Hoe lang is het normaal verdriet om afstaan paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:41

Sjonniej schreef:
Hij is daar met pensioen (hij is 14)


Is dat niet een beetje vroeg? Mijn paardje is ook bijna 14 maar die gaat nog lang niet met pensioen! Ik kan niet oordelen vanaf hier natuurlijk, misschien heeft het beestje wat?

(gouda:)
Ik vind het juist voor je spreken, dat je nog bezorgd bent om je paard en dat je er verdriet van hebt dat ie niet bij je is.
De keuze om 'm af te staan heb je alleen maar uit liefde voor hem gedaan.
Ik weet niet wat voor keuze ik zou maken, maar ik denk dat ik 'm bij een particuliere pensionstalling zou laten. Tenzij mijzelf iets overkomt, daarom wilde ik 'm bij Paardenkamp inschrijven (wachtlijst is voorlopig gestopt) zodat ie niet bij de slacht komt, mijn ouders zijn straks ook niet meer de jongsten.

Er staat een team van veeartsen daar klaar, als ik het goed heb begrepen, ik denk wel dat ze weten wat ze doen. En het zou natuurlijk niet goed voor hun naam zijn als het met elk nieuw paard meteen slecht zou gaan of zelfs doodgaan. Ik denk dat je je op zich geen zorgen hoeft te maken, hoewel het me wel heel moeilijk lijkt.
Sterkte

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 11:59

Klopt ja ze hebben een dierenarts die er vaak komt en een hoefsmid. Ook hebben ze goed voer en natturhooi. Slecht hebben ze het er zeker niet. Heb ook al gebeld met ze om ze te vertellen dat ik mij zorgen maakte om hem en dat begrepen ze goed.