heb ff jullie hulp nodig

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thirza

Berichten: 9262
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 17:33

bij die van mij had de veart gezecht dat er niks meer aan te doen was en dat ie beter afgemaakt kon worden toen ze er niet meer was kwam hij Sya enten vroeg hij aan mij of ik besloten had dat ik hem niet wou laten helpen bleek dat ze gewoon nog had kunnen leven die vearts had ook een keer gezecht dat er geen waarde aan het paard zat en dat het niet zou uitmaken als ze werd afgemaakt nou voor mij had ze heel veel waarde ze was bijna alles voor me (na mijn ouders) die vent komt dus ook niet meer aan Sya

het is geert bijvoet als mensen hem kennen ik zou maar oppassen

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 17:39

Tja wanneer zo'n botbult op een pees zit irriteerd dat de pees bij het lopen hij loopt dus alleen maar kreupel en dan is er zover ik weet niet veel aan te doen. maar nogmaals dit zijn mijn prakltijkervaringen en zoals het mij uitgelegd is anders moet je even het boekpaardenbenen lenen/huren bij de bieb want daar zal het wel helemaal goed in uitgelegd staan

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 19:27

Kim, spat komt alleen aan de achterbenen voor en niet aan de voorbenen! Uit het theorieboek van de ORUN: spat is een chronische ontsteking van de onderste delen vh spronggewricht waarbij oa het gewrichtskraakbeen wordt aangetast. Spat kan ontstaan door een verkeerde beenstand of door verkeerde belasting of overbelasting.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 20:17

Fitz...weet jij dan wat het inhoudt als de
veearts zegt;
"Een vernauwing neigend naar spat"???

Dit had een paard dat ik had laten keuren,
in het linkerachterbeen....
maar had ook;
hoefkraakbeenverbening, ondergeschoven
verzenen, positieve buigproef RA, en op
kleine volte zowel RA als RV.

Wel jammer beestje had heel lief karakter.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 20:42

Fitz> dan snap ik er geen bal van onze hengst is goedgekeurd en heeft spat aan een voor been vlak onder de knie zit aan de binnenkant een harde kraakbeenbult.
De veearts zei dat het spat is. Voor zijn goedkeuring moest ie op de foto, dus naar Utrecht daar vertelde men dat het geen ernstige vorm van spat was en dat het waarschijnlijk door een klap kwam op z'n been wat kan kloppen want hij heeft aardig op z'n donder gehad toen ie nog in de kudde liep.
wat ik me nu afvraag: wat is het Verward Verward
Onze 2 jarige hengst heeft een klap van een ander paard gehad tegen zijn voorbeen en precies dezelfde knobbel op die plek gekregen ook spat dus.

zit ik misschien met een verkeerde benaming in mijn hoofd?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 20:50

Dat klinkt als; <font size="+1" font color="green">Schiefel</font>

Ga ik nu door voor de koelkast? Fitz?? *LOL*

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 20:59

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH Orri!!!! oooh wat stom ik bedoelde dus een schieffel ooooh wat dom van mij! haha ik was zo zeker dat spat>schieffel was
kon ook niet op schieffel komen.
hehe thanx spat zit in het spronggewricht toch achter?

haha okee sorry jongens die van ons heeft dus een schieffeltje

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 21:21

Hey Orri, geweldig joh. Wil je liever voor de koelkast of voor de magnetron?? Fitz heeft trouwens ook een schiefel linksachter, dit komt inderdaad door geweld van buitenaf, hij trapte nl. zelf keihard tegen het hek! Orri: een vernauwing neigend naar spat, ik weet ook niet precies wat hij daarmee bedoelt,maar ik denk dat het kraakbeen al dusdanig aangetast was, dat hij dit daaraan kon zien, dus een vormverandering van het kraakbeen waarschijnlijk.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 00:12

Haha! Nee zo'n dubbele koelkast met ijsblokjes machine zie ik wel zitten *LOL*
Orry, sukkel, heeft ook een schiefeltje, zie je niet maar kun je wel voelen....zit net aan de zijkant op het griffelbeentje...
rare is dat het er opeens was Verward
Die vernauwing was zichtbaar op de foto, niet zo op het blote oog....het is me toen overigens wel heel duidelijk uitgelegd,
maar ja dan ga je weer verder met een ander paard en dan vergeet je toch weer een-en-ander Haha!
Greetz. Party!!