[centraal] Gestolen paarden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Swieb

Berichten: 984
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Maarheeze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:47

Zou ik ook willen weten hoe het met ze gaat. We hebben ze nog steeds niet gevonden. Wel veel tips aan het natrekken nog steeds

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Gestolen paarden!! *new*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 01:22


ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:02


Anoniem

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:13

Echt heel erg zeg!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:14

Hebben jullie ook al op marktplaats gekeken bij paarden die te koop staan? Ik heb wel eens gehoort dat iemand z'n gestolen paard zo heeft teruggevonden. Het is natuurlijk wel heel veel werk, maarja

Swieb

Berichten: 984
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Maarheeze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 00:21

Alle advertentiesites worden continu nagekeken gelukkig met hulp van vele anderen

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:51

dit is bij mij in de buurt!!Veld oostenrijk!!
kan iemand er nog even een foto opzetten?

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 02:21

WOW! dit is echt niet normaal! dat er hier in nederland nog zoveel paarden worden gestolen! mijn beessies lopen nu nog gewoon in de wei! met beveiliging, maar niet onmogelijk te stelen! wij hebben één wei waaruit ze niet gestolen kunnen worden, maar die is vol. we hebben hier hekken omheen van ijzeren pijpen, en een slot op het hek. de pijpen kunnen ze doorfrezen ja, maar tegen die tijd is de buurman al wakker, dus... of ze moeten de paarden over een hek van 1,20 hoog zien te krijgen, nou met de beestjes die wij hebben lopen lukt dat nooit! hooguit met mijn eigen paard, maar die houdt niet van springen en hij laat zich al helemaal niet benaderen door vreemde mannen! (in dit geval handig, met hoefsmid en dierenarts iets minder)

die Nathalie Bakker moeten ze opsluiten! gestoord wijf! (sorry voor de woordkeus, maar ik wist geen andere)

Swieb

Berichten: 984
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Maarheeze

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 12:48

Duitsland is nu ook actief bezig voor Swieber en Tess:Afbeelding

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:52

Hoe oud is dat gekke wijf eigenlijk?
Dat is geen kattepies zeg, wat ik allemaal gelezen heb op die site van Internetoplichting.
Bah.
Je zou ze zomaar eens tegen willen komen!!
en dan die "dreigementen"van dat mens, tegen mensen doet ze niks, alleen tegen dieren, die kan ze wel de baas!

cloaca
Berichten: 659
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:30

belachelijk! dat doe je toch niet!? ik zou het verschrikklijk vinden als men paard gestolen werd poedersuiker

mightymuts
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-12-05

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:21

Gestolen!!! draversmerrie en 1,5 jarig bruin paard!!!!

Over het 1,5 jarige paard weet ik weinig te zeggen behalve dat hij wel gechipt is( nadere gegevens volgen) De draver( Mighty, 10 jaar) is gestolen in de nacht van 5 op 6 december uit een weiland in Dedemsvaart. Er stonden 3 paarden. Het 3e paard is niet meegenomen. Mighty .( Haar chipnummer is: 528210001155146. )is een rustige draver, stond op rust vanwege een chronisch peesprobleem. Ze is dan ook volledig afgekeurd en er valt niet op te rijden( binnen een maand zou ze zeker weer kreupel zijn) Als rijpaard heb je er dan ook NIETS aan!!!!!Voor mij heeft ze veel emotionele waarde.Ze heeft op haar rug wat witte haartjes evenals oip haar benen. Dit is overigens haast niet te zien! Kruin boven de bovenste ooglijn iets links van het centrum, kruin op de linker- en rechter halsvlakte.

Verder iets lichter bruin bij haar snoet

Als je wat weet mail dan naar: Mightymuts@casema.nl

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 13:56

Ik heb je bericht in t draversfurom gezet, we zullen naar ze uitkijken!

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:41

mightymuts: Hoi, Ik was degene die je gemailt had om het bokt te plaatsen, ik hoop voor je dat het enig succes kan opleveren. Veel succes!

mightymuts
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:40

wie kan mij vertellen hoe ik de zaak in Duitsland aan het rollen krijg. Belgie en Nederland zijn aardig op de hoogte!

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:27

overal waar je komt hoor je het, paarden gestolen hier in de buurt is het 2 uit leuth, 2 uit de ooij polder.. die uit leuth zijn terecht, gevonden op de markt in utrecht die 2 uit de ooij zijn nog steeds spoorloos, en de politie doet bijna tot helemaal niks, er zijn getuigen etc... rrrrrrrrrr nachtmerrie voor iedere dierenvriend, moet er niet aan denken want dan krijg ik alweer een brok in mn keel

Swieb

Berichten: 984
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Maarheeze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:48


mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:05

In de nacht van 5 op 6 december is mijn draverspony( merrie 152m) gestolen iuit een weiland te Dedemsvaart. Aangezien het een afgekeurde 10 jarige merrie was zeer dik in het vacht is ze voor de verkoop eigenlijk onverkoopbaar. Misschien is ze naar een slager gebracht voor het geld. Er zijn in Nederland weinig paardenslagers en de meeste paarden gaan naar België.



> GESTOLEN: Mighty 10 jarig paard van 1m52.
> Uit een weiland in Dedemsvaart in de nacht van 5 op
> 6 december!!( samen met een 1,5 jarig paard.
>
> Naam: MightyVictory
> Ras: Draver
> Chipnummer: 528210001155146
> Levensnummer:HBR 212225*95
>Ouders:Nevele impuls en willemarie
> Kleur:Donkerbruin. Bij de snoet nu wat lichter. Ze
> zit dik in haar vacht, maar ze kan ook geschoren
> zijn?
> Aftekeningen:Kruin boven de bovenste ooglijn iets
> links van het centrum, kruin op de linker- en
> rechter halsvlakte.
> Hoogte: 1m52
> Leeftijd: 17 april 1995 dus 10 jaar

Kunt U misschien erop letten of heeft U dit paard aangeboden gekregen, zou U mij daarvan dan op de hoogte willen brengen. Ik heb haar al 7 jaar en ze heeft grote emotionele waarde voor mij!!!

Alvast bedankt

He hallo, ik kreeg vandaag een mail van een onbekende persoon met deze noodkreet er in.
Daarbij de oproep deze mail zo vaak mogelijk door te zetten. Ik zet hem dus hier al iemand iets weet dan kan ik vast wel uitvogelen van wie deze mail orgineel komt. Er zitten ook foto's bij maar helaas kan ik die niet plaatsen
Mrie

daantjuhhh

Berichten: 26908
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:13

ja ik las dit in de krant.
Ik woon vlakbij dedemsvaart. ik hoop echt nog steeds dat het een misselijke vieze stomme grap is die ze niet herhalen...

daantjuhhh

Berichten: 26908
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:14

oohja er is daar ook nog een paard gestolen uit het land.
Waarschijnlijk hadden de dieven een 2 paardstrailer en konden ze de derde niet meenemen.

mieamore

Berichten: 425
Geregistreerd: 19-09-05
Woonplaats: vlissingen zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 01:18


Napoline
Berichten: 366
Geregistreerd: 13-06-05

Re: Gestolen paarden!! *new*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:48

nexthorse schreef:
Hallo, Ik heb in janurai dit jaar mijn allerliefste pony Easter afgestaan ann Stichting Paardenopvang. Ik zou van hen het adres krijgen zodra hij geplaatst was bij een nieuwe eigenaar. Nu heeft de stichting een heleboel fouten gemaakt door hun eigen contract tegen te spreken. We krijgen het adres ook niet! Ik weet nu dus niet waar mijn pony staat en hoe het met hem gaat Ik mis hem zo erg Weet iemand waar hij staat???? Ik heb hem afgestaan aan de stichting omdat hij een peesblessuure had. Ik had al ruim anderhalf jaar met heem gestapt en allerlei therapieën geprobeerd. Eindelijk kreeg ik het nieuws dat het weer beter was en ik rustig mocht gaan opbouwen. Alles ging goed, het was alleen een tijdbom. Na twee maanden kreeg ik een controlescan en bleek dat het weer een stukje gescheurd was. Ik stond voor de keus om weer opnieuw te beginnen met stappen (dit kon ik de pony niet aandoen, het was een drama geweest), om hem een jaar op een landje te zetten in drenthe ofzo (zandgrond) en daarna weer verder te kijken (ik woon in de Randstad dus zou ik er zelf ggeen zicht op hebben) of er helemaal mee te stoppen... Ik ben toen op zoek gegaan naar een paardenrusthuis om hem daar minimaal een jaar te kunnen plaatsen, zodat ik zeker wist dat hij onder toezicht was. Ik kwam toevallig uit bij de Stichting Paardenopvang. Na lang met hun te hebben gepraat, konden hun het volgende bieden: - Een jaar minimaal in België worden geplaatst op een beschut natuurgebied met nog een heleboel paarden - Hij zou nooit in de handel belanden, doorverkocht worden of geslacht. - Er werd een blijvend passend nieuw thuis voor hem gezocht waar hij onder controle zou blijven. Na 2 maanden bij de stichting in een tussenstal te hebben gestaan werd opeens op de site van hun vermeld dat Easter weer genezen was Volgens hun kwam het alleen maar door verkeerd beslag en was hij nu weer helemaal genzen. We zijn toen in overleg gegaan om Easter terug te krijgen, maar hun beweerden dat er al een contract was getekend en dat hij de dag erna zou worden opgehaald. We horen later van iemand anders van die stichting dat dat contract er helemaal nooit is geweest en dat hij nu bij een vrouw met een ander paard op het land staat. Sorry voor het lange verhaal, maar ik wil zo graag weten waar hij staat Alle tips zijn welkom!!!!!!!!


nexthorse schreef:
Nog even een foto van hem:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Dit paard is hoogstwaarschijnlijk teruggevonden. Nexthorse zal contact opnemen met de vermoedelijke huidige eigenaars!

Indien je zelf een gestolen, vermist, gevonden paard wil melden bij ons, dan kan je dat idd via mijn site http://gezocht.napoline.be

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:46

kan iemand me iets meer over die nathalie pmen?? eventueel een foto?? wat ik snap is dus dat zij handeld in paarden en ponys en honden, maar op een gruwelijke wijze?? als ik op een link van jullie over haar klik is die of niet meer in gebruik of hij doet t nie...

mieamore

Berichten: 425
Geregistreerd: 19-09-05
Woonplaats: vlissingen zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:17

het is moeilijk als je paard is gestolen ik kijk elke dag of ik een gestolen paard zie, maar de meeste lijken op elkaar en je weet geen afstamming.
voorbeeld er komt 2 van de tinkers 1 komt er mij wel bekent voor, is zij het wel of niet is wel moeilijk.

blijft een spelt in een hooiberg maar blijf wel uitkijken

Swieb

Berichten: 984
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Maarheeze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:53

de herkenbaarste paarden heb ik altijd een foto van op zak, is wel makkelijker