cap?doen!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:08

mobick schreef:
Ik vraag me af of je een paard ooit voor 100% onder controle kan hebben. Ik denk het niet. En ja, een cap zou kunnen helpen, ikzelf draag het niet en heb daar zo mijn eigen redenen voor, maar ik adviseer iedereen om een cap te dragen dat wel.

deze logica snap ik niet, zelf draag je hem niet maar toch adviseer je wel iedereen om een cap te dragen??

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:08

Dé reden dat ik em draag. Is het tweede verhaal dat ik hoor binnen een half jaar tijd. Zomers is de verleiding er wel eens om hem af te laten, maar ja, een ongeluk zit in zoooon klein hoekje!!! Scheve mond
Alleen in de bak laat ik em wel eens af, zeker als er geen andere paarden zijn. In de bak kan niet zoveel gebeuren *knock knock* heb ik het idee (iig niet met mijn paardje Haha!)

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:12

Precies!! Je weet maar nooit wat er kan gebeuren. Je paard kan struikelen of schrikken, hoe lief en mak ie ook is.

Ik heb een tijd terug ook zoiets meegemaakt. Dat was in Frankrijk, in een rengalop struikelde mijn paard.. wat was ik blij dat ik mijn cap ALTIJD draag !!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:14

ik blijf het superstom vinden van mensen die geen cap dragen. tuurlijk kan er met cap ook wat gebeuren maar het risico word wel al een stuk minder als zonder cap. ik kan me niet voorstellen dat er iemand hier zit te wachten op een hersenbeschadiging of erger... bah ik zit me hier weer op te winden over dit topic. zijn we de bokker nog niet vergeten die een paar jaar terug overleed omdat zij zonder cap reed?

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:20

Chanelletje schreef:
Bodyprotector? Nee
Cap? Nee
Ongeluk zit in een klein hoekje..Maar dan gewoon pech gehad vindt ik..

Zo denk ik er dus ook over

Ieder zijn eigen verantwoordelijkheid hoor!

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:23

Dit is nou juist de reden waarom ik altijd met cap rij. Een ongeluk kan zomaar gebeuren

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:23

Cinzano schreef:
Zo denk ik er dus ook over

Ieder zijn eigen verantwoordelijkheid hoor!


Iedereen moet het helemaal zelf weten.. eigen schuld dikke bult toch.
Ik zelf vind het gewoon dom, maarja ik zet altijd mijn cap op Tong uitsteken

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:42

ik rijd zonder cap, omdat hij kapot is :S Moet binnenkort een keer een nieuwe kopen. Zo met dressuren in de binnenbak draag ik er geen, maar tijdens springen en een buitenrit heb ik er liever wel een op.

Chanelletje

Berichten: 848
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Kartonnen doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:50

Draag met springen geen cap..
Die dingen zweten heel erg..en als ze niet zweten heb ik nog wel altijd een ander smoesje om hem niet op te moeten! Schijnheilig

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:57

lonneke schreef:
deze logica snap ik niet, zelf draag je hem niet maar toch adviseer je wel iedereen om een cap te dragen??



tuurlijk hetgeen wat mij is overkomen hoeft een ander toch niet te overkomen?

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:43

ik draag zelf ook altijd een cap,omdat ik zelf niet zonder wil en omdat het in de manegelessen verplicht is.
ik was helemaal blij met mn cap toen ik met mn hoofd tegen het schot van de bak aan kletterde(dus binnen!)en alleen een lichte schaafwond op mn wang had en wat hoofdpijn.

aan een kant snap ik mensen zonder cap ook wel,als je al heel lang op je eigen betrouwbare paard rijdt en je kent hem/haar door en door,maar ik denk dan toch:stel dat hij/zij struikeld en jij valt eraf.........maarja idd blijft het eigen keuze,al vind ik wel dat als je iets overkomt je wel andere mensen ermee opzadeld

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:30

Ik draag ook altijd een cap hij zit niet altijd even lekker maar goed en staat ook niet even mooi maja.
Mijn zusje van bijna 11 die rijd op een soort manage waar ook gehadicapten kunnen paardrijden ( mijn zusje is gewoon normaal ) maar daar kunnen zulke mensen dus ook rijden .
En daar zijn ze niet verplicht een cap op te doen Boos! ...
Dan denk ik bij me zlef dan geef je ook niet het goeie voorbeeld , want als mijn zusje op mijn paard komt te rijden als die er klaar voor is , komt er echt wel een cap op haar hoofd vind het best wel gevaarlijk.
Je ziet maar weer wat er wel niet had kunnen gebeuren met de topic schrijver...

En iedereen weet het een paard is nooit te voor spellen!!
En al helemaal niet buiten het terein waar het staat!!

Dus mensen alsjeblieft ook al heb je je paardje al weet ik veel hoeveel jaar een cap is er niet voor niets.
Ook al moet iedereen dat voor de rest ook helemaal zelf weten natuurlijk maar wil jullie ook alleen maar even waarschuwen!!||||

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:24

Ik vind het erg jammer dat een verslagje van een gebeurtenis weer verandert in een topic waar veel mensen dat bekende vingertje opsteken. Ik rij alleen met cap als het verplicht is. Ik vind dat mijn eigen keuze en wil dat graag zo houden. Moeten we bijvoorbeeld het roken ook gaan verbieden en allemaal de foto's van de vervuilde longen van overleden, verstokte rokers laten zien? Die mensen weten nl. zelf ook wel dat het ongezond is maar willen ook graag zelf bepalen of ze wel of niet roken. En zo kan ik nog wel meer voorbeelden bedenken.

m0on

Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:36

ik draag ook altijd een cap sinds ik ook zo'n soort val heb gehad en ook de dokter zei tegen mij dat het heel anders had kunnen aflopen, ik was van een fries afgevlogen in volle gallop tegen een muur... ook mijn cap was kappot en ik had een hersenschudding, sinds die tijd heb ik ALTIJD een cap op!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:40

Chanelletje schreef:
Bodyprotector? Nee
Cap? Nee
Ongeluk zit in een klein hoekje..Maar dan gewoon pech gehad vindt ik..
Buiten draag ik wel altijd een cap,tenzij ik in een weide of binnen rij.
Buiten vind ik het noodzakelijk,maar in de wei of in de bak? Nee,zit er voor mij niet in .

in de wei of bak kan je ook tegen de muur of het hek aankomen met je hoofd hoor. bah wat vind ik sommige mensen eigenwijs.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:42

Chanelletje schreef:
Draag met springen geen cap..
Die dingen zweten heel erg..en als ze niet zweten heb ik nog wel altijd een ander smoesje om hem niet op te moeten! Schijnheilig

ben jij dom ofzo. ik vind dat echt superstom. juist met springen is het belangrijk dat je een cap draagd. bah wat zijn er toch eigenwijze mensen. bleeeh

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:55

met les heb ik he wel op, en8 vand e 10X ook emt buitenrijden Lachen
Verder draag ik bij BIJNA alle andere(dus niet bij arzu) wel een cap Lachen

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:21

lonneke schreef:
ben jij dom ofzo. ik vind dat echt superstom. juist met springen is het belangrijk dat je een cap draagd. bah wat zijn er toch eigenwijze mensen. bleeeh



En dát is dus precies het soort belerende reacties waar ik een enorme hekel aan heb! Over de woordkeus heb ik het dan nog maar niet eens....

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:41

Margreet schreef:
En dát is dus precies het soort belerende reacties waar ik een enorme hekel aan heb! Over de woordkeus heb ik het dan nog maar niet eens....

OK dan!

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:29

daarom spring ik en rij ik buiten met cap, en verder ben ik eigenwijs...

Yoghurt
Berichten: 264
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:59

Ja Wildgirl, ik heb ook eens zoiets gehad. Ik was heel relaxed aan het rondhobbelen met mijn oude pony op een zandweg, en ineens struikelt hij en valt op de grond. Natuurlijk viel ik ook op de grond. Gelukkig stond er niet toevallig een paaltje, ik schrok zo ook al genoeg.
Gisteren is bij ons uit de buurt iemand van de pony gevallen die zonder cap aan het springen was. Hij kwam met zijn hoofd tegen een lepel. Vijf hechtingen in zijn hoofd.
Zo zie je maar: een ongeluk zit in een heel klein hoekje. Ook al is het paard nog zo braaf, het is en blijft een dier. Je hoofd is wel het allerbelangrijkst, dat ga ik niet zomaar blootstellen aan de harde grond. Zonder cap rijden is niet stoer, MET cap rijden, dat is pas stoer.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:21

mobick schreef:
tuurlijk hetgeen wat mij is overkomen hoeft een ander toch niet te overkomen?

ik denk dat ik dan eerst moet weten wat jij hebt meegemaakt om te kunnen begrijpen waarom jij geen cap draagt maar een ander dat wel adviseerd. zo kan ik er niet over oordelen.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:25

Margreet schreef:
En dát is dus precies het soort belerende reacties waar ik een enorme hekel aan heb! Over de woordkeus heb ik het dan nog maar niet eens....

ik vind het niet dom, het bericht van een paar jaar terug van onze dode bokster staat me nog veel te na in mijn geheugen. de woordkeuze mag misschien iets minder maar ik wil gewoon dat mense eens wakker worden. ik maak me gewoon altijd super druk als mensen zonder cap gaan springen. het is niet belerend, iedereen moet het uiteindelijk zelf weten maar ik wil gewoon niet nog iemand die een dodelijk ongeval krijgt omdat hij of zij zonder cap rijdt. meer niet.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 09:50

Is ook allemaal heel erg enzo, maar ga jij op straat ook tegen iedereen roepen dat 'ie niet mag roken? (bijvoorbeeld)

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:25

Het is lief dat je je kennelijk zo verantwoordelijk voelt voor anderen (vreemden), maar je neemt zo wel een hele zware last op je schouders...

En wat ik al zei, ook met een cap kun je op een hele nare manier verongelukken, als je alles voor wilt zijn kun je maar beter helemaal niet op een paard stappen...