Nu op TV: Brookes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:15

*=ook sinds vandaag donateur* Wat vreselijk, mijn moeder die normaal niet zo snel ergens bang van is, durfde er niet naar te kijken......Dat zegt wel wat.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:34

Zep schreef:
Er word de indruk gewekt of die dieren worden afgebeuld uit louter wreedheid van de eigenaar, en dat is dus niet zo. Daar gaat het mij hier even om.


Bedoel je mijn mening daar meer?
Ik had het niet over wreedheid, hoewel ik vind dat mensen ook tegenover elkaar daar veel wreder zijn dan hier, een vrouw is daar ook niet veel waard. Het is achteloosheid, een dier is maar een dier en dat gebruik je.

Kijk eens naar landen zoals Griekenland en Portugal, toch geen ontwikkelingslanden. Ik noem dit als voorbeeld omdat ik een hondje uit Portugal heb via een stichting die daar de dieren helpt. De mentaliteit van de mensen daar is tegenover dieren heel anders dan wij hier nu langzamerhand gewend zijn, vroeger zal het hier ook wel minder zijn geweest.

Ze zullen best arm zijn maar dat maakt hun gedrag tegenover dieren er niet verklaarbaar door m.i. Het is een andere mentaliteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 00:19

standplaatsgebondenheid.... in China eten ze honden, dat vinden wij ook zielig.

Als je levensstandaard ligt zoals ie daar ligt, stel je andere prioriteiten. Dat is geen achteloosheid.

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 01:05

Dat denk ik ook niet, deze mensen werken zelf heel hard en volgens mij wil een merendeel ook graag beter. Die man die ze gisteren lieten zien dat was wreed, na een advies zo dat paard te slaan.
Maar de anderen wilden juist wel, dat is dan mooi om te zien.

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:10

ik met mijn goed hart ben lid en doneer elk jaar. ook heb ik vorig jaar op hippomania in lisse (o nee 2 jaar geleden) gecollecteerd voor brooke. pennymeisjes fact: ook nog een spreekbeurt er over gehouden op de basisschool.we krijgen een paar keer per jaar van die boekjes van brooke en die plaatjes zijn af en toen echt niet om aan te zien....

arinda

Berichten: 2542
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:14

ik heb dit jaar mn spreekbeurt dr over gehad..het maakte veel indruk

Nadien01
Berichten: 87
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:26

Wij geven ook geld aan deze organisatie! Ze doen echt goed werk!

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 10:57

Margee schreef:
Ik vraag me altijd af of zo'n organisatie wel helpt.....
Natuurlijk helpen ze de arme paarden maar ik bedoel dus de mensen, de eigenaren moeten (her) opgevoed worden. Ik heb wel eens eenzelfde documentaire gezien, waarbij een paard een mooi passend tuig kreeg zodat hij kon genezen van de schuurplekken. Het tuig werd prompt verkwanseld!!!! Het is water naar de zee dragen als je de oorzaak niet aan kunt pakken.
Voor deze mensen hebben dieren geen waarde, ze beulen ze af tot het einde.

Oei Margee, nu sla je de plank helemaal mis!

Ik ben in Pakistan geweest voor Brooke Hospital waar we met Pony Express een special maakte.
Pas als je daar hebt rondgelopen kun je je voorstellen in wat voor hel deze mensen leven. Stel je voor dat je niets hebt maar dan ook helemaal niets. Je weet niets want je kunt niet lezen en schrijven. Je buurman is je krant. Je werkt 7 dagen per week om een paar schamele centen bij elkaar te schrapen zodat je je gezin kunt voeden die net niet sterven van de honger.
Dieren zijn een vorm van inkomsten; net als een auto. Ze hebben nooit van geleerd dat deze ook gevoel hebben en nooit ingezien dat als je er goed voor zorgt, je er meer profijt van hebt.
Je weet alleen maar dat je moet zwoegen van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Dag in dag uit...geen vakantie, geen weekend, geen hulp.

Om een paard te kopen steken deze mensen zich diep in de schulden. tegen de tijd dat ze het hebben afbetaald is het paard al gestorven en zitten ze in een visieuse circel waar ze niet uitkomen.

Brooke leert en helpt de mensen door beter voor hun dieren te zorgen, zo hebben de dieren een beter leven maar de mensen ook. Ze houden wat meer geld over waar ze bv. hun kinderen naar school van sturen (dat leert Brooke ze nl. ook; Kennis is macht Knipoog )
Of bv. een nieuw tuig kopen.......en die enkeling die het verkoopt helpt zijn paard er inderdaad niet mee maar wel het paard van een ander....er is dus altijd een paard geholpen! En daar gaat het om Bloos

Hier lees je mijn verslag van de reis:
http://www.brooke.nl/juniorclub/dagboek.html