Dieren op het Spreekuur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 12:58

Heeft iemand gisteren Dieren op het Spreekuur gezien ?

Deze serie gaat over een groep net Afgestudeerde DA´s in Engeland ze worden zo wel in hun werk als prive gevolgt. Ik kijk deze serie namelijk iedere week erg trouw. Omdat we iets achter lopen gaan ze nu de afleveringen uitzenden toen de MKZ uitbraak.

Het is niet leuk om dit onderwerp weer even aan te halen. Maar misschien ook goed om te zien hoe zij dit hebben meemaakte. Aangezien de Engelsen er toch anders mee omgingen als wij hier in Europa. Het was gisteren weer erg aangrijpend hoe een boer zijn 16 koeien kwijtraakte Huilen aan de MKZ.

De komende afleveringen zullen helaas niet leuk zijn maar ik blijf kijken ben best benieuwd hoe het daar nu precies gegaan is Verdrietig .

_________________
Ik ben NIET verslaafd aan bokt helemaal NIET hoor.

Lunterenrit ??? Alleen als ik op Ex. mag Lovers.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prisca op 2001-12-03 12:00 ]</font>

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:00

Ik kijk het ook elke week, het is wel leuk om t ezien hoe de engelsen ermee omgaan. Het is wel heel triest vooral toen ik hoorde dat de mensen van een getroffen boerderij afgesloten worden vd bewoonde wereld zelfs in noodgevallen moesten ze eerst bellen of ze met de ontsmette voor noodgevallen bestemde auto weg mochten. En ze hebben geen koeien waar ze mee bezig kunnen zijn en ze mogen niet van het terrein.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:05

ja ik heb t gezien.
vond het heel boeiend om te zien hoe het er in engeland aan toeging met de MKZ. maar alles kwam weer naar boven bij mij.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:08

Ik kijk het ook altijd samen met mijn vriend daarna (om 20.00u) gaat hij altijd naar huis omdat hij nog een uur moet rijden.
Ik vind het wel heel boeiend mede omdat ik ook veearts assistent wil worden maar het was inderdaad niet makkelijk.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 13:08

Yep kan ik geloven maaike maar we mogen en moeten deze ellende niet vergeten. En alles aan doen om dit te voorkomen in de toekomst.

Ikvraag me af hoeveel afleveringen ze eraan gaan besteden ?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:16

Ik was tijdens de MKZ crisis in Engeland.. Heb helaas alles van dichtbij kunnen zien..
Mijn opa woont in de buurt van een natuurgebied waar normaal duizenden schapen lopen.. nu lagen er alleen rokende hopen as van alle beesten die gedood waren. Overal hingen bordjes met stricte regels, bij de kerk en winkels stonden ontsmettingsbakken en het ergste was nog dat alle boeren (iedereen in die buurt dus) vreselijk gedeprimeerd waren..
De laatste dag dat we er waren zou de uitslag van de testen binnenkomen.. en toen bleek dat het gebied waar mijn opa woonde als een van de weinige in de omgeving onbesmet was..
Heb nog nooit zo'n groot feest gezien.. prachtig! Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:20

Ik kijk er ook altijd naar. Die mensen die op dat prachtige park stonden mochten ook niet meer met hun paarden rijden, waardoor sommigen te veel aan energie kregen. En die ene boer was helemaal uit zijn ritme gehaald, hij wist bijna niet meer wat hij moest doen: zijn stallen waren leeg, het was gewoon eng om te zien, zei hij. Voor hem was er een einde gekomen aan het boer zijn. Ik vind het nog steeds belachelijk dat er zo met mensen en dieren is omgesprongen. MAar toch blijf ik inderdaad de serie volgen. Het is namelijk heel interessant om te zien hoe het er aan toe gaat. Die ene jonge veearts zei eens dat het niet zo leuk meer was om met koeien en varkens te werken, paarden en huisdieren waren leuker: als die iets hadden mocht het geld kosten om ze te genezen. Voor een koe was alles te duur. Hij had de middelen en de kennis om ze te genezen maar hij moest ze dan af laten voeren. DAt gaat hier in nederland ook op, gevolg: steeds minder veeartsen voor veeteelt, ze behandelen liever paarden en kleine huisdieren. Neem ze dat maar eens kwalijk. Ik kan het me helemaal voorstellen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 13:32

Idd Desiree ik voel dat ook heel duidelijk het verbaasd me trouwens hoeveel geld mensen spenderen aan hun huisdier Verward. Ik had dat van die engelsen eigenlijk niet verwacht ze gaan in het algemeen anders met hun dieren om.
Goed teken hoor Party!! .

Dat mens met dat paard spoorde niet helemaal ?? Paard was net genezen van een zware rug blessure en dat gooit ze hem los in de wei/bak Verward . Maar misschien ben ik misschien te voorzichting daarmee maar ik neem NOOIT een risico met losgooien. Verward

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:40

Dat ze hem losgooit is niet zo erg maar die beesten zijn al een tijd niet uit hun box geweest en dn gooit ze zo'n paard dat ook al een zware blessure heeft gehad los met een ander paard wan hij had een klap op het spronggewricht gehad van een ander paard. die puszooi spoot er trouwens lekker uit Misselijk

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:55

Het is juist goed dat die pustroep er uit kon, je kunt zo'n paard dan nog beter laten lopen dan stilzetten op stal, want dan gaat die troep er tenminste uit. MAar konden ze die paarden nu niet even longeren dan, voordat ze werden losgegooid? Daarbij is weidegang voor een dergelijke onsteking beter dan de stal: op de wei is het schoner, minder bacterien.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:57

Citaat:
Op 2001-12-03 12:32, schreef Prisca:
Idd Desiree ik voel dat ook heel duidelijk het verbaasd me trouwens hoeveel geld mensen spenderen aan hun huisdier Verward. Ik had dat van die engelsen eigenlijk niet verwacht ze gaan in het algemeen anders met hun dieren om.
Goed teken hoor Party!! .

Ha! Engelsen zijn juist vreselijk betuttelend met hun beestjes hoor.. Paardenvlees wordt pas de laatste jaren in Engeland gegeten.. eigenlijk is het nog steeds 'not done'. Bioindustrie kennen ze amper.. ik legde aan een boer daar uit hoe het er in Nederland aan toe ging, en hij keek me alleen verbouwereerd aan. Nergens wordt de opleinding voor diergeneeskunde zo serieus genomen als daar..
Naja, ik kan wel heel lang doorratelen over hoe ze daar met beesten omgaan, maar ik geloof dat ik wel duidelijk ben Lachen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 14:14

Ja Batje ik zie dat idd ikhad die engelsen toch anders verwacht. Nou gelukkig maar.

Als je kan losgooien kan je ook longeren ?? Vond het toch wel erg gevaarlijk.
En idd het is goed dat ze met zo´n wond buiten lopen maar dan moet dat wel alleen anders loopt ze nog meer risico. Het zag er wel smerig uit.

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 21:19

Ja dieren op spreekuur! Daar kijk ik ook altijd naar.
Ik heb ook die aflevering gezien over de MKZ-crisis.
Ik hoop dat er nooit meer zo'n ziekte de kop op steekt, maar voorkomen doe je het toch niet.
Helaas......

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 09:18

Ik kijk er ook altijd naar...
Mijn favoriet is natuurlijk TRUUUUUUUDE!

Erg ellendig die MKZ in GB... pfff... gewoon middeleeuwse toestanden daar!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 09:22

echt vreselijk!!

en wbt de omgang met dieren, naar mijn idee worden de (vooral ook kleine) huisdieren daar veel minder snel opgegeven, volgens mij zou zelfs een slak nog een kans krijgen om geopereerd te worden, bij wijze van spreken!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 10:00

Ja Truuuddde die is zooooo gaaf en lief.

En die 3 broers die zijn ook leuk en cute Lovers .

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 10:25

Citaat:
Op 2001-12-04 09:00, schreef Prisca:
Ja Truuuddde die is zooooo gaaf en lief.
En die 3 broers die zijn ook leuk en cute Lovers .


Die ene die nu malaria heeft (Keith?) was wel OK, heeft ie OPEENS een vriendin... grrrrrr.

Annika

Berichten: 52
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Meedhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 13:46

ja ik ga morgen kijken bij de herhaling
veel groetjes annika en Joost

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 13:54

Mhh kan niet he Sibold ?? Ach ze zal het wel niet lang volhouden hihi Haha! .

Mmh Ben Keith en Trude Ven Party!! .

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 14:40

Ik kijk ook altijd en was echt onder de indruk dit keer. Heel goed om de MKZ crisis ook eens vanuit het standpunt van de dierenartsen te zien. En inderdaad die boer die geruimd was, zo sneu zoals die op zijn lege erf opgesloten zat.
Je weet dat het hier ook allemaal gebeurd is (behalve dan de brand stapels) maar ik vond deze uitzending toch heel erg confronterend.
Ik vind de oudste van de drie broers heel leuk, maar kan niet op zijn naam komen, lekkere fan ben ik weer Lachen En Trude is inderdaad een schat!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 15:00

Ik heb het ook gezien...echt heel zielig,erg enz. om al die dieren zo te zien liggen op zo'n brandende hoop Huilen Verdrietig Huilen .

Trude is ook mijn favoriet...maar heb je d'r toekomstige man al gezien??? Da's echt zo'n loeigrote vent.... Koe *LOL* Haha! ! Maar toch leuk voor haar dat ze een manneke heeft gevonden!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 15:00

haha Jasmijn volgende keer wel kijken hij zal nu wel vaker in beeld komen.

Ik komende tijd zal wel over MKZ gaan ben benieuwd. Verdrietig .

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 19:44

Citaat:
Ik vind de oudste van de drie broers heel leuk, maar kan niet op zijn naam komen, lekkere fan ben ik weer Lachen


Steve heet die geloof ik... Schijnheilig

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 19:55

ja heb het gezien, was zielig je hoorde op een gegeven moment die klappen van het pistool.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 23:57

Sibold gaat door voor de wasmachine, Steve is het inderdaad! Ik zal proberen een wat trouwere fan te worden.
Helemaal off topic, hebben jullie daar wel een mooie paarden rond zien lopen. Dan gaan ze naar een gerenomeerde stoeterij, maar ik vind het dan altijd zo tegenvallen wat er loopt. (ik heb het nu dus over de paarden, niet over de veeartsen Schijnheilig )