Waarom maken die meiden zoveel herrie??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 07:51

een keer een boze stem gebruik ik als er iets heel erg dreigt te te escaleren en dan zijn ze danig onder de indruk. Verder praat ik gewoon zachtjes *LOL*

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 09:24

lizjuhh schreef:

ik snap wel dat je er last van heb, maarja wat doe je eraan¿? niks heh?!

sterkte! Knipoog


Tsja, als het jouw niet interesseert dat je een ander last bezorgt dan doen wij er inderdaad niks aan..

Als mijn paard iets goed doen zeg ik hoog uit 'braaf' zodat hij het hoort en meestal gewoon een aai over zijn hals. Een 'Hey!' als ze wat stout doen, daar heb ik het ook niet over, ik heb het over die héle lange verhalen, of verhalen,... reprimandes. Want kennelijk doet het beestje altijd wat verkeerd..

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:39

Voor mensen die last hebben van irritante rondrennende kids heb ik nog wel een tip........ zorg ervoor dat die Kids zoveel "respect" voor jou hebben dat ze wel zorgen dat ze uit de buurt blijven als jij er bent.....

en ja hoor, zonodig schreeuw ik dan zo hard dat ze me aan de andere kant van dorp nog kunnen horen Tong uitsteken werkt altijd

Mocht iemand (irri ouders ed.) dan commentaar op jou hebben...... zeg je toch gewoon dat je het alleen maar voor de veiligheid van die Kids doet Schijnheilig

Ik moet wel eerlijk bekennen, dat als ik in zo'n geval eens eventjes "subtiel" ingrijp, de irri ouders al helemaal niets meer durven te zeggen. Ben dan nl. nog al een mega bitch Haha!

Voor mensen die woest met zwepen aan de weer gaan zodat anderen een veilig heenkomen moeten zoeken....... wat dacht je van 'n keertje ~~}> voor zo'n persoon....... en dan natuurlijk OEPPSSSS sorry... ik had je niet gezien Schijnheilig

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 10:09

oh, ik babbel wel tegen het paard waar ik op rij. Als iets niet lukt een "verdooorie" of een "kom op, nog een keer" of een "nou!", maar dat is grotendeels hardop denken, geloof ik. Ik moedig mezelf er ook mee aan Haha!

Ik heb nooit gemerkt dat anderen er last van hebben, bij mijn weten schreeuw ik dan ook niet als het niet nodig is (dus af en toe een welgemeende Hey of Nou komt er echt wel eens uit, maar dat heeft iedereen, zo te lezen Lachen )

Ik zal er eens op letten...

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:05

Voor die paarden is het absoluut koeterwaals wat hun baasjes schreeuwen Knipoog

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:22

Ik praat ook tegen mijn paard. Als hij het goed doet, en ook als hij het fout doet. Ik weet eigenlijk niet eens precies wat ik allemaal zeg, maar meestal 'kom op', 'GOEDZOOOO' en klikken met m'n tong. Soms zeg ik ook hup-hup-hup, als hij terug wil vallen in de zijgangen. Voor mijn gevoel werkt het wel!

Ik rij ook altijd alleen in de bak, geen idee of anderen mensen horen wat ik zeg. Af en toe flap ik er tijdens de les wel wat uit. Maar dan vooral als hij het goed doet.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 14:45

Emeraldo schreef:
en klikken met m'n tong. .


Ik heb wel gehad dat mijn paard reageerde op het geklik van een ander Knipoog

Dit gaat níét over praten, dit gaat over irritant extra hard praten onder het mom van mijn paard heeft het nodig maar eigenlijk jewoon interessant willen doen en aandacht opeisen....Yegh!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:52

Haha, ik ken 't. Gelukkig heb ik daar geen last meer van. Maar ken de 'types' wel, leef met je mee Ach gut

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48406
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:59

het enige dat ik wel doe is tijdens het rijden Banjer uitgebreid belonen met stem... ik merk gewoon dat ze daar heel goed op reageert... dan gaat ze helemaal lopen glunderen en nog beter haar best doen dan ze al doet... Haha!
voor de rest durf ik wel te zeggen dat ik verder niet opval....

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:00

Ik praat wel redelijk veel tegen m'n paard, en soms, heel soms schreeuw ik ertegen, maar niet tijdens het rijden Tong uitsteken

Sooff
Berichten: 2987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:35

Ik ben een pubermeisje en ik praat ook emt mijn pony, paard, hangt ervan af Knipoog Ik ehb eht idee dat ze daar positief op reageren, vaak zie je gelijk die oortjes naar voren schieten! Lachen Maar schreeuwen doe ik bijna nooit, alleen als er een paar honderd kilo fjord op mijn teen staat.. Schijnheilig

Pippi

Berichten: 122
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:54

Elles schreef:
Ik zou niet weten waarom je bij western herrie zou moeten maken?
Beter van niet, zelfs... Knipoog

Het is me al regelmatig gebeurd dat ik tijdens de draf of galop iets van "braaf" of "goed zo" zei en dat ik dan acuut stilstond (en bijna uit het zadel vloog) Haha!
Ik zeg dus lekker helemaal niks, behalve zachtjes "easy" als het te hard gaat en "whoa", als ik écht stil wil staan Lachen


Inderdaad de uitroepen ja. Van wat anders leid je ze alleen maar af tenslotte.

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:56

Oh oh oh wat zijn we allemaal voorbeeldig Verward
Ik kan me voorstellen dat je gek wordt als iemand zn paard uitgebreidt staat uit te kafferen maar kom op zeg.. iedereen praat toch met zn paard.. Schijnheilig

astridvs
Berichten: 26
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:13

praten is iets anders als schreeuwen. ik vind het best als je dat doet als er niemand is, maar je belast hiermee niet alleneje paard maar ook anderen, en een beetje sociaal zijn kan geen kwaad denk ik.

groetjes Astrid

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:26

ja ik praat ook tegen paarden..
tegen m'n caaf ook trouwens Tong uitsteken
maar ik schreeuw niet.. tenminste..
meestal niet.. Knipoog

kan me trouwens wel voorstellen dat je daar helemaal gek van wordt hoor!
misschien gewoon iets van zeggen een keer?

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:04

Ik praat ook tegen m'n paard onder het rijden, zoiezo hoort ze duidelijk wel aan mijn stem wat ik bedoel..!
Zoiezo vaak om haar rustig te krijgen (als ze bang van iets is) als ze iets goed is braaf, super of zoiets dergelijks.
En als ze nou heel vervelend doet trek ik ook me mond wel eens open niet dat ik schreeuwend op dat dier zit.. maar ik zeg wel met een boze stem iets van, en nou is het klaar .. nou ze weet het echt wel hoor.. aan je stem en praten hoort het dier echt wel wat ji jer een beetje mee bedoelt, vriendelijk dat ze iets oed doen.. kwaad dat het toch niet oke is.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:25

Ik geef ook wel eens een schreeuw tegen Jamey, zoals HÉÉ! Als ze er tussenuit naait ofzo. Maar ik ken iemand die steeds keihard HUP HUP HUP HUP HUP roept als ze op haar paard rijd, en daar reageert Jamey op echt waardeloos zo'n mens in de bak. En dan als haar paard niet luisterd schreeuwt ze ook door de bak zijn naam. Terwijl een ander meisje dat paard ook berijd en zij krijgt hem ook aan het werk zonder al dat geschreeuw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:39

hier een van je irritante pubers Tong uitsteken.. Ik ben dus ook zo'n persoontje..
Maar ik doe dat niet om op te vallen dat ik zo'n moeilijk paard heb Scheve mond.. want dat heb ik nou eenmaal niet.. Ik doe het ook niet altijd.. Wel af en toe als het echt niet wil lukken met alles..

Verder neem ik vrede met de reactie van Marfiek.. Lachen

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:52

Ik zeg als 24-jarige ook wel eens tegen mijn paard dat ik het prettig zou vinden als hij links losliet ofzo Haha!. Dat is meer voor mezelf, dan roep ik mezelf ook even ter orde dat ik daarop moet letten. Als hij heel stout is, wil ik nog wel eens hard "NEE!!!" roepen. Of grommen, dat lucht ook op Schijnheilig Haha!.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:13

en dit is dus exact de reden dat ik op een pesionstal sta met 20 plussers Haha!
Dat getetter om me heen kan ik echt niet tegen
Nou is het bij ons ook niet altijd even sereen hihi
Maar van hen kan ik het hebben Knipoog

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:34

Dan zal ik wel niet zo zijn als de gemiddelde 12-16 jarige Knipoog

Ik vind het namelijk ook zwaar irritant. Ik praat meestal dan ook zachtjes tegen de paarden, en soms een beetje stemverheffen, dat is meestal genoeg. Meestal he Knipoog Ik heb wel eens dat ik een "brul" geef, maar ga niet een heel uur doorbrullen... Worden ze alleen maar zenuwachtig van.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:36

Citaat:
Ik heb wel gehad dat mijn paard reageerde op het geklik van een ander

Haha, daar had Hof in het begin ook wel eens last van Haha! Nu nog, heel soms. Hij reageert ook wel eens als een paard naast hem een tik met de zweep ofzo krijgt, haha.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:12

Gail schreef:
Ik heb wel gehad dat mijn paard reageerde op het geklik van een ander Knipoog

Dit gaat níét over praten, dit gaat over irritant extra hard praten onder het mom van mijn paard heeft het nodig maar eigenlijk jewoon interessant willen doen en aandacht opeisen....Yegh!


Ik rij vrijwel altijd alleen.

Maar... je kan niet altijd rekening houden met anderen. Sommige mensen rijden met zweep. Daar reageert mijn paard ook op.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:40

Sjuimpje schreef:
Schreeuwen en brullen is vrijwel altijd een vertoon van machteloosheid. Een paard is niet doof en hoort je ook wel als je het aantal decibel met de helft (of in sommige gevallen met 90% Scheve mond ) terug schroeft.

Tuurlijk pak ik mijn paarden ook wel eens aan, ik geef ze een tik, schop en ook geef ik wel eens schreeuw. Maar na 1 zo'n reprimande staan ze nagenoeg te trillen als een rietje. Als je continue je paard groot en heftig moet corrigeren dan doe je toch iets niet goed. Mijn paarden weten dat ik het 1 keer vraag en de 2e keer dwing ik af, het 2e willen ze altijd voorkomen.

Met rijden verhef ik mijn stem al helemaal nooit, als ik vind dat ik een stemhulp meer kracht moet bijzetten dan doe ik dat dmv een been-, gewichts- of teugelhulp bijv.
Aan hele verhalen doe ik niet, zeker niet als er geen aanleiding toe is, mijn paarden voelen mijn aanwezigheid ook als ik mijn mond hou. Verder dan een heel zacht fluisterend prrrrr, braaaaf, goed zo, hoooo of klikje kom ik niet en ik probeer ook dat enigzins te beperken.


Blijkbaar is het op veel stallen ook normaal dat kinderen mogen klooien, de stal waar ik altijd kom heeft een schommel waar kids kunnen spelen. De rest van het terrein is voor paarden, er mag bijvoorbeeld niet gerend worden OK dan! Laat staan gespeeld.


OK dan! JUIST!
Ik kan er ook niet tegen als iemand hele verhalen verteld op z'n paard. Zeker niet als ik aan het lesgeven ben. meestal roep ik dan klep houden en rijden. Ik houd zelf mijn mond stijf dicht. Tenzij ik hem af wil remmen als hij opgefokt is. Dan moet je bij hem zeker niet aan de teugels trekken. Dan zeg ik zachtjes ho. soms klik ik met mijn tong voor wat extra activiteit. Maar wat heeft je paard toch aan die verhalen Verward als je hem dan eens een stem commando geeft moet je bijna wel brullen om voor hem het onderscheid duidelijker te maken. Daarbij lijd het af lijkt me. Heel af en toe als ik echt boos ben op hem wil ik wel eens een schreeuw geven, maar dan staat ie helemaal te stressen, en wou ik gelijk dat ik het nooit had gedaan. Scheve mond dan is ie zenuwachtig geworden, en kan ik eerst weer gaan stappen voor de rust, anders gaat er helemaal niks meer lukken. Maardat liever dan dat je moet schreeuwen bij elke hulp om door te dringen tot je paard.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:04

Tja ik prutsmuts ook met mn paard, vind het wel gezellig, maar houd het volume laag. Bepaalde commando's en aansporingen doe ik met mijn stem, soms doet dat veel meer als het been!

Waar ik mij mateloos aan irriteer zijn die jonge meisjes die openlijk hun paard overal de schuld van geven. Een paar voorbeeld uitspraken:

* "NEEEHEEE, JE MOET NIET DIE KANT UIT(rechts), MIJN PAARD DOET STOHOM (ondertussen zit het duidelijk zeer kundige ruitertje met haar handen boven haar oren aan de rechterkant Verward )

* 'VOET, STOMME KNOL, KUN JE DAT NIET EENS?"( terwijl ze aan de andere kant bij het andere been staan Verward )

* ERRRRRRRRROVER, NU! (over een sprong terwijl ze achterop hun billetjes in het zadel zitten Verward )

Tja, sommige mensen....