Paarden en fulltime werken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 14:04

Hoeveel uur per dag staan jullie paard(en) alleen op stal of in de wei?
Ik werk zelf 40 uur per week en voer mijn paarden 's morgens om 08:00, ze krijgen dan een grote berg kuilvoer en dan zijn ze alleen tot ik 's middags weer thuis ben. Ze staan gewoon op stal want het weer is te wisselvallig en de paarden moeten bijna elke dag werken.
In de zomer gaan ze wel de hele dag het land in en dan houdt de buurman ze in de gaten, die werkt nl bij de boer, onze overbuurman.
In het begin liet ik overdag de staldeur open als ik ging werken zodat de buurman zo nu en dan even kon gaan kijken maar dat doe ik nu ook niet meer omdat ze super rustig zijn op stal. Ze worden net wakker als ik 's middags weer thuis kom, volgens mij slapen ze dan de hele middag. Haha!
Hoe doen de mensen dit die ook hun paarden thuis hebben staan en fulltime werken? Hebben jullie ook iemand die een oogje in het zeil houdt of zijn jullie paarden overdag ook lekker rustig en kunnen makkelijk alleen gelaten worden??? Verward
Wie van jullie heeft ook met deze situatie te maken?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 15:34

Mijn paarden laat ik om 7 uur s ochtends los terwijl ik het ergste uitmest en de box voorzie van plenty voer.
Als ik wegmoet naar mijn werk, zeg 8.15 dan laat ik de dames weer in hun box. Daar blijven ze dus tot ik weer terugben, dat is vaak 5 uur s avonds. Dan krijgen ze hun tweede portie krachtvoer, en heb ik even tijd om me om te kleden. Zodra dat klaar is, hebben zij hun brokjes op en gaan ze weer naar buiten voor een uurtje ofzo. Dan mest ik nog eens goed uit, zorg dat ze weer droog kunnen liggen enzo. Voorzie de box wederom van vreterij...
voor dat ik ga slapen , vaak half tien ofzo, dan krijgen ze nog een dikke plak hooi.

Ik heb wel het vermoeden dat ze zich wat vervelen overdag, ze hebben altijd veel energie als ik er weer ben. Willen eruit! Gelukkig uit geen van beiden dat in slechte stalgewoontes, de een staat te slapen als ik eerder kom...de ander heeft mij altijd eerder in de gaten....
in het weekend breng ik wat meer variatie in de dag, maak ik het misschien weer een beetje goed...
Maarja, ik moet toch werken om ze te kunnen houden. Dus het is 'take it or leave it', ook voor hun....

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 15:55

Ja Dees, zo denk ik er ook over. En in het weekend breng ik ook altijd wat meer variatie in de dag maar ja ik moet wel werken anders kan ik ze ook niet houden. Zo simpel is het. Maar ik denk niet dat ze erg veel moeite mee hebben dat ze er doordeweeks wat minder uit komen, het zijn een stelletje luie donders Dromen