Dit is dan een van de écht moeilijke keuze's... :(

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:09

Jade schreef:
ben het hier wel mee eens. als hij het paard aan jou gegeven heeft, moet jij weten wat je ermee doet (zolang je hem niet verwaarloost dan natuurlijk Knipoog ).
ik kan me voorstellen dat hij boos wordt als jullie afspreken dat jij die week 3 keer komt en je komt maar 2 keer; maak dan betere/andere afspraken!
hou in ieder geval in gedachten dat je hem gekregen hebt en dat hij er (behalve over afspraken die jullie maken over wie/wat met paard doet) in feite niks meer over te zeggen heeft.


Hier ben ik het echt niet mee eens. Haar vader betaalt alles voor dat paard, dan vind ik echt wel dat hij eisen mag stellen. Als zij niet komt, dan moet hij het dier dus verzorgen. Een paard heeft aandacht nodig, anders worden ze vaak vervelend. Haar vader moet daar mee omgaan.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:16

Tessebes schreef:
Hier ben ik het echt niet mee eens. Haar vader betaalt alles voor dat paard, dan vind ik echt wel dat hij eisen mag stellen. Als zij niet komt, dan moet hij het dier dus verzorgen. Een paard heeft aandacht nodig, anders worden ze vaak vervelend. Haar vader moet daar mee omgaan.

als ik het goed heb begrepen dan eist hij in feite dat ze de afspraken die ze maakt (3x in de week komen) nakomt.. dat vind ik niet onredelijk, maar dan vind ik: als je niet 3x in de week wilt komen, maak dan andere afspraken.
maar aangezien hij het paard aan haar gegeven heeft, vind ik niet dat het paard teruggeven aan hem haar enige optie is. dat was het enige wat ik ermee wou zeggen Knipoog

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:21

Joets, ga op zoek naar een bijrijder/ster die zit te springen om je paard te rijden/verzorgen. Daarmee lijkt het probleem wel een beetje opgelost, hoop ik.

Mies2

Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:44

Hoi mied,

Jullie hebben beide gelijk!
Jij kiest afventoe voor je vriend inplaats van voor je paard dat is helemaal niet zo gek want jij hoopt (neem k aan) dat je de rest van je leven en anders nog heel lang je leven zal delen met je vriend.
Je vader betaald een hoop geld aan jou paard dus verwacht dan ook dat hij baat heeft voor zijn geld dat jij er gelukkig mee bent en er mee doet wat de bedoeling er van is.

Ik denk dat er meiden zullen zijn die jou verhaal lezen en een beetje boos op jou worden, want hoe veel meiden zijn er wel niet die geen paard kunnen hebben??En dan zeg jij dat je soms niet gaat of dat je niet nog na het eten een uur gaat fietsten na je werk.
Ik denk dat dat ook niet de instelling is!

Je wou een paard en je had je moeten bedenken wil ik daar elke dag naar toe?
Wil ik daar wat dingen voor inleveren?
Zo nee dan moet je het niet doen....Is niet eerlijk tegen over je paard!

Dat ji het niet mee eens bent hoe je vader je paardje verzorgt en met haar om gaat, daar heb jij helemaal niks over te zeggen!
Je mag zeggen dat je vind dat hij het niet goed doet, maar als jou er voor zou zorgen dat je daar gewoon elke dag bent dan is dat probleem al op gelost.

Ik snap ook heel goed jou kant van het verhaal!!
Ik heb ook nu een vriendje en ik merk ook dat je soms gewoon lkkr een dagje met je vriendje wil zijn en een dag niet naar je paard wil, dat begrijp ik onwijs goed....Maar wat ik heb gedaan en doe is gewoon soms me vriend mee genomen....En die vind het nu geweldig om te zien.
Zou jij ook kunnen doen, hij hoefd niet elke week mee maar soms als hij zin heeft of als jij het vraagt.
Misschien een idee.....??

Nou verder kan ik je niet helpen.

Groetjes en bedenk het je heel goed!!!!!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:55

tjah dit is een moeilijk verhaal..
ik heb zelf me paarden moeten kopen,en alle zorg is ook voor mij.
ik heb ook een vriend,en ook vriendinnen,
maar als ik met me vriend wegga,dan ga ik savonds naar me paard,heel simpel..
denk dat je moet overwegen het paard dichterbij huis neer te zetten.
en eens even goed gaan nadenken wat je echt belangriojk vind,je vrienden of je paard..
zo te lezen vind je nu eerst je vrienden belangrijk,\maar het valt best te combineren..

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 14:58

Helaas wil erik niet graag mee naar mijn paard.
Hij heeft niet veel met de beesten, hij is een stuk of 4 keer mee geweest maar zegt nu dat hij niet tussen de problemen van louis en mij wil komen.

Verder is Jindy gewend om op de wei te staan,
vind dit helemaal niet erg.
Ze hoeft ook niet elke dag gereden te worden..
Gebeurd een keer in de week ofzo (ook als ik er iedere dag kom!!)

Een verzorgster heb ik sinds kort, maar die is nu een paar weken op vakantie.

Toch allemaal bedankt voor jullie reacties.
Er komen steeds meer positieve en negatieve punten op mijn lijstje te staan als ik het zus of zo aan zou pakken.

Het komt allemaal wel goed.
Ga zo mijn paardje wassen.....

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:09

Ik heb niet alles gelezen, maar ben wel van mening dat als jij een eigen paard wil, je er elke dag heen moet. Uitzonderingsdagen daargelaten. 6 keer per week vind ik echt minimaal. En ik wil zo vaak iets met mijn vriendinnen doen, maar dit doe ik alleen als ik eerst naar de paarden ben geweest, die gaan altijd voor (en ze zijn niet eens van mezelf)

Kitty

Berichten: 7710
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:25

Ik vraag mij af wat de reden is waarom jij perse een eigen paard wilt.
Ik vind dat je, zodra je een eigen paard hebt, hier de verantwoordelijkheid voor moet nemen en ook dagelijks voor het paard moet zorgen omdat hij dat niet zelf kan.
Als je het er niet voor over hebt om naar je paard te fietsen, kun je volgens mij veel beter een verzorgpaard dichter bij je in de buurt zoeken waar je afspreekt bijv. twee keer in de week langs te komen.

Ik weet dat je het paard gekregen hebt en ik kan me goed voorstellen dat je op jouw leeftijd liever af en toe naar je vriend of vriendinnen gaat dan naar je paard, maar als je er gewoon geen tijd voor hebt, vind ik dat je dan beter geen eigen paard kunt hebben.

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:49

Ik snap niet waarom iedereen er zon probleem van maakt dat ze niet elke dag naar haar paard gaat. dat beestje wordt toch goed verzorgt? Mijn paard staat een half uur fietsen van mijn huis op een soort pensionstalling en ik kom ook echt niet elke dag, omdat ik het soms te druk heb of simpelweg een dagje geen zin heb om te rijden! Ik denk dat ik er, als ik gewoon naar school moet, zo'n 5 keer in de week kom, en dan ben ik er nog vaker dan de meeste van mijn stalgenoten die er gemiddeld maar 3 of 4 keer in de week zijn. alle paarden bij ons op stal staan er hartstikke gelukkig bij en zeg niet dat ik dat niet kan zien want ik zie echt wel het verschil tussen een depressief paard een eentie die zich happy voelt.
om een paard te houden hoef je toch niet ALLES te laten??

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 18:19

Nee, je hoeft niet alles te laten, maar je moet wel keuzes maken.
Zoals het op mij overkomt, is het bij haar (en dat zie ik meer in mijn omgeving) dat ze naar haar paard gaat als ze tijd heeft.
Imo moet je, zeker als je een eigen paard hebt, tijd maken om naar je paard te gaan. En dat is een belangrijk verschil.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 18:29

Voor mijn verzorgpaard ging ik elke dag drie kwartier heen, en drie kwartier terug. Dat naast school ('s ochtends/'s middags) en werk ('s avonds). Daartussenin ging ik naar hem toe. Lunch op school, avondeten rond een uur of tien, of tussen m'n verzorgpaard en werk in (snackbar).

Het zijn de keuzes die je maakt... Je vindt dat je paard genoeg aandacht krijgt, maar wil niet dat Louis haar "verknalt". Dus eigelijk wil je zelf alle aandacht geven. Maar dat kan niet, want dan moet je zo ver fietsen.

Mijn vriend vond het geen probleem om me met de auto naar de manege te brengen, anderhalf uur te rijden om mijn oude eigen paard te zoeken (en dan dus ook weer anderhalf uur terug). Voor de paarden doet hij het niet, hij doet het om mij gelukkig te krijgen.
Dat Erik niet tussen jou en Louis in wil komen is logisch. Maar als hij jou door Louis ongelukkig ziet, lijkt het me toch dat hij daar wat aan wil veranderen. En als hij een deel van de oplossing is (bijvoorbeeld fietsen combineren met bij je vriend zijn), zou hij dat dan niet willen?

Als je het persoonlijkere deel van je verhaal toch kwijtwil, kun je me altijd pb'en, en succes met je keuze Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:47

ik zou hem toch proberen je paardje bij je eigen huis te zetten. sterkte Ach gut

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:26

Lovely schreef:
Joh, dat is gek, je krijgt een paard en je moet er nog voor zorgen ook Verward.
Je bent niet de enige die de hele dag werkt en OOK NOG voor het paard zorgt.
Dat heen en weer fietsen is wel vervelend, misschien kun je een snorfiets of bromfietsje, dan ben je in ieder geval wat vlugger daar en hoef je je niet zo uit te sloven op de trappers.

Dacht ik ook meteen aan. Ik werk net als velen anderen ook full-time en vind het niet meer dan normaal (mits je een verzorger/bijrijder hebt) dat je iedere dag naar je paard gaat. Anders kun je beter een paard een aantal dagen gaan verzorgen.
Nou ik hoop dat er voor jullie beiden een passende oplossing komt. Succes.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 19:28

Ik begrijp het ook niet helemaal ...
Ik werk ook gewoon, ga op zaterdag nog naar school, ben getrouwd, heb dus ook een "huishouden" en een man die af en toe wat aandacht wil, maar ik ga gewoon 5 keer per week naar mijn paard hoor ! Ik heb dan wel een bijrijdster voor 2 keer in de week, maar de rest is gewoon een kwestie van goed plannen. Dandy is ook van mijn vader en ik weet zeker dat als ik maar 1 keer zeurde dat ik geen tijd of zin had, hij de volgende dag gelijk te koop stond ! Wees blij dat je één van de gelukkigen bent die een paard heeft, en dat van dat brommertje vind ik inderdaad een goed idee (hoeft echt niet veel te kosten) !

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 19:46

Ik heb alvast met mijn moeder gepraat over louis..
En toen eens ter sprake gesteld over hoe en wat het nou zat met dat hij mijn vader is enzo.

Ik ben best geschokt dat ik dit pas na 17 jaar heel erg nugter te horen kreeg toen ik het vroeg.

Maar het zit zo dat mijn moeder een kindje wou.
ze had toen een relatie met louis, maar hij wou op wereldreis (is uiteindelijk een jaar in australie geweest) en hij wou zich nog niet binden.

Mam wou evengoed een kindje en dus hebben ze samen voor een kindje gezorgd zegmaar terwijl mam deze alleen op zou voeden.
Drie jaar later wou m'n moeder nog een kindje en dit werd ik.

Ook van louis dus..

Louis is dus alleen biologisch gezien een vader voor me.
Terwijl ik dacht, dat louis de eerste levensjaartjes toch wel voor mij gezorgd had als vader..
en dat mijn mam en louis toen uit elkaar gegaan zijn.

Blijkt dus niet zo te zijn.
Hij wou toen geen kinderen maar mn moeder wel..
een paar jaar later zijn mijn broer en ik wel goed genoeg voor hem dus.

Hij kan en kon ons dingen geven die mijn moeder nooit heeft kunnen opbrengen omdat zij in haar eentje voor ons moest zorgen (waar ze wel voor gekozen heeft)

Met mn 6e jaar kwam peter bij ons wonen..
hij ging 6,5 jaar geleden met mijn moeder trouwen en een maandje daarna kwam mijn halfbroertje (mn moeder was zwanger tijdens de bruiloft)

Maargoed.. het gaat erom dat ik me best wel bezeken voel..
louis wou eerst niets met ons te maken hebben en nu ineens wel.

Zit er aan te denken het contact met hem te verbreken, maar weet niet of ik dat dan wel weer aankan..

en wat betrefd jindy, die krijgt hij er dan maar bij.
vind het echt belachelijk dat hij (en mijn moeder!!) dit mij niet een keer fatsoenlijk in mijn gezicht hebben gezecht..
Vind het poedersuiker dat ik mijn eigen paardje nu kwijt raak.
Maar heb echt geen zin om iedere keer weer te moeten denken dat ik jindy van louis heb gekregen.. behalve de genen heeft hij nix met mij te maken!!\

sorry voor het lange verhaal, maar ben ik het weer even kwijt..

heb dit alles dinsdag trouwens te horen gekregen, dus het is onderhand wel even tot me doorgedrongen..


groetjes Juulke a.k.a. Joets....

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 19:56

je hebt dus geen genoeg liefde om je paardje mee te nemen??

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 20:01

nee zker niet..

maar heb zowieso eerst moeten nadenken of ik jindy kon onderhouden etc..
daar was ik bijna over uit en dan komt dit er nog bij..

dus dan is mijn keuze gemaakt...

Als ik het geld en de tijd er helemaal voor had gehad had ik jindy zeker gehouden.. maar zo makkelijk ligt het nu eenmaal niet..

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:22

vind dat je wel makkelijk op geeft als ik zo je verhalen lees.
als ik een eigen paardje zou krijgen zou ik er alles voor doen en er zeker tijd voor maken.
denk eerst een goed naar.

jessie

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:26

pff wat een lef dat je dit hier neerzet ondanks al die klote reacties man! ik vind t echt goed van je!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:33

Joets schreef:
nee zker niet..

maar heb zowieso eerst moeten nadenken of ik jindy kon onderhouden etc..
daar was ik bijna over uit en dan komt dit er nog bij..

dus dan is mijn keuze gemaakt...

Als ik het geld en de tijd er helemaal voor had gehad had ik jindy zeker gehouden.. maar zo makkelijk ligt het nu eenmaal niet..

Nu je het zo schrijft snap ik het wel hoor. Lijkt mij een verveldende situatie en ja geld dat kan ook een probleem zijn. Een paard kost echt best wel veel geld en dat moet ook hebben of er voor over hebben. sterkte

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:45

rommie schreef:
pff wat een lef dat je dit hier neerzet ondanks al die stinkmodder reacties man! ik vind t echt goed van je!


Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:50

Uiteindelijk ben JIJ de persoon die kan beslissen wat ie moet doen. Wat ik persoonlijk er van vind doet er dan niet meer terzake.

Bedenk wel dat je je beslissing goed overweegt, een verkeerde kant kiezen is zo gedaan.

Ik wens je veel kracht toe om een beslissing te nemen en daar vrede mee te hebben.

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 08:16

jessie1234 schreef:
vind dat je wel makkelijk op geeft als ik zo je verhalen lees.
als ik een eigen paardje zou krijgen zou ik er alles voor doen en er zeker tijd voor maken.
denk eerst een goed naar.

jessie


Vind dat jij een beetje makkelijk denkt over zo'n situatie als deze..
Je zegt dat je mijn verhalen gelezen hebt, dan weet je ook dat ik al een hele tijd aan het denken ben..

de keuze waar ik met pijn in het hart bijna uit was omdat ik waarschijnlijk eventuele dierenarts kosten nooit op zou kunnen brengen (de rest wel)
Die werd vastgelegd doordat ik vorige week te horen kreeg dat mijn 'vader' alleen maar een biologische vader voor me is.. een sperma donor..

Voor sommige mensen misschien moeilijk te begrijpen.
Maar ach, ik begrijp ook wel eens dingen niet..

En bedankt voor alle lieve reacties Ach gut

Groetjes Juulke a.k.a. Joets

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:32

Joets schreef:
Mam wou evengoed een kindje en dus hebben ze samen voor een kindje gezorgd zegmaar terwijl mam deze alleen op zou voeden.
Drie jaar later wou m'n moeder nog een kindje en dit werd ik.


Maargoed.. het gaat erom dat ik me best wel bezeken voel..
louis wou eerst niets met ons te maken hebben en nu ineens wel.

Zit er aan te denken het contact met hem te verbreken, maar weet niet of ik dat dan wel weer aankan..



Ik wil je vader niet compleet goed praten, maarrrr je moeder wist dat hij er nog niet aan toe was.
Hij heeft van te voren duidelijk gemaakt dat hij nog niet wou, er nog niet aan toe was en andere dingen wou met zijn leven.

Ik kan me voorstellen dat je je "genaaid" voelt, maar het is een keuze geweest van Louis en je moeder om jou te krijgen.
Vraag eens aan hem waarom hij het zo wou, je krijgt nu 1 kant te horen, die waarschijnlijk gewoon wel klopt, maar je weet niet waarom hij er mee ingestemd heeft.
Jouw moeder wou graag een kindje, hij heeft haar een kindje gegeven en er duidelijk bij gezegt dat hij zelf er nog niet aan toe was.

Ik zou een gesprek met hem aangaan, vragen waarom hij het zo gedaan heeft, simpele kans bestaat ook nog dat hij nu de verloren jaren in wilt halen, dat hij er nu wel aan toe is, klinkt misschien in jouw oren wat egoistisch, maar hij is hier tegenover je moeder wel eerlijk in geweest.
Verwacht dezelfde eerlijkheid en vraag het hem gewoon.
Maak het jezelf niet moeilijker dan het al is, dan kan je gelijk overleggen over Jindy, zeg hem hoe het voelt dat je grote cadeau's krijgt, misschien is het wel een schuldgevoel van hem uit omdat die nu donders goed weet dat die veel gemist heeft.

En misschien is het idd wel gewoon een banketstaaf Haha! Maar oordeel daar dan over als je met hem gepraat hebt en geef ook hem een kans.

En als je nu geen geld hebt voor een brommer kan je misschien wat met hem regelen, een soort van lening, maar dat is natuurlijk pas ter sprake als het allemaal uitgepraat is.

Succes iig, je ouders hebben jou met zijn tweeen verwekt, luister dan ook naar beide verhalen en vraag het hem gewoon.
Misschien kan je je paardje gewoon houden en plezier met haar hebben als de lucht gezuivert is.

Sterkte en succes.