Keuring, ik ben nog steeds woest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 00:10

Ja dat vind ik ook interessant. Zou net zoiets zijn als dat ik een wedstrijd uitrijd en me doodleuk vertelt word "Nou bij nader inzien hebben we je over je vorige wedstrijd alsnog afgekeurd, ik herinner me nu dat hij toch een tikje op rechtsvoor viel"

Nee nee nee. Wat staat staat, dat is niet meer zo te veranderen. Zeker niet op zo'n schimmige manier! En schrijf even precies op wat er nou precies met dat jurylid gecommuniceerd is voor het vervaagd, want dat lijkt me wel belangrijk ookal ontkent hij het nu..

gomir

Berichten: 25542
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 00:10

Ik ga voor de optie van Tulandro. (heb ik zelf ook eens gedaan richting stamboek, weinig uitgehaald, maar luchtte wel op...)

Krijg je daar geen fatsoenlijk antwoord op of zelfs helemaal geen antwoord op dan zou ik per direct mijn lidmaatschap opzeggen!


Verder vind ik het een rotstreek, maar je kunt er nu weinig meer aan doen

expiriment

Berichten: 113
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 00:48

Helaas ben ik voor het eerst sinds tien jaar niet op de centrale keuring geweest.wel een prachtige dag gehad op het landgoed verhildersum met de oude expiriment voor een vorkjesschudder en o.a hercules voor de wipkar.Voor zover ik weet worden paarden op een regionale keuring modelwaardig verklaard en moeten ze dat bevestigen bij andere juryleden op de centrale keuring.vorg jaar was onze merrie[OLIENE] op de regionale keuring in tolbert modelwaardig,op de centrale keuring werd ze alsnog STER.Haar punten bij stamboekopname behoud ze gewoon.Bij het i.h.w is er maar een keuring dus model blijft model.Wanneer er sprake was van vriendjespolitiek was HINKE zeker MODEL geworden.Zowel lodewijk als orbaldo en hinke blijven voor jouw toch 364 dagen per jaar supermodel,die ene dag moet je dan maar vergeten.Van harte gefeliciteerd met je behaalde succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 07:16

Wat belachelijk!! Je hebt echt alle recht om boos te zijn. Grrrr!! *voelt zich machteloos*

Ik hoop dat je je tenminste een beetje gesterkt voelt dat alle Bokt-mensen je mening delen...

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 08:27

Uums als het de eerste keer was geweest alla maar dit is de 3de keer binnen een jaar dat er zoiets gebeurd.
Ik werd (wederom door hetzelfde bestuurslid ) opgebeld of ik met mijn hengst naar de hengstenkeuring wilde komen.
Dus de hengst opgegegeven word ik door de inspecteur gebeld dat het baldewijn bloed niet meer zo gewild is....dus hij kreeg een negatief advies mee.
Okee dan trek ik 'm terug.Ga je gewoon leuk kijken op de keuring komt er een ftc lid naar mij toe (en hier zijn veel getuigen van) die begint mijn hengst toch afte zagen want het was een Onno en ik had toch niet gedacht dat er zo 1 ooit goedgekeurd zou worden blaatblaat blaat.
Wederom was ik woest maar heeft Jos de ruzie voor mij gemaakt Haha!

Of die keer dat diegene van het stamboeksecretariaat hier op de koffie kwam omdat hij me persoonlijk kwam uitleggen dat mijn merrie uit polen en mijn merrie uit Moritsburg beiden in het grp.h kwamen omdat de 1 onbekend was en de ander maar 45%.

terwijl de 1 een nichtje van test is en dus echt geen 0% is begin je daar over dan is Test ineens een andere situatie.
Dus gister toen bleek dat iemand anders met 2 paarden uit Moritsburg wel de paarden in het stamboek ingeschreven kreeg is Jos daar weer over begonnen.Natuurlijk was het niet waar was ik wederom een leugenaar en werden die van mij ook gewoon ingeschreven.
gelukkig heb ik het papier nog waar op staat dat ze in het grp.h werden ingeschreven.Toen heb ik nml besloten dat ik ze niet bij het groningerpaard ingeschreven wilde hebben.

Ik had Hinke niet opgegeven omdat ik perse voor model wilde en ik dacht dat ze het net niet zou halen maar dan word je opgebeld dat ze het wel kan halen en of ik wil komen.
je bent een dag kwijt en dan wordt ze ster ondanks dat ze wel de eerste premie haald gewoon omdat ze zin hebben dat even te veranderendaarom ben ik woest en het is gewoon de druppel.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 09:00

Pipo schreef:
Ik vind het ook heel raar dat de punten zomaar veranderd worden. Wat ik bij het kwpn wel regelmatig heb gezien dat er een 68 punten merrie aan kop werd geplaatst boven een 75 punten merrie op de Centrale Keuring. En dat vond ik op dat moment zeker terecht. Die was gewoon te laag gekeurd op de stamboekkeuring.........( of ze liet zich minder zien).


En tja over laten zien.. Hinke liep nog beter als dat ze vorige week bij het ihw liep.. Echt super..
Echt ronduit belachelijk dat je zo 10 min voor aanvang van de rubriek waar Hinke in liep de regelement veranderden.. Misselijk

Heb er verder ook weinig woorden voor..Vind het ronduit zeer laag dat een bestuurslid je speciaal nog opbelt en dan daar beweert dit niet gedaan te hebben..(beetje jammer dat je getuigen hebt *LOL* Schijnheilig )


Heb er verder weinig woorden voor maar dit zegt genoeg denk ik : Misselijk Schijnheilig Boos!

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:03

In een woord een waardeloze bende. Later ook nog uitgemaakt worden voor leugenaar is natuurlijk helemaal niet fijn. Het ergste vond ik toch wel dat Kim jaren voor het Groninger Paard heeft klaargestaan. Alles vrijwillig e.d. Wat ik ronduit schandalig vond is dat er twee leden waren die ook jaarlijks naar Paard en Koets gingen om mee te helpen , haar gedreigd hebben, dat ze niet mee mocht naar Paard en Koets als ze de hengst niet voor de herkeuring deed. Boos!
Ja wat ik er verder nog over moet zeggen weet ik eigenlijk niet. Ik vind het ronduit schandalig dat iemand van het bestuur je belt om toch maar te komen en je word zo de grond in getrapt. Scheve mond
Tevens werd er op de hengstenkeuring door een lid van het FTC Orabaldo volledig de grond in getrapt. Ze wilden geen Onno nakomelingen meer en vooral geen kleinkinderen van de hengst Orbaldo, want dit was wel ze een waardeloze bok Verward
Vervolgens werd Kim nog even met de grond gelijk gemaakt door deze meneer. Ik vind het ronduit schandalig dat dit alles kan . Te pas en te onpas mensen voor leugenaar uitmaken is wel het allerminste wat je kunt doen. Te pas en te onpas de regels veranderen nog meer.In principe is het zodat men alleen regels mag veranderen via de Alg.Ledenvergadering geloof ik.

@Experiment ik geloof volledig dat Kim zeer tevreden is met haar paard. Ik had haar er alleen voor gewaarschuwd dat het wel eens een domper zou kunnen worden daar ik dit bestuurslid al wel eens vaker op een leugen heb betrapt. Scheve mond

Avalon

Berichten: 34
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: In het zonnige Zuiden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:48

DIT KAN DUS ECHT NIET!

Sjeesus wat een idioten daar bij die keuring. Vrolijk je punten van de vorige keer gaan veranderen. Waar halen ze het recht vandaan?
Ik zou ook woedend zijn geweest.
Het zou toch fijn zijn als iemand die achterbakse juryleden eens flink op hun nummer zet.
Voel je je niet geroepen? Knipoog
Tsja, als het allemaal niets koste zou je natuurlijk zo een zaak hebben tegen die gasten, want iets dat je mondeling te horen krijgt is vaak ook bindend en rechtsgeldig, mits je getuigen hebt. Maar om zo iets te beginnen moet je veel centjes hebben...

In ieder geval veel succes met de het verdere verloop van deze vreeeeemde situatie.

nobility

Berichten: 1030
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:56

Boos! Nou daar wordt je niet vrolijk van! wat een stelletje aso´s daar.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 14:25

Een zaak er van maken doe ik niet.
Het is hun woord tegen het mijne en dan weet ik wel wie er aan het korste eind trekt,overgens wat heb ik er aan,ja dan is mijn merrie model maar wat stelt een premie nou nog voor mij zo'n vereniging?

Positieve hieraan is dat ik stop met de promotie voor het grp(was ik al van plan) en geen stukjes meer voor het blad schrijf. Houd ik meer tijd over voor het IHW

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:26

wat een stelletje amateurs zeg die dit hebben gedaan!
je gaat toch niet opeens de regels veranderen en daarbij ook nog eens het aantal behaalde punten op de vorige keuring? heel triest! Rolleyes

Ik geef je groot gelijk dat je stopt met die promotie... zijn ze nou helemaal

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:38

vind het een grof schaandaal!!!!
Wat een naaiersstreken en vriendjes polietiek, ja ik kan me heel goed voor stellen dat je woest bent, en terecht.
Wat een sukkels daar zeg Boos!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:47

Tja, dat blijft dus echt een giga-domper. Maar Zwarteveen`s merrie uit Moritzburg (wat een drooom van een paard is *LOL* is dus wel mooi model geworden, dat is dan wel raar. Hij was erg tevreden.

En dat Onno niet zou mogen doorfokken is natuurlijk onzin: hij is echt prachtig en qua bloedlijn staat hij ook hartstikke goed!

Maar ik denk toch dat het jammer is dat je je plezier in het ras laat verpesten door de -stomme- fout van een paar mensen.

En dat gepraat aan de zijlijn, daar moet je je helemaal niet aan storen. Dat doe ik al vanaf mijn negende jaar niet meer, want sinds die tijd rijd ik wedstrijden en mensen die het aan de zijlijn zgn. beter weten zijn er in de paardenwereld helaas ten overvloede: gewoon niks van aantrekken. Zo hoorde ik laatst juist een IHW-fokker beweren dat jouw Hinke bij het IHW model geworden was omdat jij in de foktechnische commissie zit en verkering hebt met de zoon van de keurmeester/ de zus van de secretaris. Zoiets hoor je aan en je moet het eigenlijk niet eens in je opnemen, de jaloezie spat ervan af. Dat hadden we zelfs nog op de laatste keuring: ik bewonderde hoe Gruno de ring op stelten zette, toen prompt een kennis, naast mij, hem volledig afbrandde (wat een gedoe over een paardje van juist een paar weken oud). Die avond zag ik hem klaverjassen met zijn moeder in de kroeg en hij durfde me amper te groeten, omdat zijn voorspelling niet uitkwam (Gruno kreeg wel een eerste premie namelijk). Ik moet zeggen dat ik me kostelijk heb vermaakt om zijn gedrag, het kan me nl echt niet raken. Zolang er jurysporten en keuringen in de wereld zijn, houd je namelijk ook verdeeldheid.

Naar mijn idee zitten er bij het IHW & bij het Groninger Paard voldoende mensen met hart voor en verstand van paarden. Jammer dat er altijd sfeerverziekers zijn

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:54

Nimber schreef:
Een zaak er van maken doe ik niet.
Het is hun woord tegen het mijne en dan weet ik wel wie er aan het korste eind trekt,overgens wat heb ik er aan,ja dan is mijn merrie model maar wat stelt een premie nou nog voor mij zo'n vereniging?

Positieve hieraan is dat ik stop met de promotie voor het grp(was ik al van plan) en geen stukjes meer voor het blad schrijf. Houd ik meer tijd over voor het IHW


Maar heb je die eerste punten niet zwart op wit gehad dan?
Ze kunnen haar toch niet zomaar degraderen?
Wat een belachelijk gedoe zeg, ik snap dat je woest bent.

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:03

als je het wel zwart op wit hebt staan zou ik toch even het lijstje onder het bestuur hun neus schuiven Afbeelding

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:14

Even voor de duidelijkheid; Hinke is bij het IHW ster geworden maar geen model.

Model = Ster en Keur + minimaal 80 punten bij hernieuwde stamboekopname.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:22

xtwisterx schreef:
Volgens mij is het bij keuringen 1 grote vriendjespolitiek...
Don't shoot me if I'm wrong... Lips are sealed
...

Mee eens, ze mogen je of ze mogen je niet, en dat kan dan ineens veranderen!

Kim, echt balen voor je, maar het is jou Hinke, en ze is een toppertje!

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:08

Ik kan me voorstellen dat je flink de pest in hebt, vooral omdat je zelf eigenlijk niet van plan was om naar die keuring te gaan.
En dat ze punten later bij gaan stellen is toch te zot voor woorden.

truusbertha

Berichten: 162
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Dieren (joepie eindelijk!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:33

Kennelijk is het ene bestuurslid heel gecharmeerd van je paard en wil de rest er gewoon niet aan...
Best vervelend, ik zou echter lekker lid blijven en gewoon volgende keer weer meedoen! Laat je paardje maar zien aan de mensen. Mooi genoeg om er toch zeker een keer door te komen!! Niet dan?
Succes!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:48

Dat ik je topic las kwam als eerste reactie op: afmelden, en er niets meer te maken mee willen hebben.

Maar wat Truusbertha zegt: gewoon iedere keer weer meedoen, en ze onder de neus wrijven wat jij op stal hebt staan, is idd ook niet verkeerd. Ik zou ze zo jennen tot ze me spuugzat zouden worden. Jij weet wat je op stal hebt staan, en dat kunnen ze je niet afpakken.

Voor de rest zou ik mijn werk voor het Groninger stamboek op een heel laag pitje zetten. Zullen ze zien hoe ze het ras willen promoten, dat gaat ze namelijk zonder jouw maar half zo goed lukken Haha!

Mews

Berichten: 5501
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:51

Ik ben het eens met Cassidy. Lachen

Wat truusberta als eerste zei vind ik ook wel logisch klinken; bestuurslid is er gecharmeerd van en belt of je wilt komen, maar vervolgens beweert hij het nooit gezegd te hebben omdat de rest van het bestuur het dus niet zo vind. Een beetje een meelopertje ofzo...? Schijnheilig

eljubo

Berichten: 2201
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 00:01

Ik kan me voorstellen dat je woest bent! Wat een &%$ daar!! Boos!

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 00:13

Wat een vreemd verhaal zeg.
Het komt echt verschrikkelijk amateuristisch over en ik kan me voorstellen dat je ervan baalt. Achteraf punten veranderen lijkt me ook een vorm van valsheid in geschrifte. Ik zou geen energie meer in de vereniging/ stamboek steken. Als het paard niet goed genoeg is dan is het wat anders, maar achteraf punten veranderebn is gewoon heel vreemd.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 08:01

Uums je hebt roddels en feiten.
wbt jouw roddel Hinke is geen model geworden en bij beste rasvertegenwoordiger is Greetje juist om die roddels te verkomen de ring uitgestapt.wbt het niet model worden ik heb idd de doordruk van de stamboekopname dus de punten zwart op wit.
Ook heb ik zo'n 30 mensen als getuige dat Hinke een eerste premie kreeg en dus model had moeten worden...van de ruzie heb ik meer dan zat getuigen *LOL*

Ik ga niet meer naar keuringen van het groningerpaard wat heb ik eraan dat mijn paarden zo gepest worden?en wat heeft het voor'n waarde om een lintje bij die vereniging te halen?

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 08:58

Neee, niet je lidmaatschap opzeggen, dan heb je namelijk meteen niets meer te vertellen.
Dien een officieel protest in!
Weten ze daar bij het bestuur niet goed mee om te gaan (hoor, wederhoor en toepassing van de reglementen) kun je alsnog je lidmaatschap opzeggen.
Verder is het vreemd dat je de reglementen niet mocht inzien, heb je die dan niet zelf thuis en meegenomen naar de keuring (altijd doen), dan had je ze daar meteen mee om de oren kunnen slaan, normaal genomen horen die ook ter inzage bij het secretariaat te liggen (ook iets om mee te nemen in je protest)
iig een vreemde manier van doen en een keuring onwaardig, maar troost je, ik heb keuringen gezien (bij andere rassen weliswaar) waar het ook aardig uit de klauwen gierde, wat dat aangaat is er niets nieuws onder de zon, het eigenbelang gaat nu eenmaal bij een hoop juryleden/bestuursleden voor!
Groetjes,
Liesbeth