Gruwelijke ontdekking.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:30

Dat is natuurlijk schrikken, maar je kan er nu niks meer aan doen. Het is gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 00:39

Stel dat ze hem kocht toen hij 3 was, maar een paar dagen later 4 werd. Dan is ie misschien met 2 en een half ingereden. Nu is dit ook wel aan de vroege kant, maar het is een wereld van verschil met anderhalf.

En als het paard op 2,5 jarige leeftijd af en toe een licht kind op zijn rug heeft gehad, zal het er weinig onder te lijden gehad hebben.

Ik zou zeggen, reken eerst even goed terug voordat je je misschien onnodig zorgen gaat maken.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 10:24

ik kreeg haar in december. Dat jaar erna in mei werd ze 4. dus ze is met uiterlijk 2 jaar ingerede

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:29

Joh maak je d'r niet meer druk om, dat helpt allemaal geen bal meer. 't Is alleen wel goed om het bij bv blessures in de toekomst even te vertellen tegen de veearts. Kan nuttige achtergrondinformatie zijn, waardoor ze soms wat gerichter kunnen zoeken omdat de waarschijnlijkheid van een bepaalde kwaal of kwetsuur in een bepaald gedeelte van het lichaam dan groter is.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 12:37

Ja is een goed idee Haha!

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:24

Je zegt dat ze er niets aan overgehouden heeft, maar dat merk je nu nog niet hoor!!
Dat komt pas als ze een jaar of 10-15 is, dan zal haar rug sneller versleten zijn of ze zal misschien been problemen krijgen.
Pony's die ik ken die dit ook zijn overkomen, lopen niet meer vrolijk rond. Sommige paarden zijn nog niet eens op hun 3e rijp om ingereden te worden, laat staan op 1,5 jarige leeftijd.
Ik was ook 10 toen ik mijn eerste pony kreeg, maar ik heb de eigenaren de oren van het lijf gevraagd als penny-meisje!!
Ik hoop het beste voor je en je pony. Maar het is geen lekker nieuws nee.

m0on

Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 20:44

jeej! dat lijkt me echt erg om te horen!
jij kon er niks aan doen natuurlijk, maar je krijgt er wel een schuldgevoel van (denk ik Bloos )
echt erg voor je, en voor je paard,het is maar goed dat ze er niks aan heeft overgehouden...

ik hoop dat het verder goed gaat...

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 21:04

Ik heb zeker een schuldgevoel. Want ik heb er ook op gereden. Ookal wist ik het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:14

tja je kunt er nou toch niks meer aan veranderen...

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:56

ik snap het niet helemaal, je ziet toch wel aan een pony (zeker aan een haf) of het een jaarling, twenter of driejarige is??
Qua bouw kon hij nog helemaal niet volgroeid zijn.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 22:12

Ik heb al eerder gezelgt datik nog maar 8/9 jaar was en me er nog niet mee bezig hield.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:32

wat ik een beetje gek vind, je ziet toch wel het vershcil tussen een 1.5 jarige en een 3 jarige?
Maarjah misschien was je der op die leeftijd nog niet bewust van, is wel een klote ontdekking, en gelukkig heeft ze er geen last van

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:43

scooby schreef:
wat ik een beetje gek vind, je ziet toch wel het vershcil tussen een 1.5 jarige en een 3 jarige?


Dat lijkt mij ook wel ja.
Idd heel; erg dom.
Maar nu niks meer aan te doen.
Hou het gewoon goed in de gaten, want ik kan me niet voorstellen dat ze hier geen problemen aan over gaat houden op latere leeftijd.
Maargoed, jij was toen nog klein, dus je kan jezelf moeilijk iets verwijten, jij wist niet beter.

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:49

gijsenkim schreef:
Tussen 6 en dertien zitten niet zo heel veel uiterlijke verschillen zo met het blote oog te zien........

tussen 1,5 en 3 wel,

Sorrie hoor........... maar dat ziet een leek nog wel

Verder kan je er nu niks meer aan veranderen, Alleen weet je nu wel dat ALS er zich problemen openbaren dat je tegen je va kan zeggen dat ze veel te vroeg ingereden is.......... kan hij ook gelijk gerichter zoeken.

Je schuldig voelen heeft ook geen zin, ik neem aan dat je gewoon niet beter wist............. ik zou me ook de klere schrikken



Dat denk ik ook.
Het verschil tussen een 1,5 jarige en een 3 jarige is echt groot.

Maar je moet er het beste maar van hopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 00:52

vossebier schreef:
waarom hebben je ouders eigelijk een pony gekocht als jij nog niks van paarden afwist en hun ook niet Verward Scheve mond

Trouwens, of het paard er wat aan over heeft gehouden kan je pas merken op latere leeftijd. Scheve mond


kleine meisjes van 10 (hoor mij ben net 12 geworden Tong uitsteken) hebben 1 grote droom een eigen paard,

als hun pappie en mammie zegt dat ze der klaar voor zijn of weet ik het en een paard voor haar kopen gaat een meisje van 10 dat ECHT niet weigeren...

de ouders dachten dat het wel goed zat tc. etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 00:54

overigens toen ik 9 of 10 was wist ook nog niet dat een paar min. 3 moest zijn en als ik het wel had gezien had ik het verschil echt niet gezien

ik denk echt niet dat de TS hier veel aan kan doen

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 07:24

jessy schreef:
Milkaatjuh, ik kan me heel goed voostellen dat je bent geschrokken van je ontdekking. Bedenk maar dat er nu niets meer aan te doen is, wat gebeurd is, is gebeurd. Het enige wat je nu kunt doen is je realiseren dat je pony misschien sneller zal slijten dat andere ponies en haar daarom een beetje ontzien: niet elke dag fanatiek rijden, niet te veel springen, goed in- en uitstappen voor en na het werk, stapritjes buiten zijn ook leuk! Lachen Verder goed opletten of ze nog wel lekker loopt en niet te snel denken dat ze "lastig" is als ze iets niet voor je wil doen, maar bedenken dat ze misschien ergens last van heeft.

Veel succes & plezier nog met je pony OK dan!


ik ben het hier mee eens. ik was ook 10 toen ik mijn eerste pony kreeg. het was een half jaar oud veulen. ze is niet medisch gekeurt, ze is bij toeval gekocht op de veemarkt. we waren niet eens van plan om haar te kopen. ik was helemaal in de wolken en mijn ouders wisten erook niet veel vanaf, dus als ze toen hadden gezecht zouden hebben dat ze 2 was, hadden ze het ook gelooft. ondankt dit, is amber tot een brave en lieve merrie opgegroeit en volgens mij heeft ze het hier erg naar haar zin.

moraal Haha! in veel gevallen weten de ouders zelf niet veel van paarden en als 10 jarige ben je gewoon blij als je een paardje krijgt. nu vroeg ik in dit geval wel van alles over amber, maar bedank je ook, dat ze al een tijd op de pony reed en dus dacht er al van alles over te weten.

ik vind dus dat je jezelf niks kunt verwijten, zolang je het belang van je paardje vooropblijft stellen.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:46

Menino schreef:
overigens toen ik 9 of 10 was wist ook nog niet dat een paar min. 3 moest zijn en als ik het wel had gezien had ik het verschil echt niet gezien

ik denk echt niet dat de TS hier veel aan kan doen


las jij de Penny niet?

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:50

Whaha MissJ
*proest*

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:02

kijk tussen rijden en rijden is een groot verschil, bedoel jij met rijden een uur dressuur of een half uurtje hobbelen Lachen . Je paardje zal er waarschijndelijk niet zoveel aan over houden, maar als ze later last krijgt van haar gestel, dan weet je wel waarvan het is Haha!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:11

Oliver schreef:
Whaha MissJ
*proest*


Nou ja, dat is toch zo? Haha!
In de Penny wordt je dood gegooid met dat soort weetjes.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:53

MissJ schreef:
Nou ja, dat is toch zo? Haha!
In de Penny wordt je dood gegooid met dat soort weetjes.

Gelukkig wel ja, is dat blad tenminste nog ergens goed voor

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 15:21

droppie_18 schreef:
kijk tussen rijden en rijden is een groot verschil, bedoel jij met rijden een uur dressuur of een half uurtje hobbelen Lachen . Je paardje zal er waarschijndelijk niet zoveel aan over houden, maar als ze later last krijgt van haar gestel, dan weet je wel waarvan het is Haha!


Een half uurtje hobbelen Knipoog Met bijna alleen stap Knipoog

zarko4life

Berichten: 73
Geregistreerd: 03-08-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:47

wow daar schrik je wel even van ja!
zo..........
ik vertelde jou verhaal tegen m'n moeder en ze
word gewoon helemaal rood ( van het schrikken zeg maar)
je hebt gelijk je hebt echt geluk dat ze er niks van over heeft gehouden!

in ieder geval nog heel veel succes en plezier met milka...........!!
maar dan ga ik weer doei
kusjes melissa en hoefjes zarko

Forestmeisje

Berichten: 711
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Velp GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:50

dat is inderdaad wel enorm schrikken zeg... gelukkig is ze nu dan goed af bij jou.. en gelukig heeft ze er niks aan over gehouden