Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

\
)
.
\
en toen begonnen al die autos te toeteren...maar dat is meer om je dood te schamen

) en een d-ertje... Nou die d-er (Sammie, geloof ik) was op de camping echt een slome... nou na 2 dagen flink gereden, ik naar buiten... Me vader mee op de fiets (half 9 sochtends...) nou, we waren nog niet eens aan het iend van de straat of ze begon al te draaien,bokken enzo... Nou ik meppen (had een zweepie mee
) op die kont... dus ze ging weer voorruit... moesten we over een drukke dijk... helemaal in de berm... komt er een vrachtwagen voorbij, dus ze schrikt (HING IK IN DE BOMEN!
) nou, zat ik weer goed, moesten we een rotonde over steken,... dat beest schrikt, springt aan in galop en gaat TEGEN het verkeer in over de rotonde (IN RENGALOP!
) terug naar huis...! Ik dus de teugel kort gapakt... DE kop omgedraait... en had er bijna toto stilstand... TOETERD er zo'n krankzinnige ff leuk, BEGINT ze weer! Nou eindelijk stl, me vader er maar ff op (ook jaren gereden, ook ff leuk rijden! }> ) Nou waren we die dijk over, rustig weggetje, ik er weer op, ging allemaal goed tot we bij de duinen kwamen, toen werd ze weer fit (ze had geen conditie) haar de duinenover gekregen met veel moeite! Op het strand, ik zat nog maar net of ze begint alweer! volle rengalop, en nou was het nog niet druk maar ik heb VEEEL geluk gehad, Nou weer teugel kort en koppie omdraaien... HEB me helemaal dol getolt, voelde me net zo'n rodeo! Me vader er op, nou die heeft 3 duingangen in rengalop gerent, om gekeerd en weer terug! En ze was het nog niet zat! Ik er weer op, had er goed onder controle(heel ff),... netjes gedraafd enzo, komt er zo;n prepareur wagen over het strand! ze schrikt natuurlijk en begint weer, recht op het prikkeldraad af!KNAPT aan een kant de teugel!... Dus ik moest kiezen: OF door de prikkeldraad (er dus in vallen) of springen... Of heewl misschien er op blijven zitten! Springen leek me het beste en het veiligst (voor me zelf en aan die pony had ik al schijt gekregen, die was niet te vertrouwen...) dus ik spring (hand toch net in het prikkeldraad, lekker open...) Nou pony die peert er dus tussen uit en wei er rustig achter aan... ging ze een duinovergang over, dus wij maar weer terug naar onze fiets gelopen, EINDELIJK onze fiets berijkt, lopen daar 2 trimmers met SAMMY aan de hand... wij er dus op af, bleek dat politie hem had gevonden, hun wouden hem naar de manege brengen en de politie was de duinen aan het nakammen op een ruiter!
Dus wij Sammy overgenomen en hun zouden gaan melden dat het goed was! Nou hij dampte dus helemaal! .. helemaal kort ademig en ik had zoiets van: OP DIE PONY GA IK NIET MEER! Dus me vader er op en hij wou dus niet stappen, heeft heel het eind gedribbeld (zo'n 7 km) en kwam dus doodmoe terug! Meteen in de wei gezet en dat beest ging dus meteen liggen! Echt gestrekt!
En een uur later zaten er alweer kinderen op!
en heb er helemaal nat gereden! Ze was bek af en ik had zoiets van: NET GOED! (moest ff.....)

Sindsdien heb ik het niet zo meer op duin... ik luister de hele tijd of ik geen paarden hoor galopperen