Belazerd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 21:50

Deebee schreef:
Zij had het vervelend gevonden om mij te bellen om Stijn terug te nemen, want we hadden hem per slot van rekening toch verkocht omdat we van hem af wilden...


Hier geloof ik werkelijk niets van. Ze heeft met een handelaar gechecked wat ze ervoor kon krijgen, dat bleek meer als 1000 euro te zijn, en de keuze was makkelijk gemaakt.

Sterkte zeg! Ik hoop dat die jongen die er nu interesse in heeft een leuke baas kan zijn zodat hij alsnog op een fijn plekje terecht komt.

Deebee

Berichten: 213
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: Ankeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 20:13

Ik heb inmiddels contact gehad met die jongen die Stijn uiteindelijk gekocht heeft en over de telefoon klinkt hij hartstikke aardig. Hij heeft in ieder geval het beste met Stijn voor en vond mijn verhaal afschuwelijk. Aanstaande woensdag heb ik met hem afgesproken en kan ik nog even bij Stijn gaan kijken. Zal het dan toch allemaal tot een goed eind komen?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:26

ik hoop echt voor je dat stijn het leuk heeft bij die jongen!
dat geeft je ietsje rust denk ik...
en voor die streek die die mensen je geleverd hebben heb ik geen woorden voor Misselijk

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:31

en dat in 5 dagen tijd Scheve mond
ik hoopd at Stijn eindelijk een goed plekje gaat krijgen Ach gut

Pegasus19

Berichten: 173
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 23:19

Maar zijn er geen getuigen van die mondelinge overeenkomst? Misschien dat hij dan nog op 1 of andere manier terug kan geraken...

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 23:22

Wat een verhaal zeg Scheve mond Dan denk je ook dat je paard goed terecht komt bij die mensen

Ik hoop dat Stijn een goed tehuis krijgt bij die jongen.
Heel veel sterkte in ieder geval.

Gulpje

Berichten: 8073
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 23:51

Verdorie Denise, ik krijg het er weer koud van als ik het lees.. Verdrietig

Heel veel sterkte woensdag! Ik hoop echt dat die jongen goed voor Stijn zal zijn en dat het nu afgelopen is met dat geswing met hem!

Ik bel je woensdag even,

Dikke knuffel, Breg

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 08:17

Gelukig een hele opluchting dat die jongen contact met je opgenomen heeft en jou de gelegenheid geeft Stijn nog te bezoeken!
Wat een verschrikkelijk verhaal zeg,zo zie je maar soms komen mensen nog zo leuk over,je moet altijd op je hoede blijven!
Sterkte woensdag en ik hoop dat Stijn nog een betere plek heeft gekregen als bij de mensen waar jij hem aan hebt verkocht!
Ben heel benieuwd hoe het gegaan is woensdag,maar dat laat je ons vast wel even weten!
Groetjes en strekte van Lundi

Deebee

Berichten: 213
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: Ankeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 23:14

Zo, daar ben ik weer. Ik heb die jongen waarschijnlijk teveel ingelicht over het hele verhaal, want hij is er zo van geschrokken dat hij van de koop afziet. Wat ik van hem begreep is de handelaar niet helemaal eerlijk geweest, maar wie is dat tegenwoordig nu wel? Krijg inmiddels een aardig idee hoe iemand zich voelt als ie gebruikt heeft, zo strak van de stress sta ik. En de grote vraag is: wat nu? Ruim 3.000 euro bijleggen om Stijn terug te krijgen en er zelf een goed tehuis voor zoeken, als ik dat nog durf? Of hopen dat de handelaar een lief baasje voor hem zal vinden en proberen er vrede mee te hebben?
Lijkt wel een complot...

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 07:27

Vorig jaar heb ik precies hetzelfde meegemaakt. Staat hier ook op bokt: machteloos pony doorverkocht. Als je een getuige hebt van de mondeliinge afspraak zou ik zeker je rechtsbijstand verzekering inlichten. Het lijkt er inderdaad op dat dit puur voor het geld gedaan is, qua geld is onze pony ook voor 3 keer meer verkocht dan het bedrag dat wij er voor kregen en ik heb hem dus niet terug kunnen kopen. Maar hij staat er goed bij in Drenthe, alleen hoorde ik vorige week dat ze hem ook weer moest verkopen i.v.m. een verhuizing, weliswaar aan zijn verzorger maar of dat een blijvertje is betwijfel ik. Ik weet dus bijna zeker dat hij als manege pony gaat eindigen en dat gaat heel zeer doen.
Als Stijn nog jong en goed is zal hij best een goed huis vinden maar het blijft erg zuur dat mensen dit doen.
Eens verkocht blijft verkocht maar in jouw geval zou ik igg proberen om die z.g. kopers een poot uit te draaien.

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:04

amondi schreef:
Eens verkocht blijft verkocht maar in jouw geval zou ik igg proberen om die z.g. kopers een poot uit te draaien.

Inderdaad! Boos!
Is Stijn niet per bank betaald aan jou? Dan heb je misschien toch een stukje bewijs om hem terug te krijgen en die mensen van hun 'extra inkomsten' af te helpen?

Deebee

Berichten: 213
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: Ankeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 10:18

Ik heb helaas geen bewijzen dat ik Stijn aan die mensen heb verkocht. Alleen mijn vriend en een goede vriendin zijn meegeweest, maar ik vrees dat die voor een getuigenverklaring te dicht bij mij staan. We hebben contact gehad met een advokaat en die heeft ons verteld dat we alleen wat kunnen doen als we iets op schrift hebben.
Het enige dat ik kan bewijzen is dat Stijn ooit van mij is geweest dmv foto's, een startkaart en misschien een verklaring van de dierenarts of hoefsmid.
Het grootste probleem is dat als ik Stijn terug zou kopen ik weer terug ben bij af. Ik kan Stijn niet de aandacht geven die hij nodig heeft dus ik moet weer proberen er een goed tehuis voor te zoeken en dat gaat ongetwijfeld nu nog veel meer pijn doen als de eerste keer. Maar als ik hem laat staan weet ik niet wat er verder gaat gebeuren. Hij zal ongetwijfeld uiteindelijk bij iemand terecht komen die goed voor hem is, maar het geeft mij het gevoel dat ik hem grandioos laat vallen...

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:29

Jeetje wat een verhaal Echt verschrikkelijk voor zowel jou als Stijn.. Misschien dat je samen met de handelaar een écht goed plekje voor hem kan vinden.. en dan natuurlijk duidelijke afspraken maken op papier!
Heel veel sterkte gewenst en bedenk dat jij het alleen maar goed bedoelt hebt voor Stijn Ach gut

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:32

Deebee schreef:
...Ik heb die jongen waarschijnlijk teveel ingelicht over het hele verhaal, want hij is er zo van geschrokken dat hij van de koop afziet. ...


Da's mooi klote! Had je eindelijke een fijn nieuw baasje gevonden voor Stijn, wordt het nog niks. Niet een idee om nog eens met hem een praatje te maken. Het was een aardige jongen, dus lijkt mij een mooie oplossing, als je 'm eigenlijk niet zelf terug kan kopen.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:32

Ik vind het zo raar dat die jongen nu ineens van de koop afziet? Want ik neem aan dat je hem wel hebt gezegt dat je hem in principe niet terug kan hebben, maar dat je wilt dat hij een goed leven bij een fijn baasje krijgt en dat je hem graag zo nu en dan eens zou willen opzoeken...

En idd, ik zou die mensen die hem dus doorverkocht hebben wel heel duidelijk laten merken hoe jij vind dat zij gehandeld hebben, niet dat je daar iets mee opschiet, maar ik persoonlijk zou ze zeker willen laten weten dat ze erg laag zijn door op zo'n manier te handelen. De afspraken waren duidelijk, ze hoeven niet voor jou te denken en volgens mij hebben ze echt gewoon geld geroken!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:53

jeetje wat een verhaal, en wat verschrikkelijk rot voor jou en stijn.
Ik hoop dat je in elk geval een afspraak met de handelaar waar hij nu staat kan maken zodat je uiteindelijk wel weet bij wie en hoe hij terecht gaat komen.
Heel veel sterkte in elk geval

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:10

Wat ontzettend naar dat je paardje zomaar in de handel terecht komt,
hiervoor ben ik ook ontzettend bang, aangezien ik m'n D-pony een aantal maanden geleden verkocht heb en ikvia via hoor dat het allemaal niet zo goed klikt
Ik heb er ontzettend veel spijt van dat ik geen schriftelijke overeenkomst opgesteld heb.. zeker nu ik jou verhaal lees.. Scheve mond
Heel veel sterkte!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:21

tja, dat heb ik nu ook geleerd: bij koop en verkoop alles op schrift: ook afspraken van emotionele aard!
En Deebee: misschien kun je toch ook nog wat aantonen door de lage verkoopprijs, dat moet een indicatie zijn dat hij "op voorwaarden" verkocht is. En een vriendin is geen bloedrelatie dus die kan wel degelijk haar getuigenis geven, zo ook je vriend.
Schrijf anders een officiële brief aan de koper( Aaangetekend) met daarin de terugkoop overeenkomst die geschonden is en je eis tot schade vergoeding omdat jij nu €3000,00 extra moet betalen voor hetzelfde paard.

Deebee

Berichten: 213
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: Ankeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 21:16

Na een aantal mensen gesproken te hebben weten we inmiddels dat de handelaar die Stijn nu heeft een goede reputatie heeft. Aangezien we niet zomaar 3.000 euro hebben liggen en ik Stijn niet de aandacht kan geven die hij nodig heeft, hebben we daarom besloten om Stijn bij de handelaar te laten. We hebben hem wel op zijn hart gedrukt een goed tehuis voor hem te zoeken. Nu maar hopen dat dat ook gaat lukken...
Het nemen van die beslissing is de moeilijkste die ik ooit heb moeten nemen, je voelt je alsof je je maatje in de steek laat en aan zijn lot overlaat, maar ik kan niet anders. Stijn terugnemen betekend voor mij (en mijn gezin) dat ik de komende maanden weer op zoek moet gaan naar een nieuwe eigenaar en dat gaat gepaard met veel verdriet en zorgen. De handelaar heeft (hoe bot het ook overkomt) zoveel ingangen dat hij waarschijnlijk binnen een week een nieuwe eigenaar voor hem heeft gevonden. En voor mij en voor Stijn is dat uiteindelijk misschien wel de beste oplossing (al zie ik dat nu nog niet zo).