maar vandaag niet. ik ging vanmiddag rijden, toen kwam ie er heel zachtjes aangelopen, en ging stilstaan met zn kop nar beneden. ik keek nog eens en zag dat hij helemaal stond te trillen.. Toen heeft moeder een stalletje klaargemaakt zodat ie even naar binnen kon. we hebben hem dus echt naar binnen moeten sleuren, duwen en trekken. hij kon amper meer lopen.
toen hebben we de dierenarts mar gebeld, en die kwam even later.
Eerst ging die zn temperatuur meten; 40.9 graden! dat is heel erg hoog, al helemaal voor een paard. Toen die ging ''luisteren'''hoorde ie dat momo een heel erge longontseking had.
Hij heeft hem wat gegeven, hij zei zo van, ''bel me morgen maar op, of het beter is geworden'' maar net na het eten gingen we weer kijken
en toen lag ie al helemaal te schokken in de stal, hebben we weer de dierenarts gebeld, en gevraagd of ie em een spuitje wou geven, maar toen de dierenarts kwam was ie al dood..uit zichzelf.
Ik vind dit echt heel erg, zonder momo verder.. zo'n lief beestje. altijd vrolijk. ik heb er op leren rijden. later hebben we hem voor het karretje gezet, en dat deed ie nu ook nog altijd met plezier..
Misschien dat het morgen wat beter tot me doordringt. nu nog niet in elk geval.