Aandacht voor verwaarlozing, *Update*

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:12

Ik vrees dat ze mij dan nog niet aan de telefoon hebben gehad.

lies

Berichten: 9644
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:12

Pervinco schreef:
Sja, over die hoeven kan ik me ook niet druk maken eerlijk gezegt... De hengstjes die ik verzorgt heb hadden langere hoeven (een 5-jarige zelfs zo lang dat zijn rug vergroeid is), en wat doet de DB? Noppes... Die hoeven zijn dus niet erg zat. Scheve mond


Maar omdat de DB er niets aan doet, hoef jij je er niet druk om te maken?
Dat begrijp ik niet zo goed. Dat dier moet de rest van zijn leven op die hoeven lopen hoor.. Als ze daar niet snel iets aan doen, kan hij straks helemaal niet meer lopen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:13

Weet ik, dat kon die 5jarige ook niet meer. Beest zal wsn inmiddels dood zijn ook. Dierenbescherming gaf niet eens een waarschuwing... De paarden hadden nl vers water en voer. Als de DB er al niets aan wilt doen? Wat kun je dan in godsnaam nog doen behalve zelf een smid bellen?

lies

Berichten: 9644
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:15

Idd, zelf de smid bellen Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:15

Cadish schreef:
Ik denk dat zij het toch een beetje beter weet.. Dit is schandalig! Je bent het toch zeker met iedereen eens dat dit zo niet langer kan!
Al hebben de paarden geen protest - ze weten niet beter, duh - dit verdienen ze niet! Zou jij je paarden hier zetten? Dacht het niet hè?

Dit is niet vijandig bedoelt ofzo, maar ik neem aan dat jij het er toch ook met ons eens bent dat die beesten daar weg moeten?



Tuurlijk ben ik dat met je eens.......... met iedereen trouwens.

Maar ik ben al wat ouder, en heb daardoor meer leren relativeren. Ik ben het met je eens dat dingen er heel verkeerd uitzien......... maar je moet niet vergeten dat een dier niks om luxe geeft, de paarden lopen hele dagen buiten en moeten voor zichzelf zorgen........ helaas. Maar dat is wel het basisbestaan van een paard.

uiteraard vind ik dat de DB moet gaan kijken, logisch.... .maar zo ontzettend erg is het nou ook weer allemaal niet (de hoeven daarbuiten gelaten want dat is wel heel erg)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:17

MOHGirl schreef:
Gijsenkim, wil je uitleggen met wat je bedoeld met insinuaties?


een insinuatie is dat jij denkt dat..............

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:17

Ik ben met stomheid geslagen over de lauwe reactie van sommige bokkers...... dat terwijl vele zich toch erg druk kunnen maken over het juiste kleurtje van zadeldekjes, of iemand wel "kaarsrecht" recht op zn paard, en paardlief niet onder de blubber zit. etc etc.....

Excuus maar deze beelden zijn ontoelaatbaar!
Een ieder die bijvoorbeeld de hoefjes van het veulen wel mee vindt vallen moet zich doodschamen!

Natasja31

Berichten: 312
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Sassenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:19

Ik heb ff ge-pbt

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:20

Pegassa, als je de hengstjes waar ik het over heb vorig jaar gezien had dan had je nu niet gezegt dat ik me moest doodschamen. Dat was zoals ik al zei dermate erg dat de rug van dat beestje vergroeid was, beest kon amper meer lopen, etc etc. Daar is dit niets bij. Heb ik die hengstjes kunnen redden? Nee... De 5jarige is dood, een 12jarige lag van de ene op de andere dag dood in de stal en de 2 die er nu nog staan zullen in afzienbare tijd op de slacht belanden. En daar kwam ik iedere week... Gek he, dat ik me dan niet druk maak over een veulen met te lange hoeven waar ik toch niets aan kan veranderen?

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:20

pegassa schreef:
Ik ben met stomheid geslagen over de lauwe reactie van sommige bokkers...... dat terwijl vele zich toch erg druk kunnen maken over het juiste kleurtje van zadeldekjes, of iemand wel "kaarsrecht" recht op zn paard, en paardlief niet onder de blubber zit. etc etc.....

Excuus maar deze beelden zijn ontoelaatbaar!
Een ieder die bijvoorbeeld de hoefjes van het veulen wel mee vindt vallen moet zich doodschamen!



Helemaal volledig mee eens. Goed gezegd Pegassa!!! OK dan!

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:21

Pervinco schreef:
Pegassa, als je de hengstjes waar ik het over heb vorig jaar gezien had dan had je nu niet gezegt dat ik me moest doodschamen. Dat was zoals ik al zei dermate erg dat de rug van dat beestje vergroeid was, beest kon amper meer lopen, etc etc. Daar is dit niets bij. Heb ik die hengstjes kunnen redden? Nee... De 5jarige is dood, een 12jarige lag van de ene op de andere dag dood in de stal en de 2 die er nu nog staan zullen in afzienbare tijd op de slacht belanden. En daar kwam ik iedere week... Gek he, dat ik me dan niet druk maak over een veulen met te lange hoeven waar ik toch niets aan kan veranderen?


Dus dit vind jij niet erg???...........Dan moet je je zeker doodschamen!
Laatst bijgewerkt door pegassa op 31-08-04 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:22

pegassa schreef:
Ik ben met stomheid geslagen over de lauwe reactie van sommige bokkers...... dat terwijl vele zich toch erg druk kunnen maken over het juiste kleurtje van zadeldekjes, of iemand wel "kaarsrecht" recht op zn paard, en paardlief niet onder de blubber zit. etc etc.....

Excuus maar deze beelden zijn ontoelaatbaar!
Een ieder die bijvoorbeeld de hoefjes van het veulen wel mee vindt vallen moet zich doodschamen!


Inderdaad,
dat bedoelde ik ook met mijn reactie. Maar generaliserend is vrij typerend voor Nederlanders. Je hebt het helemaal bij het juiste eind. Ik kan me nog wel een topic herinneren van een paard wat bereden werd met een beetje modder op zijn rug ... (Ok, genoeg offtopic).
Is er iets wat wij kunnen doen als Bokkers? Bellen, meebetalen aan de hoefsmid, anything...?

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 22:24

Hey mensen ik ga nu een film kijken, en daarna kruip ik in mijn bedje, iemand heeft mij aangeboden om morgen mee foto's te maken, van alles op het erf.
Komt dus helemaal goed.
Jullie horen nog van me, discuseer nog maar even verder.

Groetjes Lisette Lachen
En bedankt voor de behulpsame reacties van sommige mensen, vooral van Jessy.

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:26

Mijn inziens kun je uitsluitend een bevoegde instantie laten opdraven om de rechtmatige eigenaar op zijn verantwoording te wijzen en snelle aktie laten ondernemen. Zo niet.....inbeslagname...en een verbod op het houden van vee.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 22:27

astridastrid schreef:
Inderdaad,
dat bedoelde ik ook met mijn reactie. Maar generaliserend is vrij typerend voor Nederlanders. Je hebt het helemaal bij het juiste eind. Ik kan me nog wel een topic herinneren van een paard wat bereden werd met een beetje modder op zijn rug ... (Ok, genoeg offtopic).
Is er iets wat wij kunnen doen als Bokkers? Bellen, meebetalen aan de hoefsmid, anything...?



Bedankt voor het aanbod, morgen ga ik met Jessy erheen, en dan horenjullie nog van me.
Grotjes Lachen

merel1618

Berichten: 663
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: heiligerlee (groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:28

tjonge zeg wat een drama.
inderdaad ziet dit er niet best uit. de db moet hier toch iets aan kunnen doen? of zijn ze ziende blind daar? en J die moet onderzocht worden of het wel veilig is dat die nog los rondloopt.
dit is echt te gek voor woorden, misschien een idee wat al eerder is genoemt TV en KRANT inschakkelen als db na nog eens gebelt te hebben, er niets aan gaat doen. helaas woon ik te ver, maar had zo morgen meegegaan. dit kan niet ,dit valt voor mij onder zware verwaarloosing .
dat dit nog kan hier in dit kleine landje waar alles gecontroleerd word op alle gebied en er zoveel regeltjes zijn. hoe kan dit nog voorkomen ik begrijp dit niet en met mij denk ik vele anderen

serenta

Berichten: 2279
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:28

Dit kan echt niet ik kan niet begrijpen dat de DB niet is wezen kijken. Ze zijn het zelfs verplicht als jij een klacht geeft. Ik hoop dat er snel wat aan gedaan kan worden.

Forestmeisje

Berichten: 711
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Velp GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:29

ik zou ook echt alles willen doen.. helpen meebetalen weet ik het.. want dit is echt erg.. zoveel diertjes.. zielig gewoon.. jammer dat die eigenaresse zo poedersuiker is, anders kon je met haar praten dat dit niet gaat en dat ze ze moet verkopen beter huis geven of beter moet behandelen.. maja.. some people..

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:31

ik heb ook zo iets mee gemaakt.
paarden met zeer lange hoeven en scheuren en brokkelig.
s'winter staan daar de paarden op stallen tot de knieen in de poep.
veulen hebben lange wormen in hun ontlasting.
worden als maar gedekt.
veulen wat dood is geboren word nog een week in het zigt van de merrie gezet(wat ik echt heel zielig vond)
paarden bij elkaar in kleine stalletjes gepropt.
slecht voer (hooi met schimmel)
hengsten die daar heel het jaar binnen staan en misschien 3 a 4 keer op jaar even buiten mogen rennen(en het dan raar vinden als de hemgst over de stal probeert te komen)
ik vind dit ook allemaal heel zielig en veel meer mensen in die omgeving maar kan er ook niet veel aan doen(zo gaat dit al jaren)
inmiddels staan er nu 37 paarden daar grotendeels voor de fok en verkoop.

jessie

Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:32

MOHGirl schreef:
Ik heb de foto's en ga ze nu uploaden,
Dus jullie zien ze zo Lachen


euhm gaat t nog lukken denk je? t is inmiddels 22.34 nl Knipoog

Forestmeisje

Berichten: 711
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Velp GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:33

ze staan er al wor.. op pagina 4..

Ik klink nu even heel overdreven, maar als het hier in de buurt was geweest, had ik ze uit het weiland gehaald op een ander weiland gezet *voor alleen hen* behandeld met wormen spuit en oliebol enz.. hoefsmid laten komen da.. en als het weer goed gaat met ze verkopen.. maar goed dan meot je veel geld hebben.. en toch ook wel lef hebben..

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:35

Goed bedoeld, maar je bent wel stafbaar wegens diefstal. Alleen de officiële weg kan de paarden helpen.

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:35

Kijk even eerder in dit topic, ze staan er nl al even...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:35

En lieve ouders hebben die je borg komen betalen omdat je opgepakt word wegens diefstal

Forestmeisje

Berichten: 711
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Velp GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:37

haha ja dat ook.. *goh k kan nog lachen Lachen * Maar daar zou ik mezelf wel voor laten oppakken wor.. maar goed ik wou eerst alles doen wat er valt te doen en als er niks aan gedaan word, dan dat.. maja dat is en blijft een droom..