Paard verkopen: dichtbij of ver weg?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:41

Het ligt eraan... Als hij weg moet omdat het door bepaalde omstandigheden moet, dus er zelf niet voor heb gekozen, maar de situatie het gewoon niet meer toeliet, dan zou ik hem niet zo dichtbij willen hebben, gewoon omdat ik hem zelf niet weg wilde hebben, en dan zou ik er niet tegenkunnen iemand anders erop te zien rijden..

Als ik er zelf voor koos, en bijv een paard zou nemen, zou het verdriet al wat meer op de achtergrond verdwijnen, omdat je toch wat nieuws omhanden hebt, al zal het gemis blijven.. Ik zou het dan juist leuker vinden om hem dichtbij te hebben,

zodat ik hem vaak zou kunnen zien, en als er misschien een jong meisje op kwam te zitten dat ik diegene zou kunnen helpen, vind ik alleen maar leuk. Dus voor mij ligt het aan de situatie, heb ik er vrijwillig voor gekozen omdat ik bijv een paard neem, dan ja dichtbij, zo niet, en hij moest dus weg terwijl ik het eigenlijk absoluut niet wilde, maar het moest toch echt, dan maar liever wat verder weg, zodat ik er een ander niet op hoef zien te rijden terwijl ik dat zelf nog zo graag had willen doen.

Al wil ik hem evengoed nog kunnen zien en weten hoe het met hem is...

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30648
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:26

Ik moet zeggen. Mijn kennis heeft pas een pony gekocht, eigenlijk vlakbij. Maar de vorige eigenaar zal ons nooit bezig zien, daar is het te ver weg voor. Maar het is echt heel dichtbij mocht ze willen kijken. Ze vraagt weleens hoe het met hem is, maar zelfs dat vind ze wel moeilijk.

Ik weet niet wat ik zou willen. Taran is echt niet zomaar te koop, dan is er echt wat aan de hand. Ik weet niet of ik ver weg, of in de buurt wil. In de buurt kan ik nog wel langs hem. Maar ja, dan moet het wel goed gaan, anders is het vervelend om te zien. Maar ver weg kan ik er slecht langs gaan omdat ik geen vervoer heb.
Dichtbij kan ik eventueel nog wel helpen. Hij is vrij lastig te rijden, dus een beetje hulp zou wel goed zijn.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 22:06

ehhhh ik weet het eigenlijk niet Arenda vertrok na 4,5 jaar een klein uurtje naar het zuiden...en dat meisje was er dolblij mee en nu na 5 jaar heeft ze haar nog steeds Lovers gaat echt super, ben er best vaak geweest en zag ze wel eens op wedstrijd Haha! dat is leuk, tenminste dat komt omdat het zo leuk en lief ging

Tobias is na 5 jaar vertrokken naar Denemarken Bloos het afstand nemen valt me mee, ze zijn er erg blij mee, heb zelfs wat foto's gehad, dus nu had ik hem liever wat dichterbij gehad. een kennis van mij wilde Tobias hebben, maar dat wilde ik dus absoluut niet. hij zou dan gebruikt worden als recreactie pony en eventueel zou de dochter wel mee op wedstrijd gaan Stoom uit je oren als ik aan iemand een hekel heb..... Bloos dus ik ben erg blij dat ik dat niet gedaan heb! stel je voor dat het niet zou gaan, dan zit ik hier niet op mijn gemak dan maar naar Denemarken!!

ik heb dus beide opties gehad, en met beide had ik een super band, met Tobias zelfs wat meer, het blijft moeilijk, maar ben blij met mijn keuze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 17:32

Het liefst zo ver mogelijk, en dan alleen wat horen als het goed gaat.

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 17:53

Door omstandigheden heb ik mijn merrie vorig jaar moeten verkopen. Ze is naar een bekende in Zweden gegaan. Dus ver weg, zodat ik haar niet meer dagelijks zie en aan een bekende. Ze had geen betere plek kunnen krijgen en daardoor was de verkoop een stuk makkelijker voor me.

Leo

Berichten: 50158
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:08

Mijn pony is naar Hilversum gegaan.
Heb hem daarna nooit meer opgezocht. M'n ouders zeggen nu dat ik het mss beter ook niet kan doen, dat ik hem moet houden zoals hij was. Momenteel is hij namelijk de jongste niet meer, en het is beter hem te herinneren als de jonge energieke pony die ik kende Lachen Ik geef ze er wel gelijk in, maar het blijft moeilijk..

Ik heb ze liever ver weg, ik zou ze niet continu in handen van een ander hoeven zien

tommeke

Berichten: 39
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: herent belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 18:11

het belangrijkste is dat heet beestje goed terechtkomt ...
of dat da nu ver weg is of niet ....
als hij zich maar thuisvoelt op zen nieuwe plaats ...

InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:29

Het lot bepaalt dat, je hebt het zelf niet in de hand. Als je een koper vindt voor je paard, zie je dat ze er blij mee zijn en hoop je dat ze er net zoveel plezier van beleven als jij. Ver weg of dicht bij is dan niet meer van belang. Knipoog