Jeetje was mis ik het rijden zeg!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Jeetje was mis ik het rijden zeg!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 15:48

Nu ik een baan heb, heb ik nog maar heel erg weinig tijd voor mijn pony en ze staat nu nog op de wei. Ze staat tevens te koop. Maar ik mis het rijden echt enorm!!!
Zou er zo graag weer even op willen klimmen enzo. Ik denk toch dat ze snel maar weer even op stal moet komen, dan kan ik er tenminste nog even heen, dat wordt nu heel erg moeilijk omdat ze een behoorlijk eind weg staat.
Vooral omdat het de laatste paas keer zo goed ging en ze eindelijk ontspannen begon te worden.
Heb nu 3 maanden niet gereden en ik wil zo graag weer een keer.
Zit nu al te denken dat ik misschien een bijrijdpaard moet gaan nemen, als mijn pony uiteindelijk verkocht is.

Vind het echt jammer en mis haar af en toe best wel!!!

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:50

weet precies hoe je je voelt,mickey heeft hierna 3 maanden stil gestaan,vanwege botbreukje,zucht wat heb ik weer eens zin om er weer op te stappen!
over twee weken is het zo ver Haha!

mellylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:14

jah in jou geval zou ik het ook wel missen en ook het paard !
veel suc6 Knipoog

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:53

Ik heb het gehad dat ik niet kon rijden, ik was van mijn paardje gevallen tijdens het inrijden, ik ben daardoor plat op mijn rug terechtgekomen en heb er een gekneusde rug aan over gehouden. Ik vond het niet leuk om niet te kunnen rijden, het deed me echt pijn. Nu heb ik er af en toe nog last van maar ik ben nu wel weer bezig met inrijden tja het moet toch gebeuren. En ik miste het rijden best wel. Veel suc6 verder.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:35

je mist het rijden? en dus niet echt de pony zelf?..

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:45

Ik heb nu ook twee weken niet op mijn pony gereden, ik mis het ook wel. Gelukkig tussendoor nog ff op een andere gereden, dat maakte het weer goed. Lijkt wel of je verslaafd bent aan het rijden *LOL*

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 10:13

sorry, hier kan ik best wel kwaad om worden!.. ik bedoel, de opmerkingen van: mn pony kan niet bereden worden!ik mis het rijden zo!..
hmmz, hoezo rij-gierig? (tuurlijk is rijden leuk, maar kunnen mensen niet heel ff een periode zonder? en waarom heb ik hier het gevoel dat die ponys alleen maar als rij-object worden gezien en niet als levend dier?!)

mellylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:22

muiszje schreef:
sorry, hier kan ik best wel kwaad om worden!.. ik bedoel, de opmerkingen van: mn pony kan niet bereden worden!ik mis het rijden zo!..
hmmz, hoezo rij-gierig? (tuurlijk is rijden leuk, maar kunnen mensen niet heel ff een periode zonder? en waarom heb ik hier het gevoel dat die ponys alleen maar als rij-object worden gezien en niet als levend dier?!)

Meid, ik ben het met je eens !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 15:59

Muiszje en Mellylover, overdrijven kan ook he Lips are sealed Wel eens aan gedacht dat mensen het te druk hebben om met hun paard bezig te zijn. Ik lees zelfs dat het dier van TS te koop staat. Of de mogelijkheid dat het dier geblesseerd kan zijn, en daarom niet bereden kan worden. Of dat er een andere reden is waarom dat specifieke dier bereden kan/mag worden? Maar dan kan je desondanks het rijden toch best missen? En is dat dan zo verschrikkelijk om te zeggen?

Nog even voor Muiszje speciaal, kijk eens naar de onderste zin van het bericht van TS? Ik mis haar best wel... lijkt me duidelijk om het dier zelf te gaan.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 16:06

Ik kan in de herfst en wintermaanden heel vaak niet rijden, omdat mijn rugpijn dan sterker aanwezig is. Ik zie mijn paard dan net zo vaak, als in de lente en zomer en doe ook elke keer wat met haar, maar toch mis ik het rijden dan wel. De eerste paar dagen nog niet zo, maar als het te lang gaat duren wel. Wil absoluut niet zeggen dat ik Prisca dan minder leuk vind. Als ze oud wordt, mag ze bij mij met pensioen en ik zou haar ook niet zomaar verkopen als er niet meer op gereden mag worden, maar dan kan je nog het rijden missen. Dat is toch een van de redenen waarom je je paard hebt...

SAKKIA, misschien is een bijrijdpaard inderdaad wel een idee. Ik zou er dan wel een proberen te vinden die dichtbij staat...

mellylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 16:07

ohh okee Bloos
maar als het aleen om het rijden zou gaan,
zou ik het wel belagelijk vinden !!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 16:57

Er staat duidelijk dat TS zo'n 3 maanden lang niet heeft gereden, d'r pony ziet ze echt wel vaker dan 1x in de 3 maanden hoor Knipoog

Maar nog steeds geen geschikte koper gevonden dus? En hoever weg is die weide dan?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:46

kan je je paardje niet in de buurt stallen, en neem dan een bijrijder, zodat je jullie samen dan de kosten doen, jij hoef dan je paardje niet te missen en je maakt iemand anders ook blij.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 09:35

muiszje schreef:
je mist het rijden? en dus niet echt de pony zelf?..

tuurlijk mis ik mijn pony, kom nou. toen ik met een gekneusde rug zat ben ik er om de twee dagen geweest om haar te verzorgen aangezien dat ook moet gebeuren, maar ach ja dat had ik er niet bijgezet.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 09:39

ik weet helemaal hoe je je voelt!!! Ik ben net verhuisd naar Kerkrade en ben gaan samen wonen met mijn vriend. Nu kon ik haar niet meer betalen en moest ze verkocht worden, maar ik mis haar enorm. Elke dag weer ik kan niet naar fotos kijken en de video die ik als afscheid gemaakt heb al helemaal niet en het erge is omdat ik geen tijd meer had en geen geld, vooral het laatste is ze naar een handelaar gegaan.... Jaceline Lammerts uit ehh Bodegraven geloof ik... of berg ambacht en nu weet ik niet waar ze is en zij kan en wil me dat niet vertellen zo schijnen handelaars te zijn, maar bij deze als iemand weet waar ze is... (feinerstern x wisconsin, 1.53m 8 jaar oud, donkerbruiine merrie met kol en heel chique...) dan ben ikdiegene eeuwig dankbaar... sorry voor het offtopic, maar meis zolang je haar nog hebt! ga er heen! dat kan ik je alleen maar zeggen!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:28

Dit heb ik op het moment ook!
Mijn pony's gaan tussen het zomer en winterseizoen lekker een paar weekjes full-time de wei op. Totale rust, geen werk, stomweg zichzelf dik eten met gras. Maar na 4-5 weken ga je het toch wel missen, gelukkig zijn ze vanmiddag weer naar huis gekomen, omdat het weer steeds slechter wordt. Dus kan ik in de vakantie weer lekker rijden.

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:32

Maya schreef:
Muiszje en Mellylover, overdrijven kan ook he Lips are sealed Wel eens aan gedacht dat mensen het te druk hebben om met hun paard bezig te zijn. Ik lees zelfs dat het dier van TS te koop staat. Of de mogelijkheid dat het dier geblesseerd kan zijn, en daarom niet bereden kan worden. Of dat er een andere reden is waarom dat specifieke dier bereden kan/mag worden? Maar dan kan je desondanks het rijden toch best missen? En is dat dan zo verschrikkelijk om te zeggen?

Nog even voor Muiszje speciaal, kijk eens naar de onderste zin van het bericht van TS? Ik mis haar best wel... lijkt me duidelijk om het dier zelf te gaan.

helemaal mee eens!

zoals ik al had geschreven,mijn paard is geblesseerd en staat drie maanden stop,ik ga er dagelijks heen,doe alles voor haar enz.
nu zijn we elke dag 10 minuutjes aan het wandelen (3 weken lang) en maakt me allemaal niks uit,maar ik vind het heel logische dat ik het rijden mis.en straks weer blij ben als ik er weer eens op kan stappen Lachen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 07:46

Nou kijk meestal ga ik ook een paar keer in de week naar haar toe hoor, gewoon om even te kijken hoe het gaat!!!
Maar ik heb nu ringvuur dus ik kan en mag er absoluut niet heen omdat de kans bestaat dat ik de paarden besmet, en niet alleen mijn pony staat er maar ook de paarden van de stalhouder.
Ik ben al op zoek geweest naar een stal in de buurt, maar alles staat gewoon vol ophet moment. En dichter bij als deze stal kon ook haast niet, maar ze zijn nog steeds bezig met boxen bij bouwen dus de paarden kunnen gewoon nog niet terug!!
En tuurlijk mis ik haar , want het is echt mijn maatje, maar ik wil ook het beste voor haar en dat is iemand die wel de tijd en de aandacht voor haar gheeft die ze zo hard nodig heeft.
Daar ben ik hard naar op zoek, maar het is geen gemakkelijke en er is dus niemand die haar hebben wil, want de meeste mensen die op zoek zijn naar een haflinger, zijn op zoek naar een brave pony en dat is ze niet.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:22

ik rijd sinds 1 jaar nog 1 × inde week,en dan nog maar heel voorzichtig ivm mijn stuitje ,en ik mis het echt enorm!!!!!!!!!
maar als ik het meer ga doen,kan ik niet lopen ,van de pijn,dus ja!!
maar ik baal er nog elke dag van!