Maar het gaat wel om een beest met gevoel en die op jou en zn omgeving gaat vertrouwen..
Veel mensen kopen gewoon ondoordacht een paard, zo van, ja leuk een paard, en na 2 jaar hebben ze er eigenlijk wel weer genoeg van dus weg gaat dat beessie weer...
Voordat ik aan een eigen paard begon heb ik er echt wel goed overnagedacht, ik heb een vrij jong beessie (7 jaar), dus ga er van uit dat ie nog zon 30 jaar leeft (op zn langst) en de bedoeling is dan ook dat ie tot zn dood bij mij blijft (weet natuurlijk niet hoe alles gaat verlopen...)
Het zelfde geld voor andere beesten, ze nemen zo een hond, kat, cavia, konijn, hamster, en na een jaar hebben ze het wel weer bekeken en willen wat anders en weg gaat dat beessie weer.. Dat is toch zielig? tot nu toe zijn al mijn beesten tot hun dood bij mij gebleven..
Ik vind als je ergens aan begint moet je het ook afmaken... en ook aan dat beest denken.. weet als je ergens aan begint!!!!
En dit is niet voor 1 persoon in het algemeen ofzo, ik erger mij hier al zolang aan... Heb ook al heel wat beesten van andere mensen overgenomen die om de een of andere reden hun beest niet meer wouden..