probleempje, wat moet ik doen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-01 13:09

Gister had ik voor het eerst weer les in een vereniging. We hadden besloten, dat het goed zal zijn, als ik van twee iemanden les zal krijgen.

Van de eigenaar (Annemarieke) moet ik eerst op mijn eigen houding letten. En dan Merry voorwaarts rijden, en als ik daaruit die ontspanning heb, rustig bij me laten komen.

Ik gister lekker lux met het vrachtwagentje gebracht. Ik had er weer zin in, kon ik weer gezellig met mijn vriendinnen bij kletsen enzo.
In de winter staat Merry op stal, en is ze wat stijver, en duurt het wat langer voordat ze er echt door komt.
Van mijn instructeur heb ik in het verleden vaak les gehad. Ik reed toen een paard, waar ik veel aan de stelling moest werken, en we hadden daar een truckje op gevolgen, HOE het moest. Dat gold alleen voor haar.
Achteraf gezien, was dat truck helemaal niks, want ik heb geheid mijn houding mee verpest. Ik moest mijn binnenhand omhoog doen, boven mijn knie, en mijn buitenhand laag houden. En met mijn binnenbeen er tegen aan drukken.

IN het begin van de les had ik al gezegd, dat doe ik niet, ik ben blij dat ik nou eindelijk weer een beetje normaal zit. Had hij alle begrip voor zei hij. Alright, dacht ik dus.

In de les liep Merry ontspannen, de eerste vijftien minuten, en daar was ik tevreden mee en ze liep supervoorwaarts. Na een kwartier nadat mijn instructeur het aangezien heeft, begon ie toch op mij te schelden, niet normaal. Het lijkt wel een manegeknol, en zo rijdt je niet paard, en bla bla bla. En ik moest mijn binnenhand weer omhoog doen, en weet ik veel wat.
MOest ik in galop aanspringen. Ik was zelf al wat opfokkerig geworden, doordat wat Eltjo allemaal zei. Opeens sprong Merrydyne weg en gaf haar een trap met mijn binnenbeen. 'Wat doe je nou verkeerd?' vroeg Eltjo, 'Onee, dat hoef ik niet te vertellen, want je luisterd toch nooit'.

Des duivels was ik Vork , nee echt. Volgens mij ben ik nog nooit zo kwaad geweest. Ik ben iemand die je niet moet afkraken, maar ik moet het hebben van de complimenten, en dan groei ik in het zadel. En die eikel, had niks anders gedaan dan mij afzeiken, omdat ik mijn binnenhand niet omhoog en opzij wou doen, terwijl ik in het begin van de les gezegt had, dat ik dat weer wou. En merry is een ander paard als hick. Die moet je anders benaderen.

Dus ik ben super kwaad de les uitgestapt om verdere brokken te voorkomen.

Het heeft me dus wel aan het denken gezet. Ik heb nou twee wegen. Weg Eltjo, en weg Annemarieke. Weg Annemarieke is simpel, eerlijker, maar zal langer duren. Weg Eltjo, is onvriendelijker, harder, maar het zal sneller gaan, maar NIET op de goeie manier. Dan heb ik drie mogelijkheden. Of weg Annemarieke, in te slaan, of weg Eltjo in te slaan, of een tussenweg proberen te vinden.
*zucht* ik denk dat ik maar op dammen of schaken ga ofzo.

Wat moet ik nou?

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 13:13

Citaat:
Op 2001-11-14 12:09, schreef kimmy:
Weg Eltjo, is onvriendelijker, harder, maar het zal sneller gaan, maar NIET op de goeie manier
Wat moet ik nou?


Je zegt het zelf al eigenlijk....

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 13:13

nee niks wegdoen omdat het niet lukt,je moet voor je problemen niet weglopen hoor.
het ligt niet aan jou maa aan die kerel kan je niet ergens anders les krijgen dan?? Party!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 13:15

He balen zeg ??

Ik zou dan toch voor Annemarie kiezen vooral omdat je daar toch tevreden mee bent?? ga ondertussen rustig op zoek naar iemand anders die je wel goed kan helpen.

Dat schreeuwen moet ik ook niet hebben want daar ga ik van spannen en mijn paard ook. Ik ben dus erg blij met Merilyn die is zo heeeeerlijk rustig en legt die dingen vanuit de basis uit. Want in de basis zit vaak het probleem Lovers .

Koppie op en succes.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-01 13:18

ik heb al sowieso van haar les. Maar we willen er nog iemand bij, gewoon om ook van die instructeur weer andere dingen te leren.

Men zegt dat hij Eltjo een van de betere instructeurs is van groningen. En met Hick kon ik altijd goed met hem opschieten. En als ik straks wel ga springen, is hij de beste die bij ons in de buurt woont. (redelijk bekende parcoursbouwer).

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 13:25

Maar Kimmy als je voelt dat het niet klickt tussen hem en jouw/merry wat heeft het voor een zin om bijhem te lessen ??

Als les ik bij Anky als het niet kickt heeft lessen geen zin bij haar. Ook als is ze nog zo geweldig?? Je hebt maar aan een iemand te denken en dat is Merry en ook jezelf.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 13:58

Ik vind eigenlijk dat je alleen bij twee instructeurs moet lessen als die beide de zelfde aanpak hebben, anders word je er niet beter van hoor... dan spreken ze elkaar alleen tegen en zit jij van Verward

Daarnaast vind ik, dat als je voor een instructeur gekozen hebt, je ook moet doen wat hij zegt. Daarvoor les je bij hem. Als je het er niet mee eens bent, andere instructeur zoeken, punt uit. Stel dat mijn kinderen zouden zeggen 'nee hoor dat doen we niet'zou ik echt ongelooflijk pissig zijn als instructrice ja. Je lest bij mij dus dan doe je wat ik zeg. Overleg mogelijk natuurlijk, overal zit een reden achter dus ook achter wat ik zeg. Dat schelden enzo is natuurlijk niet de goede aanpak van jouw instructeur. Maar nu moet jij dus kiezen: of bij hem blijven lessen en dan ook DOEN wat hij zegt, of ophouden. Middenweg is er niet want dan gaat het geheid weer fout. Succes!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-01 14:04

jullie hebben wel gelijk. Maar ja, toch, het is moeilijk om te zeggen tegen hem van: Tjuuzzz! en hem verder de rug toe te keren. Met hem heb ik toch vele successen gehad met hIck. En toen klopte alles wel wat hij zei. Maar goed Merry is een ander paard, en ik denken dat Merry zoveel op hick leek!