Naar de kliniek dus, dat moest deze woensdag gebeuren. Ik had al aangegeven dat ik eventueel wel meewilde voor morele steun, het is natuurlijk niet nix om je paard naar de kliniek te laten brengen voor onderzoeken en ik was toch vrij. Vanochtend kreeg ik een telefoontje van Judith, degene die mee zou, kon niet meer, of ik mee wilde. Tuurlijk wilde ik dat, dus op mn fiets gesprongen richting stal. Om 1 uur kwam haar vader voorrijden, trailer aangekoppeld en Gringo erop. Hij merkte dat we allemaal wat nerveus waren, dus deed een beetje moeilijk toen ie er eenmaal op stond maar toen we eenmaal gingen rijden was dat snel over.
Om half 2 kwamen we bij de kliniek van Hofland in Bodegraven aan, het stopte inmiddels met zachtjes regenen... We gingen ons ff melden, hadden eigenlijk om 2 uur een afspraak maarja, we waren er toch en Gringo houdt er niet zo van om op de trailer te staan als die stilstaat, dus gauw paard uitgeladen. Tijdje gewacht, ze waren druk met een aantal andere paarden in de weer, maar op een gegeven moment kwam er toch een DA onze kant op. Om een lang verhaal kort te houden, Judith moest een aantal keer met Gringo op het harde draven, er werd een buigproef gedaan, een röntgenfoto gemaakt, een aantal verdovingen toegediend waarna ze weer moest lopen om te kijken of er verbetering zichtbaar was, een echo gemaakt, een algehele verdoving toegediend, nog een röntgenfoto gemaakt (waarvoor zn ijzer eronder uit moest) en toen nog een keer gelopen. En toen wachten op de uitslag van de foto's...
Gringo was inmiddels behoorlijk suf van de algehele verdoving, hij stond rustiger dan ie de hele middag had gestaan.
Terwijl ik Gringo ff vasthield (hoewel dat niet echt nodig was
) kreeg Judith de uitslag van de foto's. En die was niet goed... De DA was nog steeds niet tevreden over zn benen, hij liep nog steeds niet helemaal rad. Dus moet ze volgende week terugkomen om gewrichtsvloeistof ingespoten te krijgen (Gringo dan
). En dan mag ze een maand lang alleen maar aan de hand stappen, dan moet ze terugkomen en als ie dan niet verbeterd is, is het een aflopende zaak... Dat kwam dus behoorlijk hard aan, vind het echt ontzettend sneu voor Judith en Gringo, dus hoop heel erg dat hij na die maand op rust opgeknapt is!
Wat wel grappig is om te vermelden, is dat we nog een onverwachtse Boktmeeting hebben gehad, nl. met Mazzeltje. We zaten binnen weer even te wachten, aan de tafel waar dus iemand anders zat, Mazzeltje, zo bleek. Op een gegeven moment vroeg ze of er toevallig foto's van Gringo op Internet stonden, op Bokt, omdat ie haar zo bekend voorkwam. Ja dus!
Dat was wel ff heel erg grappig, wat een paar foto's al niet kunnen doen, heb je zomaar een Boktmeeting, ookal is het dan niet bepaald op het meest gunstige moment... Voor alle duidelijkheid, ik heb dit topic geopend omdat Judith nu wel ff andere dingen aan haar hoofd heeft.
. Balen. Ik wil jou ook heel veel sterkte wensen met Karel!