Hoe verrot kan je je voelen:hoefkatrolontsteking

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:05

Succes morgen!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:37

Heel veel succes morgen en doe ze de groeten. Ik moet zaterdag terug voor controle, ook ik zit er nu al weer over in. Pablo loopt zeker de laatste drie dagen voor het eerst echt goed, en dat heeft toch wel 6 weken langzaam opbouwen geduurt. Nu maar hopen dat hij langer heel blijft en dat ik zaterdag het groen licht krijg om meer te doen dan rijden op de hoefslag en grote voltes. Pablo voelt zich verder echt super en laat dat vaak merken. Nu hij mag galoperen is hij soms te brutaal en is al een keer met mij aan de haal gegaan. Omdat wij een grote longeersingel hebben mag hij bijgezet gelongeerd worden. Hij mag dan ook bokken en heel hard galoperen. Hij mag absoluut niet een sliding stop maken of ineens draaien. Gelukkig doet hij het niet en houdt het bij sprintjes trekken. Merk nu wel dat hij dat twee keer in de week nodig heeft om onder de man nog braaf te blijven. Afwachten dus, als ik wat meer oefeningen kan doen zal hij ook (hoop ik) meer 'verzadigd' zijn en niet zo vreselijk fris blijven.

Nogmaals veel succes!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 08:14

Het paard van mijn beste vriendin heeft 16 april 2 praktisch doorgescheurde pezen opgelopen bij een ongeluk toen ze voor het eerst het land op gingen (ik heb het zien gebeuren), aan het rechtervoorbeen en rechtsachter, ze gaven nog 10 % kans dat ze er ooit weer op zou zitten, maar ze zit er nu alweer sinds eind Aug. op idd rondjes rijden en grote volte,s, zij moet a.s donderdag weer naar bofdegraven, en eigenlijk verwachten we dat de scan heel goed zal zijn. Het paard is meteen vanaf de eerste dag behandeld door een klassiek homeopaat en in boderaven stonden ze versteld van de genezing!
Ze hadden eigenlijk verwacht dat ze er niet voor volgend voorjaar weer op zou kunnen!
Dus duimen jullie ook voor haar, ik duim zeker voor jullie allemaal!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 11:21

Ok, ik ben NIET blij. Het gaatje in de pees is wel enigzins aan het helen, maar verder was het gewoon ká-uu-té. Het advies: minstens 3 maanden het land op, rekenen op 5 maanden. Dus dat gaat nu gebeuren. Ik heb een spuit met verdover meegekregen om hem een half uur voor hij de wei in gaat mee in te spuiten om hem rustig te laten worden zodat hij niet ineens uit elkaar knalt.
Mazzeltje; Ik wil heel erg graag de naam van die homeopaat hebben! Weet jij toevallig ook iemand met een wei? Je woont hier vlakbij, dus misschien weet jij een wei waar Baduh met zijn vriendinnetje 24/7 in kan de komende maanden. Liefst met een afdakje/schuilschuurtje.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:33

Zo dat klinkt niet zo positief Ach gut Ook jammer dat het nu kouder word enzo vanwege het op het land staan. Is hij buiten staan gewend?
Hoop dat je snel wat passends vind en de rust op de weide werkt.

prompter

Berichten: 11296
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:58

Oh bah! Ik hoopte zó dat je goed nieuws had gekregen! Apart dat ze weidegang adviseren, ik mocht mijn paard juist maanden niet los gooien met haar peesblessure. Maar ja, van Baduh is misschien wel heel anders dan wat mijn merrie had. En net nu in deze periode wei vinden valt ook nog eens niet mee.

Heel veel sterkte voor jullie alletwee Ach gut !

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:38

promptertje schreef:
Oh bah! Ik hoopte zó dat je goed nieuws had gekregen! Apart dat ze weidegang adviseren, ik mocht mijn paard juist maanden niet los gooien met haar peesblessure. Maar ja, van Baduh is misschien wel heel anders dan wat mijn merrie had. En net nu in deze periode wei vinden valt ook nog eens niet mee.

Heel veel sterkte voor jullie alletwee Ach gut !


Ik heb mijn paard op advies van Bodegraven ook het land op gedaan. Maanden stappen hadden geen effect gehad bij zijn peesblessure, maar na 3 maanden wei was de blessure genezen.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 18:18

Zeker een "ouder" paard (Baduh is ruim 15) heeft volgens Bodegraven veel impulsen op de pezen nodig om de genezing te bevorderen. Het feit dat het gaatje al aan het dichtgroeien was vonden ze echt apart. (Peescompositumdruppels doen hun werk dus goeeeed!) Als hij het land op gaat loopt hij de hele dag en is hij warm als hij een stukje draaft. De uitspattingen worden dan ook veel minder omdat ze 's nachts buiten blijven. Ik heb inderdaad voorbeelden gehoord van paarden met hetzelfde probleem die na een paar maanden op het land genezen waren. Ik vind het de moeite waard. Liever dan hem nog maanden gek te maken met suffe wandelingetjes. Knipoog

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:02

Op zich dus een positief bericht dan, dat de genezing wel vooruit gaat. En verder klinkt het dus niet verkeerd om hem dan op land te zetten. Maar leuk is anders, want je hebt tenslotte wel een paard om meer mee te doen dan alleen naar te kijken hoe die zich op land vermaakt. Maar, ik zou het ook absoluut gedaan hebben, zeker als de kansen goed lijken. Sterkte met het vinden van een stukje land.

Ik moet morgen, bibber de bibber. Na jou verhaal en van Fitz ga ik het toch benauwd krijgen.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 09:22

En hoe is het met jou afgelopen Eleanoor?

Wij hebben donderdag heeeeel erg goed nieuws gekregen in Bodegraven, Sil het paard van mij beste vriendin had in april 2 peesblessures opgelopen bij een ongelukje in het land, rechts voor EN achter, ze gaven haar nog 10 % kans dat het ooit goed zou komen, en ze zou er niet binnen 1 1/2 jaar opkomen.
Bianca heeft sil deze kans gegeven, en met behulp van een hele goeie homeopaat is ze nu volledig genezen verjklaard! De pezen waren weer helemaal goed!!
Sil is ook gewoon ophet land gezet, gelukkig was het zomer, en ze staat er nu nog! Straks moeten ze natuurlijk naar binnen, dus ze heeft iig niet de hele zomer op stal hoeven staan suffen, en wij hebben gewoon een SUPER homeopaat. Ted Borsboom, zijn naam mag wel eens genoemd worden.
Zelfs in Bodegraven zeiden ze dat het wel door hem moest komen omdat dit echt een wonder was!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 11:10

Working on it! Knipoog

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 10:34

Ik ga vanavond kijken bij een weide van 9 ha! Met een schuilstal in het midden, en helemaal afgeschermd dus niemand kan zomaar op de wei komen. Ben heel erg benieuwd! Als het wat is gaat Baduh zo snel mogelijk met zijn vriendinnetje naar die wei. Hij wordt echt kriegel nu in zijn stal.

prompter

Berichten: 11296
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:17

Klinkt goed! Zou een mooie oplossing zijn Lachen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:55

Zo gaaf hoor. Ik hoop dat het doorgaat.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 11:16

Yep! We gaan Baduh en Pride vanmiddag naar de wei brengen. Ga hem zelf verdoven. vind ik wel eng, maar vind dat ik dat moet kunnen (wees niet bang, het "baasje" van Pride is algemeen goedgekeurd prikker) en ik hoop zo dat hij het naar zijn zin krijgt! De laatste dagen staat hij echt lusteloos op zijn stal om aandacht te schooien. Heel anders dan normaal, dus hij moet echt naar het land vandaag. Hij komt tussen een paar andere pony's en een horde shetjes (Baduh loves shetjes, da's dus mooi, hihi) en Pride blijft lekker bij hem. Ruinen en merries bij elkaar, dus Baduh hoeft geen sloten te springen om bij de ladies op bezoek te gaan. Vind het wel gruwelijk moeilijk, maar het moet nou eenmaal, *snif*. Als ie maar beter wordt!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:41

Wal tof dat het doorgaat. Baduh en Pride gaan het vast naar hun zin krijgen. Lekker paard zijn in het land en eten eten eten.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 11:21

Wauw, heb Baduh en Pride in geen tijden zo gelukkig gezien! Heb foto's gemaakt. Zo snel ik ze ge-up-load heb zet ik er hier eentje neer. Lachen

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:40

Lekker voor ze, beter als stappen!!!! ook voor jou!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:52

Welkom op onze stal Haha!
Heel heel heel erg veel sterkte in elk geval!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:18

heee Splash!!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:28

Hooi mazzel >;)

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:29

wat goed van je daphne!
hoorde al van jorrit dat baduh met pride de wei op was. hopen dat het nu een stuk beter gaat!!!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 17:09

Ja, Baduh heeft van de week wel een peut op zijn borst gehad van een 24-jarige ruin. Baduh vindt dat ie de baas is, en het lukt hem vrij aardig. Met de rest van de kudde gaat ie gewoon netjes om. Hij wil wel dat ze voor hem aan de kant gaan als ie wil eten, maar laat ze daarna gewoon gezellig tegen hem aan staan kuil eten, drinken en grazen. Dat vind ik dan wel weer mooi. De schuilstal wordt ook aardig gebruikt. Dikke laag schoon stro, dus ik ben echt super tevreden. Lachen Stuk voor stuk ook leuke paarden trouwens, ook in de wei ernaast. Complimenten voor Piet en voor mijn "stal/weide-genoten".

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:23

OK dan! fijn dat je het zo naar je zin hebt bij ons!

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:24

mooi dat Baduh het naar zn zin heeft!!