paard kopen zonder proef tijd?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
perfect
Berichten: 37
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: oude pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 15:31

ik zou een paard eerst wel op proeftijd doen zodat je dan zeker weet dat het dan ook tussen jou en het paard klikt.Ik heb ook een eigen paard en ik heb er zelf ook lang over gedaan om er 1 te vinden die bij mij paste maar deze heb ik niet op proeftijd gehad Tong uitsteken

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 15:04

Als ik Chess dus koop, neem ik hem niet op proef.
Maar hem ken ik ook al 3 jaar dus dat is ook weer heel anders.
Een onbekent paard zou ik wel op proef nemen.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 15:50

Ik heb een week proeftijd gehad toen ik mijn paard kocht! Wel bij de vorige eigenaars thuis!
Ik ben er ook een absolute voorstander van. Meer nog de vorige eigenaars van mijn paard wilden haar niet verkopen, zonder dat ik haar een week op proef nam!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 15:51

Kijk, als het paard bij mij op stal blijft mogen ze gerust een paar weken elke dag komen rijden. Dat is ook op de proef. Maar dan kan ik toezicht houden dat ze er geen rare dingen mee uitvreten.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 16:48

Ja, zoals Desiree het omschrijft lijkt me het beste. Toch een proeftijd, maar wel onder toezicht van de verkoper en dus huidige eigenaar. Kunnen beide partijen tevreden mee zijn denk ik.

Ik heb nog nooit een paard op proef gehad, had dit wel graag gewild overigens...

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 21:47

haha, ja, da ken wel, totdat je een paard in friesland of Limburg gaat kopen Lachen

dan ga ik nie effe zovaak heen en weer ridjen

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 21:50

ja, dat wil ik ook gaan doien, maar wie hebben geen auto dus dan moet ik elke keer met de trein, maar ja, ach, zita vindt het vast wel leuk om mee te gaan haahhahhahaa

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 22:43

gewoon het paard 1 of 2 keer bekijken, al shet bevalt laten keuren en dan gewoon kopen. nie zo moeilijk doen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 22:50

zonder proeftijd
ik kon hem al 4 jaar, ik wist hoe hij was enzo want hij was van helen
en ze konden hem ook niet terug nemen of ze moesten hem heel snel weer verkopen. omdat ze gingen verhuizen

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 14:07

hai,

nou ik geef mijn paarden altijd een maand op proef weg.
zo weet ik dat ze een goed tehuis krijgen en niet na een maand weer worden doorverkocht.
ik maak wel een contractje, dus ik verkoop de pony gezond en dan eis ik dat hij in de zelfde staat weer terug komt.

zelf koop ik ook graag paarden op proef.
heb er wel eens één zonder proeftijd verkocht maar was daar niet blij mee, gelukkig ging het goed!
je kan ze dan een maand of wat voor tijd ook uit proberen en dat is wel fijn.
vooral omdat ik met kinderen werk moeten de paarden wel te vertrouwen zijn.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 09:04

heyyyy..ik heb mijn paard ook zonder proeftijd gekocht.... en het was liefde op het eerste gezicht... want hij heeft mij uitgezocht.. Haha! maarre ik heb m bijna een jaar en ik heb nog steeds geen spijt en hij is nog steeds kern gezond ... Haha! maar ik denk ook dat het een kwestie is van er tegen aan lopen..met het ene paard heb je meer mazzel als met een andere....



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: obelix op 2001-11-29 08:04 ]</font>

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 09:59

Ik heb mijn huidige paard ook zonder proeftijd gekocht. Ook deze eigenaar wou geen proeftijd geven en dat vind ik terecht gezien de risico's. Wat wel scheelt is dat mijn instructrice (ik les al 15 jaar bij haar en vertrouw haar volledig) hem zelf ontdekt had en mij kon verzekeren dat het een super paard was. Ze had gelijk (zoals gewoonlijk). Misschien kun je ook iemand meenemen? Twee zien meer dan één.