Nienke in Utrecht achter moeten laten........

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandy_

Nienke in Utrecht achter moeten laten........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 15:44

Omdat het niet steeds niet beter gaat met Nienke hebben we besloten dat we met d'r naar Utrecht gaan. Wat er met haar is zie:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=5146449&highlight=#5146449

We zijn dus gister (25-10) met haar naar de kliniek geweest. Toen we daar aankwamen moesten we eerst ons even melden. Nadat we ons gemeld hadden mochten we Nienke gaan uitladen. Nienke vond het om zich heen allemaal erg interresant. We moesten naar een onderzoeksruimte waar later een veearts met 2 co-assistenten kwamen. De 2 co-assistenten moesten bij Nienke een algemeen onderzoek doen na ong. 20 min. kwam de veearts er weer bij, toen moesten we naar een andere onderzoeks kamer. Daar heeft de veearts nog even naar haar gekeken. Toen is er toch besloten dat we Nienke daar achter moesten laten voor onderzoeken. Morgenavond ga ik samen met een vriendin even langs bij Nienke om te kijken hoe het met haar gaat. Ik kan dan ook gelijk kijken welke onderzoeken etc. er zijn gedaan. Aan de ene kant had ik heb wel even moeilijk gewoon, omdat we haar daar achter moesten laten en met een lege trailer naar huis moesten maar ja aan de andere kant ze wordt nu wel helemaal onderzocht en waarschijnlijk komen we dan eigenlijk te weten wat er nou precies met haar aan de hand is.

Bij deze wil ik Viviénne bedanken dat ze zowel gister als morgen met me mee wil naar Utrecht! Viviénne bij deze heel erg bedankt!

Sorry voor dit lange verhaal maar het moest er even uit!

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:50

Nou stekte ermee en hoop dat het snel weer goed komt

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:50

Ben benieuwd wat ze er van zeggen in Utrecht! Sterkte!

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:52

erg veel sterkte hoor!!

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 16:01

Nu maar hopen dat alles goed komt! Want we willen Nienke graag snel terug op de manege!

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 17:44

Bedankt allemaal! Ik hoop zeker dat alles goed komt, want ik/wij willen haar zeker niet kwijt. Ik ga morgen weer naar Utrecht hopen dat ze me dan wat meer kunnen vertellen!! Als ik meer weet zet ik het hier!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:48

Idd nu maar hopen dat alles goed komt en veel sterkte ermee!!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:22

waar ligt de link tussen dat hoofdschudden en die kroonrand dan volgens de da? of had ze ook nog andere problemen?

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 18:49

ingeo schreef:
waar ligt de link tussen dat hoofdschudden en die kroonrand dan volgens de da? of had ze ook nog andere problemen?

Volgens de Da kon het hoofdschudden ook verband hebben met d'r voorbenen. Vandaar het ingespoten is. Jammer genoeg heeft dit niet mogen helpen. Ook is er een buigproef gedaan en deze was linksvoor positief. In Utrecht moest ze ook een stukje draven op het harde, jammer genoeg liep ze daar linksvoor ook niet helemaal goed!

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 08:36

Oh het is zon naar gevoel als je paard niet lekker in zijn eiegn stal staat.
Hopelijk vinden ze snel wat het is.
Sterkte Ach gut

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 14:28

Ik ben gister naar Nienke geweest. Om 5 voor half 7 werd ik gebeld, ja ben je al onderweg naar Utrecht ik was dus al bijna in Utrecht. Ja want we mogen haar ophalen ze mag lekker mee naar huis. We gaan om half 7 weg vanuit hier. Dus nou ik was helemaal happy ze mocht lekker mee naar huis. Ik ben daar dus samen met een vriendin om half 8 voor de kliniek geen trailer en de kliniek gesloten. We hebben nog tot 8 uur gewacht en nog steeds niemand. Na een paar keer te hebben gebeld en niemand aan de lijn gekregen te hebben zijn we toen maar terug gereden naar Delft naar de manege. Daar was ze ook niet we begrepen er dus helemaal niks meer van. Toen heeft iemand van stal naar degene zijn mobiel gebeld nou gelijk iemand aan de lijn. Nienke stond al veilig achterin de trailer en ze waren op weg naar huis. We hebben toen gewacht toen Nienke op de manege kwam. Om half 11 kwam Nienke aan op de manege we hebben haar toen even apart gezet vanwege ziektes die ze mee kan nemen. Ze staat nu dus weer lekker thuis. Jammer genoeg is er nog geen oorzaak gevonden, want in de kliniek gingen ze maandag rijden toen schudden ze nog heel erg toen wilde ze dinsdag steedss hoger in d'r voorbeen gaan verdoven toen gingen ze dinsdag voor het verdoven rijden teon schudden ze niet meer en woensdag hebben ze gereden toen schudden ze ook neit meer. Een oorzaak hebben we nu dus nog steeds niet. Ze mag nu 2 weken alleen maar los lopen niet meer longeren of niks. Na die 2 weken mogen we langzaam weer gaan rijden maar wel onder invloed van pijnstillers. Ik ben dus heel erg benieuwd hoe het allemaal verder gaat!!!

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 14:40

veel sterkte toegewenst, succes met haar!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 14:50

Wel vervelend dat ze niet echt een duidelijke oorzaak kunnen geven. Ik hoop dat ze snel weer opknapt. Blijft ze wel onder controle en gaan ze nog verder zoeken of is het gewoon afwachten nu?

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 10:08

gouda schreef:
Wel vervelend dat ze niet echt een duidelijke oorzaak kunnen geven. Ik hoop dat ze snel weer opknapt. Blijft ze wel onder controle en gaan ze nog verder zoeken of is het gewoon afwachten nu?

Het is iid heel erg vervelend dat ik nu nog niet weet wat er nou precies aan de hand is. Nu is het gewoon afwachten hoe ze, zich thuis verder verdraagt.

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 14:54

Helaas mag Nienke niet los. Ze mag nu 2 weken lang alleen maar 10 minuten aan de hand stappen. Over 2 weken maar kijken hoe het verder gaat met d'r!

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:02

Lijkt me idd erg vervelend, hoop dat jullie snel de oorzaak weten en dat het allemaal goed komt Verdrietig sterkte!!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:19

Pff, ik heb eens even je verhaal gelezen en ik zie er wel het eea in waar mijn paard ook last van had . Mijn paard had een allergie, deed hoofdschudden en dan leek het ook net of hij stroomstootjes kreeg met zijn voorbenen, dit was erg vervelend met rijden. Dit deed hij het ergste van april tot september, of bij warm weer. Ik ben hem toen NAF D-tox gaan geven van de paardendrogist en dat hielp echt, het laatst jaar deed hij bijna niet meer schudden, is mss het proberen waard, het is homeopatisch, dus kan geen kwaad, sterkte ermee

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:32

Wat akelig allemaal. Ik hoop dat het goed komt met Nienke Ach gut

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 11:06

confetti schreef:
Pff, ik heb eens even je verhaal gelezen en ik zie er wel het eea in waar mijn paard ook last van had . Mijn paard had een allergie, deed hoofdschudden en dan leek het ook net of hij stroomstootjes kreeg met zijn voorbenen, dit was erg vervelend met rijden. Dit deed hij het ergste van april tot september, of bij warm weer. Ik ben hem toen NAF D-tox gaan geven van de paardendrogist en dat hielp echt, het laatst jaar deed hij bijna niet meer schudden, is mss het proberen waard, het is homeopatisch, dus kan geen kwaad, sterkte ermee

Dat is misschien wel een idee ja. We moeten nu op aanraden van de kliniek 2 weken aan de hand stappen (10minuten). Daar mogen we het rustig gaan opbouwen onder invloed van pijnstillers. Als ze dan nog schud kunnen we misschien wel is NAF D-tox gaan proberen. Iig bedankt voor de informatie!

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:20

Vervelend allemaal zeg ,hoop dat er toch nog gauw iets positiefs uit t advies van de arts komt en dat ze weer lkkr beter word,,heel veel sterkte ermee OK dan! Vriendjes zijn?

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:50

Het advies om NAF D-tox te gebruiken zou heel goed kunnen zijn. Maar de opmerking dat het geen kwaad kan omdat het homeopathies is, is echt niet waar. Ook deze medicijnen kunnen kwaad als ze verkeerd gebruikt worden. Ik zou mijn paard dan liever door een holistische arts laten onderzoeken. Volgens mij komt Steffie van der Laarse in de buurt van Delft gewoon bij je paard op stal langs voor onderzoek. Zij is afgestudeerd dierenarts en heeft daarna een hele tijd bij Eric Laarakker gewerkt. Ze kan enorm veel betekenen voor paarden met vage klachten waar de reguliere dierenartsen niets kunnen vinden.

Heel veel succes in ieder geval met je paard.

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:47

Ik denk sowieso niet dat NAF D-tox helpt bij Nienke (ik rij ook daar, dus ken het paard). Het is bijna wel zeker dat het gaat om headshaking (heeft pasgeleden een heel stuk over gestaan in de bit), maar dat kan ook ontelbare oorzaken hebben. Een daarvan is een soort hooikoorts, overgevoeligheid voor zonlicht. Confetti, zo te lezen had jouw paardje zoiets. Bij Nienke is dit echter niet het geval (dit is al uitgesloten), dus zullen die medicijnen bij haar (neem ik aan) niet werken.
Nogmaals het kan ontzettend veel oorzaken hebben, maar door straks weer te gaan rijden met pijnstillers hopen we te kunnen achterhalen of ze echt pijn heeft, of dat het puur aangeleerd gedrag is. Van daaruit kunnen ze dan weer verderzoeken. Oja, de VA uit Utrecht houdt wel contact heb ik begrepen, dus het is niet zo dat ze ons laten zitten ofzo.

Sorry San, hoop niet dat je het vervelend vind dat ik nu heel dat verhaal heb geschreven.

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 16:49

Bedankt voor alle advieze etc. wat PolitieTed zegt is iid waar. Ze kent Nienke ook goed haha Leuk om zo iemand te hebben die met je verzorgpaardje mee leeft! Bedankt Joyce!! De DA uit Utrecht houdt iid wel contact met ons. Hopen dat het over 2 weken goed gaat en dat het weg is!! Ik hou jullie op de hoogte!

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:57

Ik heb mijn paard ook achter moeten laten in Utrecht, toen hij zo koliek had! Het is echt vreselijk om zomaar weg te gaan met een lege trailer! Gelukkig is Kwaidie nu weer helemaal in orde! Veel sterkte!

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 18:41

Ik moet zeggen dat ik me idd niet fijn voelde dat ik haar moest achterlaten. Maar ja aan de andere kant het is wel beter we hadden gedacht dat als ze thuis zou zijn we wel zouden weten wat er aan de hand zou zijn jammer genoeg weten we nu nog niet veel!! Voor mij was het een hele verrassing dat me mee naar huis mocht. Ik ging gewoon op bezoek in het bezoek uur toen ik ineens te horen kreeg dat ze naar huis mocht Haha! dan is het dubbel zo leuk!