Vanavond de eerste behandeling van Gracy

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 12:52

Vandaag was ze ook super, heel lief en vrolijk!! Heb er gelijk gebruik van gemaakt!! Lekker oeveningetjes met haar gedaan (stappend Knipoog ) en ze heeft heerlijk losgestaan met Browny in het zonnetje!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 12:52

Als het nou eens zo doorgaat ... Lachen

Princessie

Berichten: 408
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Zoetermeer / Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 19:53

Hallo meiden,

Ben blij *LOL* te horen dan het enigszins de goede kant op gaat. Hopen dat Gracy weer snel de oude is . Blijf voor jullie duimen! OK dan!

Groetjes Princessie Bloos! !

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 22:17

Princessie schreef:
Hallo meiden,

Ben blij *LOL* te horen dan het enigszins de goede kant op gaat. Hopen dat Gracy weer snel de oude is . Blijf voor jullie duimen! OK dan!

Groetjes Princessie Bloos! !



Haay!

Bedankt voor je berichtje, voor mijn gevoel gaat het nu beter en zit gracy beter in d'r vel. Maar eerst maar eens afwachten voor ik te snel oordeel want wie weet gaat ze weer helemaal terug zodra ze wat moet gaan doen

Ik kom donderdag wel naar de les maar rijd niet mee, dus ga jullie bekritiseren en aanmoedigen!! *LOL*

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 11:41

Citaat:
Woensdag 20Oktober:

Ik ging onverwachts toch naar stal en voor mijn gevoel was Gracy blij me te zien. Ik kwam aan lopen en meteen oortjes naar voren en naar de deur komen! Echt superr! Ik heb haar daarna even betast en geaait etc. Klinkt stom maar ja elke dag even kijken hoe ze reageerd. Tot nu toe gaat het al sinds vrijdag goed! Daarna heb ik haar losgezet samen met Browny, en raad het eens, ze ging rollen in die modder . In elk geval geeft ze me het gevoel dat ze zich weer goed voelt en dat ze geen pijn meer heeft. Vanavond ga ik met haar stappen, en dan proberen een dekensingel om te doen.. Ben benieuwd.. Gewoon op de poetsplaats, als het heel goed gaat kan ik misschien met de dekensingel stappen maar ik wil natuurlijk niks forseren Lachen

JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:05

Ben blij dat het weer de goede kant op gaat! Haha!

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 18:27

Megantjuh schreef:
Citaat:
Woensdag 20Oktober:

Ik ging onverwachts toch naar stal en voor mijn gevoel was Gracy blij me te zien. Ik kwam aan lopen en meteen oortjes naar voren en naar de deur komen! Echt superr! Ik heb haar daarna even betast en geaait etc. Klinkt stom maar ja elke dag even kijken hoe ze reageerd. Tot nu toe gaat het al sinds vrijdag goed! Daarna heb ik haar losgezet samen met Browny, en raad het eens, ze ging rollen in die modder . In elk geval geeft ze me het gevoel dat ze zich weer goed voelt en dat ze geen pijn meer heeft. Vanavond ga ik met haar stappen, en dan proberen een dekensingel om te doen.. Ben benieuwd.. Gewoon op de poetsplaats, als het heel goed gaat kan ik misschien met de dekensingel stappen maar ik wil natuurlijk niks forseren Lachen



Tjeemig!!! Dat is best wel goed nieuws zeg!!!

Misschien toch iets gekneusd geweest dan :s Scheve mond

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 19:15

Die kans is inderdaad heel groot en een kneuzing heeft nu genoeg tijd om helemaal te genezen. Ik hoop dat alles zo goed blijft gaan... Niks is zo fijn als een paardje dat lief is Haha!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:58

hmmmm... ik vroeg mij af gisterenavond waarom Gracy zoooo lui was toen ik haar in de buitenbak los zette.
Ze liep wel braaf met mij mee als ik ernaast ging lopen, en op een gegeven moment liep ze volgzaam achter mij aan Lachen Lovers

Ik ben benieuwd hoe ze vandaag is geweest.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:12

Wat goed dat het zo goed gaat met Gracy.

Is Rick trouwens die man met dat ringbaartje en kale hoofd? Zo ja, dan komt hij ook bij ons op stal. Hij is echt super met paarden. Wat die man kan is echt niet te geloven. Iedereen staat bij ons op stal met zijn mond open, wat hij allemaal doet. Daar heb je dan echt een goede aan, maar dat heb je zelf al gemerkt aan Gracy haar gedrag.

Ik hoop voor jullie dat ze snel helemaal opknapt en dat ze zo vrlijk blijft zoals ze nu ook is.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 23:37

spokie79 schreef:
Wat goed dat het zo goed gaat met Gracy.

Is Rick trouwens die man met dat ringbaartje en kale hoofd? Zo ja, dan komt hij ook bij ons op stal. Hij is echt super met paarden. Wat die man kan is echt niet te geloven. Iedereen staat bij ons op stal met zijn mond open, wat hij allemaal doet. Daar heb je dan echt een goede aan, maar dat heb je zelf al gemerkt aan Gracy haar gedrag.

Ik hoop voor jullie dat ze snel helemaal opknapt en dat ze zo vrlijk blijft zoals ze nu ook is.


Jeps dat is rick, met licht getinte huid.. Hij is zeker super! Lachen Bedankt voor je support!


Monique, fijn dat het zo goed ging!


Citaat:
Vandaag Donderdag:
Gracy was lief en vrolijk, ze liet zich gewillig poetsen door mij en ik heb zelf de shabrak 2keer op haar rug gelegd. 1ste keer ging beter, toen gaf ze geen kick, 2de keer wou ze er een beetje naar happen maar even gecorrigeerd en daarna was ze braaf!!! Lovers Hopelijk blijft het zo gaan Lachen
Ik heb lekker met haar gestapt en oeveningen gedaan.. Super dus *LOL*

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:33

Vandaag Gracy los gelongeerd in de longeerkraal. Ze werkte super mee, goed op mijn stem reageren en haar rondjes gelopen.
Daarna mocht ze lekker rollen. Haha!

Op de poetsplaats kreeg ze haar medicijn, en dat vondt ze onwijs vies! Ze wilde niet doorslikken, dus ik moest haar extra in de gaten houden dat ze niet eruit spuugde.. Misselijk Zelfs een peentje had niet zoveel invloed, ze wilde het wel eten.. maar dat betekent doorslikken....

Terwijl ze op de poetsplaats stond, ging ik kijken hoe ze op d'r rug is... veel heeft met aanstellerij te maken Scheve mond
Een halster touw over d'r blote rug leggen en ze wordt gek! Ze wil liefst absoluut niets op d'r rug hebben En dat is het probleem... waarom ineens Verward .
Ik negeerde haar aanstellerij en bleef met de touw rustig wrijven over d'r nek enzo.. maar O wee als ik het over d'r rug laat hangen.. Scheve mond Ik probeerde haar af te leiden met peen, maar ze bleef gericht met haar aandacht op de halster touw *zucht*

Toen de staldeken erop en dat vondt Gracy wel prima. Uit nieuwsgerigheid legde ik opnieuw de halstertouw bovenop de staldeken, en deze keer mocht het van Gracy. Ik ging toen het touw vast maken, en Gracy keek niet eens wat ik aan doen was Verward

Dus het probleem.... met uitzondering van de stal- en zweetdekens, wordt het gedrag van Gracy nog steeds abnormaal met wat anders op d'r rug!

... sorry voor de lange verhaal, maar ik ben nog steeds niet gelukkig met deze ontwikkelingen Verdrietig

Ik ben benieuwd wat de veearts hiervan gaat zeggen maandag...

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 20:57

Heee hee!

Ik had donderdag een shabrak op haar rug gelegd en kreeg eigenlijk weinig reactie. Ik had hem er op gelegd en ze was braaf dus na een minuut of 2 er weer af, belonen, en daarna weer erop. Toen vond ze het wel minder, beetje schudden enz. Maar ik corrigeerde haar en daarna was het goed?!

Bij jou reageerde ze dus duidelijk heftiger, maar waarom??

Ik ben ook heel benieuwd naar de reactie van de Veearts. En daarna gaan we alles op lossen met Rick. Op de poetsplaats kun je opzich wel redelijk alles op haar rug leggen.. Denk ik.. Lachen Ik wou eigenlijk proberen met dekensingel, maar de shabrak vond ik een beter plan en gelukkig ging het goed.

Afwachten...

Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:38

Veel succes Ach gut

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 21:40

emsie schreef:
Veel succes Ach gut

Heeel erg bedankt

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 01:16

Zolang als we letterlijk niets met Gracy doet, dan is ze super lief en braaf..

Maar Gracy heeft het in de gaten dat we proberen wat op d'r rug te leggen... en ja, ze moet het maar accepteren! ~~}>
Want dat ze probeert mij plat te drukken, of weer gericht een trap te geven, omdat ze het niet leuk vindt.. vindt ik onacceptabel! >;)
Een sjabrak, en een halster touw is letterlijk niets om druk over te maken Frusty
Toch vindt ik het raar dat de halster touw wel op de staldeken gelegd mocht worden van Gracy, en dat ik zelfs ermee een bepaalde druk mochten uitvoeren, door het touw met beide eindjes vast te pakken en opsluiten Verward Gracy liet dat toe!

Alleen op d'r blote rug tussen haar schoft en rug, wordt ze erg opstandig! Alleen als het helemaal op d'r achterhand ligt, dan mag het.
Rick had mij geaviseerd om haar af te leiden met eten als ik wat probeerde... nou eh, de peen had vanavond geen indruk op d'r gemaakt

Ze heeft puur angst om (met uitzondering van dekens), iets anders op de rug te hebben. Door deze angst gaat ze bij voorbaat flink aanstellen... Scheve mond

Ik wil in bijzijn van de veearts, iets op d'r rug leggen (halstertouw, sjabrak of wat dan ook..) zodat hij kan zien wat ze doet!

En mischien toch maar voor de zekerheid, dat er foto's / of scan gemaakt kan worden, om alles uit te sluiten... Scheve mond

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 11:04

Ik vind het inderdaad verstandig om alles uit te sluiten. Haar gedrag is nog steeds niet normaal en alle pijn oorzaken moeten uitgesloten zijn voor we haar aanpakken.

Ik ben erg benieuwd hoe het vandaag gaat, en nog benieuwder naar de reactie van de veearts..

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:45

Vandaag ben ik met Gracy eerst gaan wandelen.. lekker ontspannen, gras eten onderweg, ze was super braaf.

Eenmaal op stal, haar start en benen gewassen.

Toen probeerde ik op allerie manieren een sjabrak op d'r rug te leggen..
zelfs via haar hoofd lekker tegenaan wrijven en dan langs haar nek naar beneden afglijden zodat het precies op d'r rug kwam, maar het sjabrak bleef niet lang recht zitten

Ik ben benieuwd wat maandag wordt...

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 21:06

Ik weet ook niet wat het is en als er medisch niets is dan wordt het helemaal lastig want ik heb geeen idee hoe we het er weer uit moeten krijgen..


ZIJN er meer bokkers die dit hebben mee gemaakt? Dus extreme gedragsverandering na medische klachten?

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 10:36

Vanmiddag komt de veearts.... ben echt zo benieuwd..... Hopelijk komen we nu wat verder Lachen

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:12

Ik ben benieuwd.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:03

Vanmiddag is de veearts bij Gracy geweest. Hij heeft haar opnieuw onderzocht en deze keer liep ze zuiver. OK dan!
Ze is lekker los in d'r lijf en ziet eruit als een gezonde plaatje aan de buitenkant!

Maar het raadsel over haar gedrag kon hij niet gelijk oplossen, wel heeft hij het deze keer nu zelf meegemaakt.

De veearts heeft gelijk bloed genomen voor een uitgebereid onderzoek, en gaat overleggen met andere veeartsen.
Op zeer korte termijn wordt Gracy opgenomen in een kliniek voor verder onderzoek. Er wordt dan foto's en scans gemaakt.
Ik hoop dat ze wat kunnen vinden... Scheve mond Ach gut

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 21:42

Ja ik hoop het ook want anders ben ik echt ten einde raad. Gelukkig gaan ze nu hopelijk ons supervrouwtje oplappen Lovers

Ze zouden toch ook een echo worden gemaakt van haar organen?!

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:45

Mmmmm, klinkt allemaal niet zo goed, hopelijk kunnen ze in de kliniek iets vinden. Succes met Gracy

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:58

Volg het topic al een tijdje, maar echt fijn klinkt het allemaal niet Scheve mond
Arme Gracy Ach gut
Hoop dat ze kunnen vinden wat het precies is en dat het snel weer over is natuurlijk..