Ik ben woedend/stelletje idioten!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:40

he wat zonde zeg!
en kan me voorstellen dat je haar daar zo snel mogelijk weg wilt hebben.. ik zou ook geen rust meer in m'n kont hebben...

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:40

he gatver Jen! inderdaad Cheyenne zo snel mogelijk weg halen!
wat bezielt die mensen toch! je blijft gewoon met je tengels van anders mans paard af! dat doe je toch niet!!!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:38

Jeetje wat een rare mensen zijn er weer bezig!
Zo'n ontzettend mooi paardje! Ik zou niet weten hoe je dit zou moeten oplossen. Het beste is waarschijnlijk haar weghalen en proberen ergens in de wei te zetten waar er zeg maar meer volk is. Ik zou het ook niet weten.

succes ik hoop dat het gauw afloopt en dat je paardje nog rustig kan genieten van haar vakantie dan maar elders.

gr

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:58

Mijn zus der paard is dus Cheyenne der buur paard
Wij kwamen dus gisteravond bij het land en zagen dus ook dat 3 van de 8 paarden waren verknipt hun manen
Wij gaan dus ook aangifte doen bij de politie, alhoewel ik denk dat ze niet veel zullen doen

We zijn echt onwijs geschrokken want wie doet nou zoiets
Één eigenaresse denkt dat het misschien is vanwege een paardekeuring is die volgende week hier in de buurt is
Haar paard werd vorig jaar daar 2e, en dat één of andere idioot nu denkt dat het paard geen kans maakt

Maar je bent gewoon ziek in je hoofd als je zoiets doet

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:05

meisje schreef:
Mijn zus der paard is dus Cheyenne der buur paard
Wij kwamen dus gisteravond bij het land en zagen dus ook dat 3 van de 8 paarden waren verknipt hun manen
Wij gaan dus ook aangifte doen bij de politie, alhoewel ik denk dat ze niet veel zullen doen

We zijn echt onwijs geschrokken want wie doet nou zoiets
Één eigenaresse denkt dat het misschien is vanwege een paardekeuring is die volgende week hier in de buurt is
Haar paard werd vorig jaar daar 2e, en dat één of andere idioot nu denkt dat het paard geen kans maakt

Maar je bent gewoon ziek in je hoofd als je zoiets doet


Dat zou dan wel heel ziek zijn zeg! Jeetje wat een gekke werk kan me er echt kwaad om maken.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 11:11

Ik heb de neiging om in de wei te gaan zitten met een behoorlijke schaar. Iedereen die ik niet ken en de weide in komt verliest zn haar. En dat is dan nog heel vriendelijk.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:13

Hehe, ik zou een tentje opzetten in de wei, zodat het net lijkt alsof er mensen zijn.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 11:14

Ik ben bang dat Yen en Aron het tentje niet heel laten. Stel dat er eten in ligt. Maar ik heb hier idd ook al aan gedacht. Geen echte vakantie, maar kamperen in Cheyenne dr weitje.

@ Meisje: Eigenlijk moeten we alle paarden weghalen. De eigenaresse van de weide mag ook wel actie ondernemen. Zij zit zonder werk als al haar weides leeg staan. Ze kan op zn minst zorgen dat de politie langskomt en met wat mensen in de omgeving praat, gewoon even wat mensen wakker schudden en misschien wat kids bang maken.

En misschien toch even de locale krant bellen. Wat denk jij?

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:32

Wat vervelend, bij mijn vorig paard kwamen ze regelmatig een stuk staart afknippen, op het laatste had hij nog een staartje tot net onder de staartwortel Huilen
We hadden alle buren gewaarschuwd dat ze de wei in het oog moesten houden en niemand die iets zag.
Haal je paard daar weg zou ik zeggen.
Of ga daar eens de wacht houden zodat je diegene die zoiets doet op heterdaad betrapt.

prompter

Berichten: 11207
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:35

Bah, wat afschuwelijk! Je zou bang worden dat ze nog engere dingen gaan doen...

Echt, zoek een adres met de hele dag toezicht, en waar de paarden niet zo makkelijk vanaf de weg te bereiken zijn, want dit kan alleen maar erger worden!

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:26

dat er zulke mensen bestaan die daar lol aan beleven.
ik zou een camara ophangen en samen met vriendinnen een poaar dagen een nacht dienst houden.
kun je je paardje voor een paar dagen niet ergensop stal zetten.
misschien kun je aan de buren vragen of ze iets gehoord of gezien hebben.kunnen die geen oogje in het zeil houden.

groetjes jessica

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:23

krant bellen heeft denk ik geen zin,
voor jullie persoonlijk is het erg dat de manen er af zijn, maar voor hun is dat niets schokkends... ze zijn niet gewond, en er is verder niet echt iets gebeurd...

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 14:48

Gelukkig. Franca text me net dat Cheyenne daar vanmiddag nog weg gaat! Wat een opluchting!
Bedankt voor jullie support.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:50

Verstandig! Waar gaat ze nu heen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:53

Amanda schreef:
Helaas zal de politie weinig doen, omdat het gewoon niet strafbaar is.


Het is me een raadsel hoe jullie er bij komen dat het niet strafbaar is Verward

Art 350 strafrecht:
lid1:Hij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt, wordt gestaft met een gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of een geldboete van de vierde categorie.

lid2: Gelijke straf wordt toegepast op hem die opzettelijk en wederrechtelijk een dier dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, doodt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt.


Het is dus wel degelijk strafbaar.
De politie zal echter geen hoge prioriteit aan de opsporing van de daders geven, daarvoor is het niet ernstig genoeg.
Paard heeft uiteraard last van de vliegen maar is niet gewond en heeft geen pijn.
Helaas gebeuren er veel ergere dingen die meer prioriteit hebben.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:59

Gatverdamme, die debielen dat het hebben gedaan zijn echt ziek in hun hoofd!!
Gelukkig gaat ze daar gauw weg!

prompter

Berichten: 11207
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:22

Ilindra schreef:
Het is me een raadsel hoe jullie er bij komen dat het niet strafbaar is Verward

Art 350 strafrecht:
lid1:Hij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt, wordt gestaft met een gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of een geldboete van de vierde categorie.

lid2: Gelijke straf wordt toegepast op hem die opzettelijk en wederrechtelijk een dier dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, doodt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt.


Het is dus wel degelijk strafbaar.
De politie zal echter geen hoge prioriteit aan de opsporing van de daders geven, daarvoor is het niet ernstig genoeg.
Paard heeft uiteraard last van de vliegen maar is niet gewond en heeft geen pijn.
Helaas gebeuren er veel ergere dingen die meer prioriteit hebben.


Hoe erg ik het ook vind, denk je dat manen afknippen door een rechter gezien zal worden als "beschadigen of onbruikbaar maken"? Ik vrees het ergste... er is alleen iets aan het uiterlijk van het paard veranderd, het dier is niet beschadigd (gelukkig!). Ik denk dat het onbestraft zal blijven Boos! (mocht je de daders al kunnen achterhalen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:38

Het afknippen van staart en manen is wel degelijk beschadigen van het paard.
De dader zal echter nooit alleen voor zoiets voor de rechter komen, wordt gewoon afgedaan met een boete.

Ik denk zelf dat je hier grote kans hebt op een "Pennymeisje" die op haar manier paarden aan het "toilleteren" is Scheve mond
Toen m'n pony's vroeger bij m'n opa stonden hebben we dat ook een keer gehad, meisje van 9 jaar dat van alle pony's in de buurt de manen op een handbreedte had afgeknipt.
Ze had gelezen dat dat zo hoorde.........

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 16:03

Dat dacht ik in eerste instantie ook. Maar om de hele voorpluk van Cheyenne kaal te knippen (tot op de wortel toe), dan moet je wel wat kracht hebben. Cheyenne houdt niet van scharen en ook niet van gerommel aan haar voorpluk. Ze kan dan zeer vervelend worden. Ik kan me daarom niet voorstellen dat een klein meisje dit gedaan heeft.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:13

Ben er vanmiddag geweest....gelukkig niks meer eraf gehaald....vanmiddag worden ze opgehaald en dan gaan ze naar een weiland achter een boerderij met toezicht. Helaas geen bos in de buurt, maar das dan jammer.

Bedankt voor alle steunbetuigingen!

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:15

nou meid ik leef met je mee.. Ach gut echt verschrikkelijk voor je.. (natuurlijk ook voor alle andere mensen waarbij zulke dingen gebeuren) ik kan me hier toch zo gigantisch kwaad om maken..!! Stoom uit je oren maar het is toch gekkenwerk om zelf in het land te gaan liggen zodat er niemand meer komt? ben blij dat ze daar nu weg gaat uit het weiland!

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:42

Het gedver, wat een zieke lui zeg Stoom uit je oren
en ze had zulke mooie manen.....

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:56

meisje schreef:

Één eigenaresse denkt dat het misschien is vanwege een paardekeuring is die volgende week hier in de buurt is
Haar paard werd vorig jaar daar 2e, en dat één of andere idioot nu denkt dat het paard geen kans maakt


Dat zou best wel eens kunnen.....misschien hebben ze de mooiste paarden eruit gepikt...die ze zagen als concurrentie.....Die zwarte is een mooi beessie en Yen mag er ook echt wezen....het zou mij niks verbazen!

MopY
Berichten: 117
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:16

dit is bij ons ook een tijdje geleden gebeurt.. Van Koos een stuk staart en manen En van Sam ook een stuk staart.. Boos! Het rare vind ik ook dat Kojak en sammy niet naar buiten zijn gerend ofzo (ze stonden toen samen in een soort schuur) En dat het ze bij Kojak sowieso is gelukt want die houd er helemaal niet van als je um in de 'schuur' gaat poetsen of wat dan ook als ze met ze 2e staan.. echt zo raar..
Maarja ik denk achteraf dat ze misschienn ze eerst een soort verdovings middel ofzo hebben gegeven (bix met spul) en daarna naar binnen gegaan Ofzo.. Naja we baalde er in iig echt super van want ze staan het hele jaar op ut land en dan hebben ze die staart en manen hard nodig...

Gelukkig zijn er bij ons geen spullen gejat ofzo Maar ik zou je paardjes zeker ergens anders zetten ofzo..

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 07:29

Heel veel sterkte, hopenlijk heeft je paardje het heel snel naar z'n zin in de nieuwe wei en staat ie daar veiliger.