Wil gaan rijden, maar ben te lui!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saar4
Berichten: 2348
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:08

meestal heb ik wel zin, maar zaterdag moest ik 4 paarden doen en toen had ik er echt even geen zin in. Het was hartstikke warm en dan 4 paarden verzorgen/rijden. Luxeprobleem maar ja, af en toe klagen kan ook geen kwaad. Knipoog

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:08

Ik had het vandaag ook, 9 uur was ik op stal, buitenrit gemaakt met het 2 span en toen de paarden nog hwelemaal wassen, toen had ik het ook wel ff gehad maar dan ben je klaar met de stallen die je extra langzaam doet en dan valt het wel weer mee, ben je blij dat het achter de rug is voor die dag en ga je smiddags lekker zwemmen terwijl je paarden in de wei staan te lumelen

heerlijk tog zo'n gevoel? Moeyt er ffies wat voor doen maar dan is het ook klaar...... en vanavond begint het weer Tong uitsteken

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:24

Ik zorg 365 dagen per jaar voor mijn beestjes, en dan idd alles, rijden, mesten, voeren en verzorgen. En dan zit er wel eens een dag bij dat ik geen zin heb. Maar zal wel moeten, zijn meer dingen in het leven waar ik geen zin in heb en dan is dit nog een van de minst erge. En als ik echt geen zin heb doe ik alleen het noodzakelijke en rijd ik niet.

En meestal als ik geen zin heb en ik zit eenmaal op mijn paard dan ben ik blij dat ik er toch ben opgestapt. Net als feestjes waar je eigenlijk niet zo'n zin in hebt, die blijken altijd de leukste en gezelligste te zijn.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 18:43

idd ken er wel wat in wat je nu zegt. als je er eenmaal opzit is het weer helemaal goed en heb je er zin in Haha!

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:26

Awh.. gewoon proberen om zo veel mogelijk in een zo kort mogelijke tijd te doen, zet maar een timer Lachen

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 20:34

Ik heb meestal wel zin, en als ik geen zin heb (als je moe van school komt) maak ik wel zin. Dan denk ik dat ik straks lekker door het bos rijd. Want op dat soort dagen heb ik toch geen puf om in de bak te gaan rijden.
En miss helpt het dat ik wat meer zin heb omdat preston me bijrijdpaardje is en ik dus niet elke dag hoef..

maar Preston geniet nu lekker van zijn vakantie.

m0on

Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 20:41

Haha! heb altijd zin om te gaan Haha!

ook met dit zonnige weertje.. Cool

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:30

Dat is toch je eigen probleem vrees ik.

Kom van je billen af en ga aan het werk! Je paard verdient het

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:31

Iedereen zal het erover eens zijn dat als je geen zin hebt in je paard je er niet aan had moeten beginnen.
Maar iedereen kent het gevoel toch?

Ik heb het nu heel lux, Marquez wordt voor mij op de wei gezet en gevoerd. Ik hoef alleen nog maar uit te mesten en hem beweging te geven.

Ik heb voor twee jaar geleden twee verzorgpaarden gehad. Ik moest eerst een halfuur fietsen. Voordat ik naar school ging voerde ik ze en deed ze op de wei (s'morgens 7.45u), na school gaf ik ze beweging, deed de stallen, voerde ze en deed ze terug op stal.
Denk je nu echt dat ik in hartje winter nooit eens een dag had waarop ik liever iets anders deed dan daar staan blauwbekken om het ijs van de waterbakken te halen en je vingers bijna bevroren zijn?

Op zo'n moment moet je jezelf gewoon een schop onder je kont geven, want je bent zelf degene geweest die eraan is begonnen dus moet je daar ook zelf de consequenties voor dragen.
Maar ik ken het gevoel hoor Knipoog

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:13

Karin schreef:
Te moe vind ik iets heel anders dan te lui. Knipoog

En zelfs met deze warmte ben ik niet te lui om naar mijn paard te gaan. Ik rijd 's morgens vroeg en dat bevalt me prima. Mijn paard loopt trouwens graag met dit weer, ik merk totaal niet dat hij last zou hebben van de warmte.


[Edit] typo's

ja idd, haha jij snapt mij Bloos

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:32

gelijk heb je hoor ik heb ook wel eens geen zin maar moet er twee keer
per dag naartoe om te voeren. en ze staan buiten dus beweging geven kunnen ze zelf wel hoor.en met dit warme weer rijd ik nu ook veel minder
dat vind ik zelf zielig voor ze. als ze willen bewegen dan doen ze dat toch
maar gewoon wat ze zelf willen,en niet omdat ik dat wil.

Selena87

Berichten: 1635
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:25

Ja ik ben idd ook wel eens te moe om naar me paard te gaan.
Aangezien mijn paardje 20 minuten van me huis staat en dan is het soms ook nog schijtweer ook.
Of als ik een lange dag heb gehad marja paard moet ook eten dus ik moet wel en als ik eenmaal op de fiets zit maakt het me niet meer uit

verootjoo
Berichten: 35652
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:21

Ik heb ook wel eens geen zin. Dan ga ik gewoon een dagje niet Lachen Mijn paard red zich ook wel zonder mij, hij krijgt dan gewoon een rustdag, gaat ie ook niet dood aan hoor.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 09:54

Ik hoef niet elke dag, maar weekend iig wel.
En soms is bokt gewoon veel te leuk, maar als ik er eenmaal ben is het wel leuk bij de paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:18

horsewisper schreef:
lekker, als je te lui bent om anar je paard te gaan


Iedereen heeft wel eens geen zin denk ik hoor, tuurlijk..als je er eenmaal bent is het (als het geod is dan Knipoog ) toch wel weer loeuk, maar tis nou eenmaal zo dat als je dag in dag uit veel tijd in zo'n paard steekt dat je hem wel eens hebt zitten.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:22

Hallo Caty!
Jij opent dit topic,wat verwacht je er dan van.
Ik heb vandaag 10 uur gewerkt en ga straks ook weer naar mijn paardje.
Eerlijk gezegd vind ik het nogal sneu om te klagen
Alsof het zo'n last is een paard!
Ik heb ook een goede opdonder van het weer gehad,zo duf als een konijn,
Heb toen ook wel eens een dagje overgeslagen.maar gelukkig heb ik de luxe van een bijrijdster Haha!
Maar moe van een dag werken in de bloedhitte,of gewoon lui,is wel een wereld van verschil.
Dus klaag niet zo!!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:36

Elke morgen om 6u opstaan, bokken tot 1 u 's morgens, kan je heel erg moe maken. Ik ga ontzettend graag naar Ranouk, alleen soms ben ik zo moe, en niet persee lui. Want na 5 of 4 uurtjes slapen nog een redelijk lange afstand afleggen met de fiets (veel berg op), sleuren met emmers vol water, mesten, hooibalen vervoeren en nu ook kruiwagens met zand in de stallen leggen, kan je heel erg moe maken.
Je kan dan wel zeggen, had je nooit een paard moeten kopen. Als ik dit nu deed voor 1 paard, want ik zelf heb alleen Ranouk, maar ik doe het voor 4 die in de steek worden gelaten door mijn zussen.

dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:54

ik wil ook altijd heeel graag naar een paard maar heb er geen. en me verzorgpaard moest ik door omstandigheden mee stoppen. maar ik mis het wel om niet zomaar op me fiets te stappen om dan lekker te gaan borstele en wandele. nu ben ik wel als er iemand anders naar de manege gaat daar te vinden maar dat is max. 3 dagen in de week en me verzorgpaard was 6 dagen in de week dus

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:22

waar maakt iedereen zich druk om...Het kan toch dat je een xtje geen zin hebt als je paard dan toch lekker zn eten en drinken krijgt lijd ie er nix onder volges mij.Ik heb ook welles geen zin en ga niet..ben ik nu slecht voor mn paardje??Volges mij nie ze krijgt eten drinken en vind het echt nie erg een dagje lekker met dr vriendjes in de wei te staan grazen zonder dat er iemand dr komt halen om te rijden...Of zie k dat verkeerd??

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 10:36

pff mensen wees eens eerlijk
nooit een keer gehad dat je zelf even geen zin had?
ze gaat toch! ze zorgt gewoon voor haar paarden wat is dan het probleem?
ik heb ook wel eens geen zin,
als ik 's ochtends om een uurtje of 5 /6 me bed uit moet om de paarden te voeren heb ik daar ook wel eens geen zin in, maar ik ga wel.
ben ik dan ook geen paard waard?
beetje kromme redenatie.
bij mij is het vaak dta ik geen zin heb om te fietsen, het paarden doen vind ik altijd wel leuk maar dat fietsen *gaap*
maar soms heb ik ook geen zin om te rijden, dan laat ik mijn paard of op de wei lopen, of even losrennen/springen/longeren oid.
niets mis mee in mijn ogen.

eknein

Berichten: 4347
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Vries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 10:49

als ik naar de paarden ga vind ik het daar altijd leuk *LOL* maar ik heb vaak geen zin om er heen te fietsen(tis een vlink stuk).. als ik kan ga ik toch wel

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 11:33

ik heb ook wel eens geen zin
maar dat heeft iedereen
of ze het nou toegeven of niet Lachen

achja morgen weer meer zin toch Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 13:17

Danielle_1 schreef:
Hallo Caty!
Jij opent dit topic,wat verwacht je er dan van.
Ik heb vandaag 10 uur gewerkt en ga straks ook weer naar mijn paardje.
Eerlijk gezegd vind ik het nogal sneu om te klagen
Alsof het zo'n last is een paard!
Ik heb ook een goede opdonder van het weer gehad,zo duf als een konijn,
Heb toen ook wel eens een dagje overgeslagen.maar gelukkig heb ik de luxe van een bijrijdster Haha!
Maar moe van een dag werken in de bloedhitte,of gewoon lui,is wel een wereld van verschil.
Dus klaag niet zo!!


KLagen is wat anders dat dat je hem wel eens ehbt zitten. Dat heeft weet ik zeker iedereen wel eens, maar vervelender en verwender is inderdaad als mensen gaan klagen en steeds minder aan hun poaard doen.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:02

My Dominique schreef:
pff mensen wees eens eerlijk
nooit een keer gehad dat je zelf even geen zin had?
ze gaat toch! ze zorgt gewoon voor haar paarden wat is dan het probleem?
ik heb ook wel eens geen zin,
als ik 's ochtends om een uurtje of 5 /6 me bed uit moet om de paarden te voeren heb ik daar ook wel eens geen zin in, maar ik ga wel.
ben ik dan ook geen paard waard?
beetje kromme redenatie.
bij mij is het vaak dta ik geen zin heb om te fietsen, het paarden doen vind ik altijd wel leuk maar dat fietsen *gaap*
maar soms heb ik ook geen zin om te rijden, dan laat ik mijn paard of op de wei lopen, of even losrennen/springen/longeren oid.
niets mis mee in mijn ogen.




Precies 't zelfde, ik moet eerst nog 7.5 km fietsen voor ik er ben..
Vandaag ook, was veel te warm in de bak dus we zijn een klein blokje om geweest, buitenritje van een half uur, daarna paarden lekker afgespoeld en in de wei gezet. En bij die mensen hebben de kinderen een springkussen met water en zeep en de tuinslang erop, dus wij laarzen uit paardrijbroek omhoog en springen, keinat, en moest nog terug fietsen, maar 't was super gezellig, ze verklaarden ons alleen voor gek *LOL*
Maar het was gewoon te warm om te dressuren ofzo, dus das echt niet zielig voor de pony hoor, integendeel!