Vanavond de eerste behandeling van Gracy

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 15:56

Nou ik ben net een half uur terug... Hier mijn verhaal:

Gelukkig had ik laatste uur vrij gekregen van mijn coordinator, dus om half11 zat ik op de scooter onderweg naar Gracy. Ik was er kwart voor 11, heb haar gelijk begroet en Browny buiten gezet. Ze was heel relaxed.. Nou omdat ik toch al wist dat ik me minimaal een uur moest vermaken ben ik de kast uit gaan ruimen Knipoog Dat houd in: alles eruit, sorteren, opruimen, kast schoonmaken en alles weer netjes erin! Alles eruit was geloof ik het makkelijkste. Nou alles uitgestald, en toen alles uitzoeken. Ik heb een volle tas met spullen mee naar huis genomen die we toch nooit gebruiken, alles was kapot of op was weggegooit en zowaar paste alles in onze 2 poetskisten (1 voor zalfjes enz, en 1 voor borstels enz *LOL* ) Gelukkig gaat onze poetskist weer met gemak dicht, ik had nog wel eens ruzie omdat die te vol zat Knipoog . Daarna met stoffer en blik kastje schoon gemaakt want er lag zo onderhand dubbele bodem in van keutels en zand! Alles er in en opgeruimd staat netjes!!! *LOL*

Toen na nog geen 3kwartier was de veearts er, dus naar gracy toe. Deken er af, halster om, geen probleem. Daarna ging de DA voelen en duwen enz en Gracy gaf bijna geen reactie Verward

Daarna naar buiten, stukjes voor draven, volte linksom en rechtsom, weer draven.. Toen een buigproef, (gracy lag zo wat in splagaat leek wel Knipoog ), hmm tja niks ernstigs.. Daarna weer draven en uiteindelijk vond de DA dat ze linksachter niet helemaal zuiver liep, ze zette haar been te kort neer. Maar echt kreupel was ze ook niet en hij vond haar zowaar soepel in haar lijf *LOL* *LOL* (''go RICK'')

Nu spierverslapper en antibiotica gehad en dat tot maandag 25ste volhouden dan komt hij terug. Tot die tijd beetje stappen af en toe drafje en lekker losgooien.. Lachen

Dus tja aan de ene kan tvind ik het teleurstellend want nu weten we nog niet waarom ze zo doet, volgens de DA heeft ze niet veel pijn, en hij kon niks vinden in de rug/schoft. Aan de ene kant dus ook wel weer een opluchting.. Maar ik vraag me nog steeds af waarom ze dan zo doet?!

JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:05

Nou gelukkig maar dat het in ieder geval niks ernstigs is!! Maar hopen dat het snel beter gaat!!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 17:51

nee gelukkig is het niks ernstigs, maar ja nu zit ik nog met een onbeantwoorde vraag... Vanwaar haar gedrag?? Verward

Hopelijk is het nu over...

De medicijnen zorgen ervoor dat ze zich weer beter voelt enzo dus wie weet zijn we klaar met knokken!!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:56

Vanmiddag heeft de veearts mij gebeld...

Voorlopig mag Gracy alleen op eigen benen lopen. Dus lekker los, of aan de hand stappen, en af en toe rond slingeren in de longeerkraal (niet laten werken - alleen stap en draf).

Het zou beste kunnen dat ze heeft vastgelegen, en zichzelf geblesseerd, waardoor haar gevoelige rug nog een klap krijg te verwerken Verdrietig

Wij moeten in de gaten houden dat wanneer ze los is, of ze gaat rollen... doet ze dat niet, dan is dat een slechte teken. Scheve mond
normaal vindt Gracy het onwijs lekker om in de zand te rollen...

De veearts zei dat ze linksachter niet zuiver loopt omdat het vanuit haar rug komt.
Hij was positief over de fysio behandeling OK dan!

Nu maar hopen dat Gracy eindelijk gaat herstellen... Ach gut

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:59

Megantjuh schreef:
Nou omdat ik toch al wist dat ik me minimaal een uur moest vermaken ben ik de kast uit gaan ruimen Knipoog Dat houd in: alles eruit, sorteren, opruimen, kast schoonmaken en alles weer netjes erin! Alles eruit was geloof ik het makkelijkste. Nou alles uitgestald, en toen alles uitzoeken. Ik heb een volle tas met spullen mee naar huis genomen die we toch nooit gebruiken, alles was kapot of op was weggegooit en zowaar paste alles in onze 2 poetskisten (1 voor zalfjes enz, en 1 voor borstels enz *LOL* ) Gelukkig gaat onze poetskist weer met gemak dicht, ik had nog wel eens ruzie omdat die te vol zat Knipoog . Daarna met stoffer en blik kastje schoon gemaakt want er lag zo onderhand dubbele bodem in van keutels en zand! Alles er in en opgeruimd staat netjes!!! *LOL*


Bedankt!!!! Megantjuh Kusje Party!!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 21:04

Gracy schreef:
Bedankt!!!! Megantjuh Kusje Party!!


Ik hoor graag je mening als je hem heb gezien!! Knipoog Hij is zoooooo opgeruimd!! Schijnheilig

PS: De tas met spullen ligt hier, volgende keer als ik je zie geef ik hem. Geen belangrijke dingen hoor Lachen Clown

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 21:05

Gracy schreef:
Vanmiddag heeft de veearts mij gebeld...

Voorlopig mag Gracy alleen op eigen benen lopen. Dus lekker los, of aan de hand stappen, en af en toe rond slingeren in de longeerkraal (niet laten werken - alleen stap en draf).

Het zou beste kunnen dat ze heeft vastgelegen, en zichzelf geblesseerd, waardoor haar gevoelige rug nog een klap krijg te verwerken Verdrietig

Wij moeten in de gaten houden dat wanneer ze los is, of ze gaat rollen... doet ze dat niet, dan is dat een slechte teken. Scheve mond
normaal vindt Gracy het onwijs lekker om in de zand te rollen...

De veearts zei dat ze linksachter niet zuiver loopt omdat het vanuit haar rug komt.
Hij was positief over de fysio behandeling OK dan!

Nu maar hopen dat Gracy eindelijk gaat herstellen... Ach gut


Ik hoop het ook van harte, de medicijnen moeten wel een goede invloed hebben op haar, want dan gaat haar pijn weg!!

Ik heb Rick ook gesproken en alles uitgelegd dus die is ook op de hoogte.. Had alleen niet veel tijd dus beetje kort samengevat! Ik vertelde Rick ook dat de DA enthousiast was over de rug behandeling!! En dat is natuurlijk leuk om te horen!!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:11

Megantjuh"]
Ik hoop het ook van harte, de medicijnen moeten wel een goede invloed hebben op haar, want dan gaat haar pijn weg!!
[/quote]
Juist nu dat Gracy medicijnen krijgt, moet haar gedrag een stuk beter worden dan wat het was... Lachen

[quote="Megantjuh schreef:
Ik heb Rick ook gesproken en alles uitgelegd dus die is ook op de hoogte.. Had alleen niet veel tijd dus beetje kort samengevat! Ik vertelde Rick ook dat de DA enthousiast was over de rug behandeling!! En dat is natuurlijk leuk om te horen!!


'tuurlijk is dat leuk voor hem om dat te horen Knipoog Haha!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 15:04

Ik hoor graag hoe het vandaag was met gracy... Ben erg benieuwd, juist omdat de donderdag en vrijdag toppie was! Lovers

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:03

Megantjuh schreef:
Ik hoor graag hoe het vandaag was met gracy... Ben erg benieuwd, juist omdat de donderdag en vrijdag toppie was! Lovers


Gisteren ben ik met Gracy gaan wandelen... helemaal tot aan het 'strandje' in de Rottemeren! Haha! Ze was super braaf, stapte goed door en zette haar achterbenen goed neer, zonder om eerst ermee te gaan slepen. OK dan! Lovers

Alleen een kleine incident met een argressief los lopende hondje, waarvan de eigenaren totaal geen controle ophad! Boos!
Waarschijnlijk door de spierverslappers was Gracy niet van plan een trap te geven, want dat hond had het echt wel verdiend! Ik was allang blij dat hij niet de kans kreeg om zijn tanden echt in haar pezen te bijten...

En de gedrag van de eigenaar... ach.. dan krijg mijn hond een schop!
Ik ben benieuwd wat zijn respons zou zijn geweest als Gracy wel een trap had gegeven...

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:55

Jeetje zeg ik lees het nu allemaal pas! Wat een verhaal zeg! Maar gelukkig gaat het alweer beter... geef 'r maar een dikke knuf van mij!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 11:29

YouKnowWho schreef:
Jeetje zeg ik lees het nu allemaal pas! Wat een verhaal zeg! Maar gelukkig gaat het alweer beter... geef 'r maar een dikke knuf van mij!



Zal ik doen hoor..

Hmm, gelukkig was Gracy wel lief gister!! OK dan! Hopelijk gaan we dan echt weer de goede kant uit!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 11:29

Wat is er nu afgesproken met Rick?

taverno

Berichten: 4217
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:57

Toch zou ik als ik jullie was die rug op de foto laten zetten.Dat kan tegenwoordig zo goed en je hebt een beetje zekerheid,al is dat natuurlijk ook niet altijd zaligmakend.Want zo blijf je gissen wat er nu precies aan de hand is.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 11:59

Ja inderdaad.. Daar heb je gelijk in. Maar als haar gedrag nu weer verbeterd en de fysio voelt ook niks raars meer aan haar rug dan zijn we in principe van het probleem af? Dus even afwachten hoe het gaat lopen allemaal, als hier niets uitkomt dan moeten we wel verder zoeken.

taverno

Berichten: 4217
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:05

Succes met Gracy,niets is zo vervelend als een paard met rugklachten(spreek uit ervaring).

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 12:15

Heel erg bedankt en in dit topic kun je lezen hoe het verder gaat lopen. In elk geval bedankt voor je advies, alles is welkom Lachen

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 13:18

Vandaag is Gracy samen met haar stalgenoot lekker los in de paddock geweest.

Zodra als ik Gracy had los gezet, of ze ging meteen lekker rollen OK dan!
5 min. later stond haar vriendinetje naast haar en ze gingen beide uitgebereid gezamelijk rollen... ik kon zien dat Gracy naar d'r zin had.

Toen was Gracy zoals wij haar kennen, vrolijk en speels... start in de lucht en haar vriendin uitdagen om mee te spelen Haha!

Momenteel krijg Gracy dagelijks 'sochtends en 'savonds een spuitje. Ik hoop dat ze net zo vrolijk blijft als ze niet meer de spuitjes krijg....

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 13:20

taverno schreef:
Toch zou ik als ik jullie was die rug op de foto laten zetten.Dat kan tegenwoordig zo goed en je hebt een beetje zekerheid,al is dat natuurlijk ook niet altijd zaligmakend.Want zo blijf je gissen wat er nu precies aan de hand is.


De veearts wil eerst even aankijken, maandag 25 oktober komt hij weer en dan wordt besloten wat er nog moet wel of niet gebeuren...

Bedankt voor de belangstelling Lachen Kusje

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 13:23

Megantjuh schreef:
Wat is er nu afgesproken met Rick?


Ik heb Rick deze weekend nog niet gezien. Verward

Mischien zie ik hem morgenavond... Knipoog

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 17:51

Ik heb hem vrijdag gesproken en uitgelegd wat de veearts zei enz. Dus hij is op de hoogte, nu even kijken hoe Gracy verder ontwikkeld en als het de goede kant op gaat wil hij het weer oppakken.. Lachen

Wie weet is die singelparanoia dan ook over! Het is even afwachten hoe ze reageerd.. Hij wil wel zsm weer verder.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 17:52

Iedereen trouwens bedankt voor zijn/haar medeleven en hulp Knipoog

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:35

Nou hopen dat ze goed reageerd op de spierontspanners en de antiboitica!!! Ben zo benieuwd!! Ben wel al blij dat je haar weer gewoon kan benaderen dat is toch al een goed teken.

Ik blijf voorlopig gewoon duimen voor jullie!!!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 17:02

Laatste nieuws:

Zondag ochtend belde Monique mij dat Gracy vrijwel meteen ging rollen in de paddock. Dit is een goed teken volgens de veearts!! We moesten dit namelijk in de gaten houden!! Ze heeft daarna losgestaan met Browny en alles ging goed!! Ben heel erg blij, weer een lichtpuntje in dit alles! Knipoog

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 07:44

Gisterenavond is Gracy voor de beweging 'los' in de longeerkraal gelongeerd, dus alleen met stem commando's. Ze mocht alleen stap en draf en daar heeft ze goed naar geluistered.
Toen lekker onder de solarium gezet waar ze bijna in slaap viel Gaaaap

Ik heb met Rick (de fysio) gesproken, we hebben besloten te wachten tot wat de veearts maandag gaat zeggen. Met de komende week krijg Gracy de kans van een eventueel kneusing te genezen. Laten we hopen dat de oorzaak is van haar gedrag ...
Rick zei een kneusing duurt 9 dagen om te herstellen. Ach gut

Het is momenteel nog steeds een raadsel wat Gracy precies heeft.... Verward