpaarden, en de een is 1.75 ofzo en de ander 1.80. Loeigrote paarden, die weten dat als ze zich sterk maken, ze de baas zijn. Bijrijdsters zijn leuk natuurlijk voor de beweging, maar beide zijn ze niet zulke paarden gewend, en zetten ze de dieren niet aan het werk... maar wel zonder cap rijden en leuk 'even naar buiten'
Begrijp me niet verkeerd, het zijn leuke meiden, maar dit is gewoon zo onverantwoord op deze manier. Ik en de staleigenaar kijken ernaar en houden ons hart vast... want vroeg of laat gaat het fout. Tegen de eigenaresse hebben we het al gezegd... hopelijk kan die betere afspraken maken met die meiden. Ze zijn erg aardig, maar moeten wat paard betreft nog erg veel leren. Net als ik toen ik begon. Maar ik had begeleiding van stal uit...
Af en toe sta ik er nu echt bij van

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-12-08 17:33 ]</font>