Nieuwe verzorgpony: Killerfjord!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Nieuwe verzorgpony: Killerfjord!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 11:39

Ik heb er nu dus een nieuwe verzorgpony bij, een dikke fjord Haha!
Een paar jaar geleden had ik er wel eens op gereden, kon me hem niet meer zo goed herinneren. Ik dacht dat het wel een lief beestje was.
Dus ik daar gister heen, fjord uit het weiland halen. Het begon al goed, twee friese hengsten stonden in de wei voor hem waar ik dus doorheen moest, die ene keert zn kont even naar me toe en probeert me te trappen Bloos! Die twee vervelende beesten weggejaagd (ik werd geholpen door de man waar de fjord en een van de friezen van is). Fjord uit het weiland gehaald, gaat ie op m'n voet staan..auww.. ik heb dan wel van die jodphurs met staal in de neuzen maar hij ging net op de zijkant staan.
Maar ja, toen de fjord achterhuis neergezet en poetsen maar, ging ie al staan draaien, happen en irritant doen. Toen zadel erop, hoofdstel in en cap op. Toen begon het lekker te plenzen Verdrietig Dus de teugels werden spekglad en het zadel schoof ook nog eens lekker heen en weer omdat die fjord dus echt tonnetje rond is.
We moesten buiten rijden, want hij houd niet van in de bak rijden en er was geen bak aanwezig. Ik stap erop, blijkt dat ie nog nooit van stappen gehoord heeft. Ik rij daar door het dorp heen, met heel veel moeite om hem dan maar in een dribbeldrafje langzaam te houden. Maar de teugels waren dus spekglad dus dat wou absoluut niet, crosst ie een paar keer weg. Ik sta doodsangsten uit omdat ie alle kanten uitschiet, bij mensen de tuinen en achtertuinen inschiet en ook nog eens ijzers onderheeft en de weg glad was. Stond ie oplaatst eindelijk stil, wil ie niet meer lopen, dus ik drijf hem aan, gaat ie staan bokken en steigeren.
Ik dacht, dit wil ik zo helemaal niet.. Ik was allang blij dat er geen auto's aankwamen, maar we moesten later nog een stuk langs de weg (we waren nu nog in een dorpje) Dus ik ging maar weer terug. Ik vertel het zo aan de eigenaar, heeft ie de fjord een ander bit in gedaan, en mij handschoentjes gegeven. (nu niet meteen gaan denken, nou lekker simpel, maar even een ander bit erin doen.. hij reageerde dus absoluut niet op dat andere bit..) Dus wij weer op weg, ging gelukkig een stuk beter, hij luisterde beter naar mijn hulpen, hij is alleen nog een paar keer een beetje geschrokken van auto's die ie niet hoorde of zag aankomen, en hij schoot nog een keer weg voor een hond. Verder hebben we lekker gedraafd en gestapt. Galopperen doen we de volgende keer misschien wel, hadden we nu al genoeg gedaan! Knipoog

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het eventjes kwijt..
En misschien hebben jullie nog tips?

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:02

Gefeliciteerd met een nieuw verzorgpaardje Haha!
en ja hij word mischien wel rustiger namate
je er vaker op rijdt
toen ik de eerste keer op mijn verzorpaardje ging
rijden deed hij ook zo gek en heeft hij me er 3 x afgegooit
en nu is hij ook supermak Haha!
dus hij probeert je gewoon uit Lachen

veel plezier ermee hea Knipoog

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:17

Schoenen met stalen neuzen. Ik hoop niet dat het staal doorbuigt en in je voet terechtkomt als er nog eens een paard op gaat staan. Ik ben er een beetje huiverig van.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:19

veel plezier met je nieuwe verzorgfjordje, maar als ik eerlijk moet zijn vind ik dit best gevaarlijk klinken. Misschien toch maar even kijken of je in een bak aan het werk kan ergens. Ookal vind dat beest dat niet leuk, hij moet wel leren dat hij zich moet gedragen!

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:42

erg leuk dat je een verzorgpaard hebt. ik kan me goed inleven in je verhaal heb zelf ook een ondeugende fjord Lachen maar wel een hele lieverd. ik denk dat als ze meer werk krijgt ze wel rustiger wordt. nog veel plezier ermee

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:13

Gefeliciteerd met je verzorgfjord.
Ben het met Shiloh eens dat het gevaarlijk is om op zo'n monstertje buiten te rijden.
Misschien kan je ergens in een bak rijden of een stuk land afzetten en daar een soort bak van maken.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 21:13

Bedankt voor jullie reacties, ik denk ook dat hij me behoorlijk aan het uitproberen is. Maar ik moet gewoon een tijdje doorzetten en vaak rijden, dan zal hij hopelijk wat rustiger worden.

Ulissa: daar heb ik ook over nagedacht ja.. ik chek elke keer even nadat er een paard op heeft gestaan of er niet ergens deukjes of scheurtjes inzitten. Want dan gaan ze zo de container in! Dan maar blauwe tenen de volgende keer Knipoog

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:31

Gefeliciteerd met je verzorgpaardje