1ste groepsles!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15461
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:25

Geen probleem om hem te laten ruinen. Een gezond paard kan dat makkelijk aan. Het ruinen geeft je daarna zoveel meer plezier dan het hebben van een hengst. Maar ja,dit is jouw eigen keuze.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 16:48

Het maakt niet uit of een hengst ouder is of niet hoor Lachen
Een van onze paarden hebben we deze zomer geruind en toen was hij al/pas 9. Dus hij had allang hengstengedrag ontwikkeld. Het ging eerst ook super, en ik kon gewoon met hem overal op wedstrijd. Geen probleem. Dit jaar ging het echter fout... Hij was nog altijd een schat van een paard, maar kon gewoon niet meer met zijn hormonen omgaan. Het kwam er misschien wel door doordat we toch niet consequent genoeg zijn geweest, ik had nog nooit hengsten meegemaakt en had er dus ook de ballen verstand van.
En ik kan je vertellen dat het héérlijk is dat hij geruind is, ik hoef niet meer zo op te letten of een paard een merrie is bij de wedstrijden, hij is véél relaxter en nog veel meer. Dus als je toch niet met hem gaat dekken is ruinen denk ik wel de fijnste oplossing, ookal gaat het best. Knipoog

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:00

Als et ook maar fout gaat, maakt niet uit door wie, de hengst krijgt de schuld, neem dat maar van mij aan!
En dat meisje met die hengstige merrie denkt er misschien geen seconde aan dat jij met je hengst daar bent.. ze is misschien zo met haar paard bezig dat ze er niet aan denkt, dus haar hier zo afschilderen.. niet netjes hoor.. ook al mag je haar niet!
Fijn toch dat explosion braaf is en blijft!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 18:32

mf. zij roddeld heel wat af over me, zelfs tegen mijn vriendinnen, gelukkig kennen deze me, en draaien dan ook de rug als ze weer gaat roddelen.
mja.jullie kennen der niet dus. ik snap de reacties wel

Ann

Berichten: 13308
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:41

Precies, wij kennen haar niet, en horen alleen jouw kant van het verhaal Knipoog

ruitje

Berichten: 12329
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:46

Jongens jongens,ik ben het ook VAAK zat niet eens met Phara(weet ze zelf ook wel Haha! Knipoog ) !Maar ik snap niet hoe jullie een positief topic zo snel in iets negatiefs kunnen veranderen Clown !! .....misschien moet Phara maar eens haar username veranderen,want ze heeft nu een beetje de reputatie om discussie aan te trekken(of dat nou door haar komt of door de anderen :p )

Ann

Berichten: 13308
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:48

Dat komt vast door ons *LOL*

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 18:59

zou niet helpen ruitje.
want iedereen kent Pharaon en explosion..en dan zou ook iedereen me gewoon als Phara blijven zien.
Ann: in sommige gevallen ligt het inderdaad niet helemaal aan mij. dat weet jij vast even goed als ik Knipoog

Ann

Berichten: 13308
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:04

Het gaat niet om de naam, maar om de toon van de berichten. Die springen er wat uit qua "eigenwijsheid" Knipoog

Maar je hebt gelijk, phara, het zal heus niet allemaal aan jou liggen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 19:07

tja zon mensen moeten der ook zijn. En als ik vind dat iemand anders gelijk heeft zal ik dat ook toegeven.
en af en toe is die eigenwijsheid van mij nog wel pos Knipoog

ruitje

Berichten: 12329
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:11

pharagirlke schreef:
tja zon mensen moeten der ook zijn. En als ik vind dat iemand anders gelijk heeft zal ik dat ook toegeven.
en af en toe is die eigenwijsheid van mij nog wel pos Knipoog



HEEL af en toe Knipoog Tong uitsteken

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 19:18

Schijnheilig irl komt t me best vaak van pas eigenlijk Haha!
mja. kom der ook vaak door in de problemen Knipoog

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:29

Ik bedoelde het meer als 'raad' door mijn ervaring(en) te vertellen. Niet negatief dus.
Toen Patent nog hengst was vond ik het maar onzin om 'm te castreren omdat we er toch niet mee gingen fokken. Maar achteraf gezien was het toch heel verstandig en hadden we het misschien wel eerder moeten doen. Ik heb niks tegen hengsten, maar voor Patent was het iig een verstandig besluit 'm te castreren. Dus misschien is het voor jou en Explosion ook wel fijner Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:56

Ik heb ook mensen die ik absoluut niet kan luchten of zien.
Een 12 jarig huppeltrutje dat ik ken probeerde mn paard op hol te krijgen langs een drukke autoweg.
(bellen en gillen en Ksssstttt roepen)

Ik had haar wel kunnen.............

Daarvan kun je ook zeggen "had je maar sneller aan de kant moeten gaan" of "moet je maar niet langs een drukke autoweg gaan rijden".

Feit is: Het is en blijft een trut want ze wilde mijn paard op hol laten gaan/laten schrikken.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 20:58

ben t weer met je eens alacairion

ze gaan ons toch echt eens verdenken van vriendjes politiek hoor Nagelbijten / Gniffelen