Maddox heeft auwwwww van de kraker

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Maddox heeft auwwwww van de kraker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 15:28

Vandaag met Maddox bij Michiel Sche(e)pers geweest, de kraker. Maddox hevig verdoofd en toen begon het ram-proces, jeetje wat slaan ze hard en vaak en op veel plaatsen. Tegen de zijkant van zijn ruggegraat maar ook daaronder. Ik werd er een beetje onpasselijk van eerlijk gezegd.

Hij praatte ondertussen met zijn assistenten en ik heb op een gegeven moment gezegd dat ik altijd zo probeerde te praten dat mijn klanten me ook begrijpen, maar die opmerking kwam eigenlijk niet aan. Ik vind dat jammer want het is mijn paard en ik wil graag snappen wat hij er over zegt.

Hij gaf aan dat het waarschijnlijk niet in 1 x opgelost was en dat Maddox nu wel meer pijn zou hebben dan hij had (ja gek zeg als je er zo op ramt Knipoog ). Ik heb ontstekingsremmers/pijnstillers/spierontspanners meegekregen voor 10 dagen.

Verder moet ik 14 dagen zo veel mogelijk onbelaste beweging geven, dus geen bijzet en niet erop. Hij moet 2 x per dag 30 minuten stappen, aan de hand of in de molen. Daarnaast rustig longeren zonder bijzet.

Daarna 14 dagen lang om de dag rijden en longeren (zonder bijzet). Dan controle in de kliniek op 29 november. Daarna zou ik weer elke dag waarschijnlijk mogen rijden.

Ik denk echt dat ie nu wel behoorlijk pijn heeft dus iedereen die m wil knuffelen moet dat maar gaan doen Lachen.

Vrijwilligers om met m aan de hand te stappen zijn altijd welkom, dus als je je verveelt......hihi.
Ik heb met Ingrid afgesproken dat we allebei elke dag komen voor zover mogelijk, dus dan komt hij er 3 x uit per dag, dat moet goed genoeg zijn. 2 x stappen en 1 x longeren per dag. Ik denk dat hij over een week de longeerbak niet meer inwil, maar ja dat zien we dan wel weer.

Als laatste zei de arts dat ik echt gewoon goed naar Maddox moest kijken en dat als hij ergens geen plezier in heeft dat ik dan naar die signalen moet luisteren. En niet pushen als hij aangeeft pijn te hebben.

Ik vind m sielugh.....

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 16:47

Zit helaas een beetje uit de buurt, anders was ik graag een keer langsgekomen. Lachen

Pendrag

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 17:05

Ik hoop dat zo'n behandeling aanslaat. Ik ben er altijd erg huiverig voor. Als ik mijn paard door een 'kraker' laat behandelen gaat dat veel zachter en met meteen zichtbaar resultaat. Volg je gevoel!

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 18:49

Hmmm... eerlijk gezegd is Fitz niet opgeknapt van Michiel. Daarna kon ik naar Bodegraven.

Maar ja, als 'hebben' komt is 'hadden' te laat om er maar een goede nederlandse spreuk tegen aan te gooien.

Ik hoop dat het voor Maddox wel helpt.
Gek trouwens dat ik niet 2 x per dag een half uur hoefde te stappen. Ik hoefde alleen maar onbelast te longeren.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 19:44

maddoxje is zeker zielig. Kom net bij hem vandaan.
Maar hij kan op mij rekenen hoor, maar dat weet je wel Knipoog

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 19:49

Auw dat klinkt erg pijnlijk.. Scheve mond
Ik heb ook weleens een behandeling gezien van Rodinde, maar dat vond ik meevallen qua rammen, zeg maar. Knipoog

Zat hij erg vast in zijn lijf dat je hem hebt laten behandelen? Hopelijk knapt hij er goed van op. Ach gut

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 19:56

Arme Maddox Ach gut
Als je gezelschap wilt met stappen..., ik ben voorlopig ook aan het stappen met Lady helaas. (maar dan maar 20 minuten..) Scheve mond
Heb daarnaast niet echt tijd over, dus helaas Knipoog

Hopelijk knapt hij er (uiteindelijk) van op Lachen

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 19:57

Arme Maddox Knipoog
Succes met stappen.. Hopenlijk knapt 'ie op Verdrietig

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 23:10

Fitzroy schreef:
Hmmm... eerlijk gezegd is Fitz niet opgeknapt van Michiel. Daarna kon ik naar Bodegraven.

Maar ja, als 'hebben' komt is 'hadden' te laat om er maar een goede nederlandse spreuk tegen aan te gooien.

Ik hoop dat het voor Maddox wel helpt.
Gek trouwens dat ik niet 2 x per dag een half uur hoefde te stappen. Ik hoefde alleen maar onbelast te longeren.


Hè jakkie Leontine, hier word ik niet vrolijk van. Ik heb me laten vertellen dat hij toch echt de beste is in zijn vak?

Jan in Bodegraven ken ik ook en die doet t wel wat zachtzinniger.

Er zijn bij Maddox vooraf wel foto's gemaakt van de ruggegraat en hij heeft geen kissing spines zoals Fitz.

Heb je nog een opbeurend berichtje waaruit het verschil blijkt met Fitz zodat ik minder bang hoef te zijn.

Wat ik moeilijk vind is dat Maddox alles gewoon prima deed, behalve dressuur. Hij springt echt makkelijk en heeft deze zomer 2 endurance wedstrijden zonder problemen uitgereden. Nooit iets met hem aan de hand, nooit kreupel etc. Ik hoop toch echt maar dat dit het niet erger heeft gemaakt want dan word ik helemaal gek.
Ik hou zo enorm veel van dit paard!

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 23:20

Ach, Manon, het was er bij Fitz misschien toch wel uitgekomen. Die wissels sprong hij niet voor niets zo vaak in 2-en hoe goed de voorbereiding ook was.

Misschien is het ook wel gewoon toeval, maar tot de behandeling liep hij verder wel goed en daarna is hij onregelmatig geworden.
Maar dat kan dus net zo goed zijn omdat hij er al die tijd helemaal naar is gaan lopen om zijn rug te ontlasten en deze houding werd nu natuurlijk verstoord.

Bij ons worden wel meer paarden behandeld door Michiel en Fitz is de enige die daarna onregelmatig is geworden.
Als ze er slechter van zouden worden zouden ze het heus niet doen Knipoog

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 23:29

Oei, dat klinkt niet als een prettige behandeling. Ik begreep dat Schepers niet meer zo grof te werk zou gaan, maar dus niet. Zelf heb ik goede ervaringen met Jan in Bodegraven, zeker niet zo grof en stukken vriendelijker. Ook krijg je dan een heel verhaal te horen en is Jan zeker alleen met de klant bezig. Je betaald er tenslotte voor om zijn tijd aan jou paard te besteden en niet zijn aandacht bij een ander te houden.

Paar jaar geleden ook een paard meegemaakt die na behandeling van Schepers nooit meer de oude is geworden en ging volledig in de staak. Of dat nou van hem komt weet ik niet. Maar hoor ook wel eens goede verhalen van hem. Het is eigenlijk net als bij dierenartsen, het 'klikt' of het 'klikt' niet.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:02

ja en zo heb je over elke dierenarts, kliniek, kraker, fysio, tandarts, huisarts etc...............goede en slechte verhalen. Manon laat je niet gekmaken door zulke verhalen. Elk paard is een paard op zich met nooit precies dezelfde problemen..........

we gaan goed voor maddoxje zorgen en hopen er het beste van !!!!

eleonoor; Jan is inderdaad een erg aardige leuke vent die je alles vertelt en leert !!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:25

Latoy is gisteren voor de tweede keer door Jan in bodegraven behandeld, hij legt idd alles goed uit en hij gebruikt ook wel rubber hamers maar ik heb er niet bij gegriezeld.
Schepers ken ik alleen van verhalen, over Laarakkers was ik ook goed te spreken!
Wat heeft Maddox dan precies dat je hem hebt laten kraken? Want daar ga je toch ook niet zomaar heen! (of zit ik er weer overheen te lezen?)

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 09:27

Maddox heeft 1 ruggewervel die echt naar de zijkant uitsteekt. Daardoor gaat hij scheef lopen. Daardoor zou hij uiteindelijk last kunnen krijgen van zijn benen omdat hij natuurlijk alles scheef belast.
Het uit zich nu alleen nog maar door blokkeren bij inbuigen naar rechts.

Ik ben met mijn vorige paard ook bij Jan in Bodegraven geweest dus ik herken het uitleggen en de zachtere behandeling absoluut.

Ik wacht de controle over 4 weken af.

Ik weet wel dat ik mezelf niet gek moet laten maken, maar ik ben gewoon een beetje bang.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 09:38

Sterkte voor Maddox en Jullie beiden natuurlijk Haha! Haha! Haha!

Het is niet echt heel raar dat je paard veel last kan hebben na een behandeling, als je al jaaaaren scheef bent omdat je je lijf ontlast, het lijf wordt gecorrigeerd en dan moet je ineens recht gaan lopen........ ja dat doet effe au Haha! Haha! Haha! vandaar denk ik ook dat onbelaste werk.....

Maddox vind ik geweldig, helemaal honderd punten paard Haha! Haha! Haha! Ik vind het zo fijn dat hij Ingrid zo een vertrouwd gevoel geeft dat ze weer durft te rijden...... gaat helemaal goedkomen hoor met die beer Haha! Haha! Haha!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 09:45

Volgens mij (= dus een gedachte van mij)...

Een paard kan zich vastzetten in een houding om zichzelf te ontlasten als het ergens in het lichaam een blessure heeft. Binnen die houding loopt het paard in balans en regelmatig (dit geldt dus alleen voor problemen in de wervels!!). Ga je aan die houding zitten rommelen door een andere trainingsaanpak, behandeling door fysio, manueel therapeut of chiropractor, dan haal je het paard uit zijn zelfgemaakte, ontlastende, houding en balans en daardoor kun je inderdaad een verslechtering krijgen. Als het paard vastzat door een scheve wervel, en je krijgt die wervel weer goed, dan zal het paard verbeteren. Maak je een paard los dat een veel diepere blessure heeft (bijvoorbeeld in het geval van Fitz) dan komt die blessure genadeloos naar boven en loop je de kans dat het paard idd niet verbeteren kan.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 09:55

Ingrid vertelde me in ieder geval dat hij gisteren geen pijn toonde bij poetsen en wandelen en knuffelen, dus ik ben benieuwd. Zij gaat vanmiddag weer en ik vanavond.

Ik ben het eens met Abby en ik hoop maar dat de uitkomst positief is, want Maddox was altijd gewoon een happy horse en dat wil ik graag zo houden.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:41

Ik ben met Jur bij 3 krakers geweest (de bekendste en beste) en ik moet zeggen dat het niet heeft geholpen. Ik geloof er niet zo in en heb ook weleens gehoord dat het naar afliep bij een paard. Ik word zelf ook zo nu en dan gekraakt maar ik denk dat het bij paarden toch een ander verhaal is dan bij mensen...

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:40

Wat ik niet begrijp is dat je zegt dat er eigenlijk maar één wervel scheef zit. En dat Schepers op heel veel plekken van de rug heeft 'geslagen'. Waarom op zoveel plekken? En waarom moest het zelfs verdoofd worden?

Ik geloof wel degelijk in een goede behandeling van de rug. 'Kraken' vind ik geen geweldige omschrijving. Maar het rechtzetten van de wervels heeft wel degelijk een goed effect. En de ene 'kraker' is de andere niet.

Mies2

Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:16

Ik wil je niet ontmoedigen hoor...
Maar ik heb bij mij op stal niet veel positieve dingen over hem gehoord.

Mocht je nou twijfelen dan moet je me ff pd en dan heb ik wel een nummer voor je van een goed kraker.

Ik heb mijn paard nog nooit laten kraken maar het gebeurd wel veel bij mij op stal en die kraker die bij ons loopt schijnt onwijs goed te zijn en iedereen die zijn/haar paard bij haar heeft laten kraken zijn erg tevreden!

Groetjes en suc6 met je paardje...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 17:17

gatsie wat veel 'negatieve' berichten over hem. Je zou toch denken, de kraker die bij van schie mag werken..................dat moet een geweldige manueel ther. zijn !!! laten we het in ieder geval maar hopen......................

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 17:40

Het stomme was dat ik er geen goed gevoel over had van tevoren en me heb om laten praten.
Helaas is dat gevoel bevestigd Boos!

Maar dat zegt natuurlijk helemaal niets over de behandeling van Maddox, want nogmaals: zoveel mensen zijn ook tevreden over hem.

En idd hoor je van iedere DA zowel positieve als negatieve verhalen.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 18:26

Fitzroy schreef:
Het stomme was dat ik er geen goed gevoel over had van tevoren en me heb om laten praten.
Helaas is dat gevoel bevestigd Boos!

Maar dat zegt natuurlijk helemaal niets over de behandeling van Maddox, want nogmaals: zoveel mensen zijn ook tevreden over hem.

En idd hoor je van iedere DA zowel positieve als negatieve verhalen.


En zo is het maar net OK dan! En je moet dat doen waar jij je goed en zeker bij voelt. En fouten maken doen we allemaal (niet omdat dit een fout is, algemeen gedoeld he Knipoog ).

Laat je wel weten hoe het verder gaat met hem? Hoorde alleen maar goede berichten hoe super Ingrid erop aan het sturen was. Lijkt me zo'n bijzonder paard.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 18:27

Appie schreef:
Wat ik niet begrijp is dat je zegt dat er eigenlijk maar één wervel scheef zit. En dat Schepers op heel veel plekken van de rug heeft 'geslagen'. Waarom op zoveel plekken? En waarom moest het zelfs verdoofd worden?

Ik geloof wel degelijk in een goede behandeling van de rug. 'Kraken' vind ik geen geweldige omschrijving. Maar het rechtzetten van de wervels heeft wel degelijk een goed effect. En de ene 'kraker' is de andere niet.


Ze verdoven het hele paard (doen ze bij Bodegraven ook) zodat het paard zijn spieren ontspant. Als het paard namelijk zijn spieren gaat aanspannen tijdens de behandeling, dan werkt dat alleen maar tegen. Dus het is niet zo zeer tegen de pijn.

Ik noem het kraken, maar dat is inderdaad niet het goede woord.

Ik word niet blij van al deze berichten. Ik ben er inderdaad van uit gegaan dat als de arts bij van Schie dit aanbeveelt dat het dan goed is. Daarnaast is hij toch wel heel erg bekend in de paardenwereld en reizen er mensen naar hem toe in het Oosten.

Het goed en zeker erbij voelen was vooraf absoluut wel zo. Ik vond de man niet zo sympathiek en vond het allemaal erg grof gaan waardoor ik er een wat unheimlich gevoel aan over hield. Nu lees ik al deze negatieve berichtjes en word ik niet heel blij.

Het blijft maar in mijn hoofd zingen dat Maddox hiervoor alles prima deed, behalve dressuur en dat hij geen pijn had. Ik ben hartstikke bang dat ik nu iets heb laten forceren. Maar ja dat scheve zou op de lange termijn ook schade tot gevolg hebben.

Nog positieve berichten?

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:09

Laat je niet gek maken!
Ik kan me wel voorstellen dat je op het moment wat onzeker bent hoor!

Elk paard, elk mens en elke ervaring is anders.

Ik denk dat je in de loop van tijd zelf merkt of het de goede behandeling is geweest, ja of nee. Met dit soort behandelingen weet je nooit of het negatief of positief gaat uitpakken, maar als je zelf niet van mening was geweest dat het kon helpen was je er niet aan begonnen! Ach gut

Mooi paard trouwens! Heb even in je profiel gespiekt Lachen