Eerst drong het niet tot me door maar daarna stortte mijn wereld in elkaar. Ik wist op dat moment niet niet hoe ernstig het was. Maar dat het ernstig was voelde ik in mijn hart. Het duurde twee weken eer ik naar Utrecht mocht. In die tijd heb ik Julius heel veel geknuffeld. Soms kwam ik wel drie/vier keer per dag. Gewoon om even naar hem te kijken.
Diep in mijn hart was ik afscheid van hem aan het nemen.
En toen werd het vier december. Terwijl andere mensen hun surprise afmaakte ging ik met Julius naar utrecht. Nou ja dat verhaal kennen jullie. Julius was op. Kon niet meer. Ik was zijn beste vriend en ik kon hem alleen maar laten gaan. Met tranen in mijn ogen.
vanaf dat moment veranderde mijn leven. Julius was er altijd voor me. Luisterde als ik verdrietig was en speelde met als ik in een vrolijke bui was. Hij was mijn maatje, mijn metgezel, mijn alles. En toen was er ineens die leegte.
En nu Sinterklaas weer nadert. De lootjes getrokken zijn...denk ik aan Julius. Ik voel de leegte nog steeds en kan me niet voorstellen dat het alweer bijna een jaar geleden is. Ik zie hem heel helder voor me. Tot in details. Kan hem bijna ruiken.
Ze zeggen dat verdriet slijt met de tijd. Dat is in dit geval niet waar. Het doet nog steeds evenveel zeer. Ik kan er beter mee omgaan. Dat wel. Maar missen doe ik hem nog iedere dag....