Vandaag met Jet voor controle en behandeling van haar hoef/wond naar Emmeloord geweest. Ze heeft daar al heel wat meegemaakt maar ze loopt er rond alsof ze thuis is, het was op een gegeven moment ook haar huis want ze heeft al met al wel een dag of 30 daar gestaan. In ieder geval is ze daar heel relaxd. De hoef is mooi aangegroeid en de hoefballen zien er op zich mooi uit, er bleef alleen 1 stom stukje wild vlees zitten, waardoor de wond niet dicht kan groeien. De afgelopen 6 weken heb ik haar in het drukverband moeten houden maar dat heeft uiteindelijk niet geholpen. Nu is dat stukje wild vlees uitgesneden. Jetje heeft waarschijnlijk een zeer hoge pijngrens want ze vertrekt geen spier bij dat soort behandelingen. Stoere merrie
. Ik moet het nu weer een weekje aankijken zonder verband en dan bellen voor overleg.
Vervolgens heeft de da haar nog even opgevoeld om te kijken of het met de dracht goed gaat, ze is in juli gedekt. Dat vond ze geen pretje, oren naar achter en zeer zuur kijken. Dat kan ik me ook wel een beetje voorstellen maar, alles is goed
. Ik maakte me een beetje zorgen omdat ze zo idioot kan gillen als ze Max ruikt. Ik schrik dan meteen en denk dat ze hengstig is maar gelukkig.....Het ziet er naar uit dat we toch een veulentje gaan krijgen in juni
. Ik dus helemaal happy.