Hoe verrot kan je je voelen:hoefkatrolontsteking

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 12:13

Hoi Daph! Ik wilde je nog bellen hoe het gegaan was. Gelukkig valt het mee. Vervelend dat je een tijd alleen mag stappen, maar als Baduh daarna weer een stuk beter is... Misschien kunnen we samen een keer een stapritje maken om de plas (zouden we nog steeds doen...)

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 21:53

I know, moeten we zeker doen! En ik heb na al die stress van de afgelopen weken eigenlijk alleen maar geslapen en heb nog niemand gebeld (*schaam*schaam*) terwijl ik het meerdere mensen beloofd had. Net Baduh nog even in de wei gezet, maar na een tijdje begon ie toch achter Pride aan te rellen, dus de wei wordt ook moeilijk. De ontstekingremmers doen wel hun werk heb ik het idee. Het verlicht in ieder geval pijn, want Baduh loopt nu goed. Maar ik weet hoe het daarbinnen zit, en dat is en blijft dus stappúh!

Ayla_oud
Berichten: 34
Geregistreerd: 04-09-04
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:52

Gelukkig voor de uitslag! Zat je toch goed in Bodegraven. Succes!

prompter

Berichten: 11158
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:05

Wat raar, ontstekingsremmers bij een gat in de pees... Daphne, lees alsjeblieft alles wat je over ontstekingsremmers kunt lezen, want het is pure troep. Behalve het ontstoken weefsel, vreten ze ook het gezonde weefsel weg. Bij mijn paard komt dit er nooit in , het is een quick fix met schadelijke bijwerkingen....

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 11:03

promptertje schreef:
Wat raar, ontstekingsremmers bij een gat in de pees... Daphne, lees alsjeblieft alles wat je over ontstekingsremmers kunt lezen, want het is pure troep. Behalve het ontstoken weefsel, vreten ze ook het gezonde weefsel weg. Bij mijn paard komt dit er nooit in , het is een quick fix met schadelijke bijwerkingen....


En zwaar overbelaste gewrichten. Niet alleen een gat. Als ik iedereen moet geloven moet ik mijn paard opsluiten in zijn stal, hem naar geen enkele arts brengen (over allemaal krijg je wel een PBtje dat je er vooraaaal niet heen moet gaan) en hem er alleen uithalen om naar Antoine de Bodt te gaan (en hij heeft dus GEEEEEN hoefkatrol, en ondanks dat ga ik eeeeecht wel kijken bij Antoine hoor).
Wie zegt dat het erg is als het gezonde weefsel ook enigzins aantast? Het stimuleert hooguit het helingsproces en hij mag nu toch geen r**t. Ik heb liever licht aangetast peesweefsel dat in de komende weken ook weer heelt als een woekerende ontsteking die zijn bot óók kan aan gaan tasten. Boos! Of mag ik dit allemaal niet zeggen omdat iedereen het beste met mij en mijn paard voor heeft en alleen maar wil helpen?

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 11:05

Iedereen bedankt die het net als ik positief benadert en me gePBt heeft met steun. Lachen Daar ben ik echt heel erg blij mee.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 12:16

Ok, momenteel in een nieuwe fase aangekomen; Baduh vind dat ie echt niet alleen hoeft te stappen.
*Ik heb een prachtig stukje wei voor hem afgezet, maar meneer springt gewoon over de omheining naar de grote wei. Gevolg: Nog veel kleiner stukje afgezet zodat ie geen aanloop kan nemen, gelukkig gedraagt ie zich daar wel in.
*In de bak wil ie rollen, maar als ie overeind komt wil ie ook graag uit elkaar knallen. Gevolg: Baduh mag alleen maar aan de longeerlijn rollen en gaat vervolgens direct weer op stal.

Erg jammer, want hij mag dus eigenlijk helemaal niks. We stappen elke dag buiten een half uurtje op het harde (met mijn nieuwe, enorm gave en stoere Westernzadel), dan mag ie even rollen of zijn mini-weitje in, en dan gaat ie linea-recta naar stal. Hij is van (schrik niet) 6 kilo voer per dag terug naar anderhalf en godzijdank wordt hij nu rustiger. Een volbloed die van een uur trainen per dag terug moet naar suf stappen is nooooit grappig.
Maar het heeft voordelen (jaja!), want ik kan mooi de "basis" weer bijschaven. Dingen als zich netjes laten leiden aan het halster bijvoorbeeld kunnen we nou mooi weer even bijspijkeren. Ehum, we blijven positief he.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:22

Aan de hand stappen lukt nog wel of doet hij daar ook al moeilijk mee?
Ik vind anderhalve kilo voer nog wel erg veel voor een paard wat niks mag doen.
Succes en sterkte ermee iig.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:26

Hai!
ik ben geen fan van anthoine de both. hij is bij ons op stal geweest en ondanks zijn mooie praatjes heeft hij eigenlijk geen verandering of verbetering bij de diverse paarden te weeg gebracht. Wat nog veel vervelender is, is dat hij je tegen andere mensen compleet afbrandt, zeker als je geen lessen bij hem volgt..,..
Nou ja, het blijft ook moeilijk, zeker omdat je het allerbeste voor je paardje wilt.
Succes in ieder geval!

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:26

Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar ga inderdaad eens kijken bij AdB. Dit weekend komt hij bij ons in Starnmeer, dat is op zich niet zo heel erg ver denk ik.
In elk geval succes met je paardje!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:28

Moeilijk he een paard dat wil lopen tegen houden Ach gut . Sterkte met het stappen hoop dat je gauw weer kan trainen.

prompter

Berichten: 11158
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:31

Fijn dat je even een update geeft! Moet je nog lang alleen maar stappen, of al snel terug naar de kliniek voor controle?

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 12:36

12 Oktober moeten we terug komen. Aan de hand stappen gaat goed (maar daarbij moet ik zeggen dat ik hem godzijdank aardig opgevoed heb, anders had ik een probleempje gehad). Ik vind anderhalve kilo, verspreid over 2 maaltijden best redelijk. Hij moet Equinyl, druppels en biotine krijgen en zeker die Equinyl moet door aardig wat voer omdat het gewoon vreselijk smerig is. En in 1 keer al dat voer eruit, dat vind ik niet echt verstandig, dan krijgt ie echt zo'n klap. Gelukkig merk ik gewoon dat anderhalve kilo goed is. Het kuil wat hij krijgt is aardig, maar niet genoeg om hem op te laten "leven".

oilily

Berichten: 67
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: oldebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:39

Hey mooi kl*te joh!!Wij hebben ook een paard gehad met hoefkatrol, maar dan de ernstigste vorm!!En in alletwee de voorbenen, in het land was er niks aan de hand, maar zodra we gingen rijden kreupelde ze heel erg, Toen maar hogerop gegaan en foto's laten maken. Bij ons is het niet zo leuk afgelopen, we moesten haar af katen maken anders zou ze haar hele leven pijn houden!!!Maar gelukkig ziet het er voor jou beter uit!!Ik hoop echt heel erg dat het voor jou dat het niet zo gaat, want dat gun je niemand!!!!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:48

Sterkte met stappen! Ik ben nu 10 weken al aan de hand aan het stappen met een peesblessure en kan je vertellen, het wordt steeds moeilijker. Maar opgeven doen we niet!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 12:50

oilily schreef:
Hey mooi kl*te joh!!Wij hebben ook een paard gehad met hoefkatrol, maar dan de ernstigste vorm!!En in alletwee de voorbenen, in het land was er niks aan de hand, maar zodra we gingen rijden kreupelde ze heel erg, Toen maar hogerop gegaan en foto's laten maken. Bij ons is het niet zo leuk afgelopen, we moesten haar af katen maken anders zou ze haar hele leven pijn houden!!!Maar gelukkig ziet het er voor jou beter uit!!Ik hoop echt heel erg dat het voor jou dat het niet zo gaat, want dat gun je niemand!!!!


Baduh heeft geen hoefkatrol, diagnose is bijgesteld. Staat hier ook uitgelegd. Misschien dat iemand de titel kan wijzigen van mijn topic.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:06

Hoi,

Pablo zou eerst ook hoefkatrol hebben, maar verkeerd uitgelegd door de dierenartsen. Ook hij heeft de peesaanhechting aan zijn hoefbeen gekneusd. Na een week boxrust met beetje aan de hand grazen zijn we nu langzaam aan het opbouwen. De ene dag alleen stappen aan de hand, de andere dag onder de man beetje draven na 15 minuten losstappen. Pablo heeft het zwaar, hij voelt zich toppie maar mag niets doen. Stappen op het erf gaat nog goed, grazen aan de hand wordt al minder (komen meer explosies) en stappen op de weg wordt nu ook te spannend. Hij is super braaf onder de man, maar een sprongetje, piep of raar lopen doet hij wel. Hoop echt dat hij zich nu maar heel houd en niet door zijn stunts de blessure weer verergert. Hij loopt nog steeds zuiver onder de man en wil dat wel zo houden. Ik moet volgende week donderdag terug voor controle en hoefsmid.
Pablo krijgt van mij trouwens al een tijdje Cortaflex en nu met dit druppels van VSM. Hij is ook zwaar terug in voer.

Jij ook sterkte

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:24

Hoi,

Pablo zou eerst ook hoefkatrol hebben, maar verkeerd uitgelegd door de dierenartsen. Ook hij heeft de peesaanhechting aan zijn hoefbeen gekneusd. Na een week boxrust met beetje aan de hand grazen zijn we nu langzaam aan het opbouwen. De ene dag alleen stappen aan de hand, de andere dag onder de man beetje draven na 15 minuten losstappen. Pablo heeft het zwaar, hij voelt zich toppie maar mag niets doen. Stappen op het erf gaat nog goed, grazen aan de hand wordt al minder (komen meer explosies) en stappen op de weg wordt nu ook te spannend. Hij is super braaf onder de man, maar een sprongetje, piep of raar lopen doet hij wel. Hoop echt dat hij zich nu maar heel houd en niet door zijn stunts de blessure weer verergert. Hij loopt nog steeds zuiver onder de man en wil dat wel zo houden. Ik moet volgende week donderdag terug voor controle en hoefsmid.
Pablo krijgt van mij trouwens al een tijdje Cortaflex en nu met dit druppels van VSM. Hij is ook zwaar terug in voer.

Jij ook sterkte

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 12:48

Heb net de nota van Bodegraven gehad. I love Interpolis! Knipoog

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:52

bubbels schreef:
Heb net de nota van Bodegraven gehad. I love Interpolis! Knipoog

En was het de hoofdprijs?
Ik moet hem ook nog krijgen je krijgt hem zeker pas als je de laatste nacontrole hebt gehad? Bij mij gaat ie ook door naar de Interpolis. Met de keuring had ik de factuur namelijk al de dag erna. .

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 12:59

Ik moet nog terugkomen maar heb nu al een nota met €393,92 inc BTW liggen. Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:04

oei dat is niet mis nee. Mijn paard heeft van donderdag tm maandag op de kliniek gestaan en er zijn meerdere onderzoeken en foto's gemaakt. Gister weer teruggeweest en nog meer foto's en medicijnen tjakka maar ja als interpoilis maar schuift dan halen we de premie er tenminste uit en worden de paardjes weer beter.

taverno

Berichten: 4217
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:57

Ik ben er vorige week maandag ge weest en mijn paard is nog niet verzekerd.
Ik verheug me echt op de rekening.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 17:50

Woehaaaaaa, de 2e rekening is binnen. Ruim 200 euro en ik had er ook al eentje van Krommerijnstreek van bijna 150 euro. Reken,reken, dat is dus, eh, veel!
Maarre, 20 euro voor een nachtje stalling, da's nie goedkoop. Had Baduh een jacuzzi in zijn box ofzo. Knipoog

prompter

Berichten: 11158
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:56

Oei, da's zeker duur... maar als je paard maar weer beter wordt! Hoe is het nu met hem Lachen?