Pechpaard......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:54

Gelukkig gaat het beter Lachen Ik zou wel goed uitkijken dat hij van de wond afblijft..

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:20

Brrr... Paar maanden geleden rende onze onverlaat tegen een boom op. Daar heb ik ook nog een topic over gestart op VvdD. Wij zaten toen ook wel in de rats of hij niets gebroken had. Volgens de DA had hij hooguit wat gekneusd. We hebben hem ook uitvoerig behandeld met arnica etc, maar ook tig keer op een dag 10 minuutjes ijs, tegen de zwelling en voor het bevorderen van de bloedsomloop. Wat dat betreft zijn de iceboots (hebben we voor het koelen op wedstrijden van de benen) wel een uitkomst.
Had er niet aan moeten denken dat er wat gebroken was... Geef 'm maar een goeie beterschapsknuffel. Die van ons is helemaal de oude gek (da's ook een keiharde, heeft een hele hoge pijngrens, maar hij stond wel een beetje beteuterd te kijken).

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 13:32

Was daarnet nog even bij de DA om een nieuwe naald te halen omdat de ander een beetje stomp werd Verward en de collega van de dierenarts die bij hem geweest was vroeg hoe het ging.Ik vertelde het verloop en zijn antwoord hierop was dat de de dierenarts die hem behandeld had verwachtte dat hij de ochtend na het ongeval of wel zelf overleden zou zijn, of dat hij gebeld zou worden om hem in te laten slapen.Ze staan nog steeds voor een raadsel dat hij het zo goed doet.Hij wil eigenlijk gewoon mee naar buiten *LOL* Sommige mensen zijn nogal sceptisch over homeopathie,maar ik denk dat wij wederom het bewijs hebben dat het wel degelijk helpt.Zelfs de wond ziet er geweldig mooi droog en rustig uit en de zwellingen onder zijn buik zijn aan het verdwijnen Knipoog

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:34

Ik ben voor homeopatische producten, vind ze beter eigenlijk..

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:37

Zo waren ze ook erg tegen magneettherapie, maar ons paard had nu niet zo gelopen als hij nu doet zonder magneettherapie. Vrijwel niemand gelooft er in (de kliniek in bodegraven wel), maar ja, ze konden ook niet verklaren dat hij na 6 weken alweer de oude was en dat hij nu loopt zoals hij loopt (dit gaat overigens over een heel andere blessure). Als mijn paard er beter van wordt wil ik er graag in geloven Knipoog

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 13:50

Het is niet de eerste x dat ik een spoedgeval met homeopathie behandel.FlairS was 3 jaar geleden 3 dagen voor de keuring vast komen te liggen in haar box met als resultaat 2 dikke open benen en kreupel.Bij haar hebben we 2 dagen lang Arnica gegeven(ieder uur zoveel mogelijk uren)en op de keuring werd ze dagkampioen.Niets meer te zien dus OK dan! Leon staat, gelukkig voor hem,niet meer alleen binnen want zijn buurvrouw is hem gezelschap aan het houden.Ze heeft een chronisch mokbeen dat vandaag ineens weer ging opspelen en ook zij is dus zielig.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:47

O, ik ben blij dat het weer beter gaat met 'm.. Wel heftig, dat die veearts eigenlijk dacht dat het niet meer goed zou komen..

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:13

beterschap die paard krijgt nu zeker veel aandacht en worteltjes Tong uitsteken

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 20:46

Th0mas schreef:
beterschap die paard krijgt nu zeker veel aandacht en worteltjes Tong uitsteken


Eigenlijk te veel! Knipoog

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 10:28

Dat het goed met mijnheer gaat blijkt wel uit het volgende verhaal *LOL* :Gisterochtend,voordat we op weg gingen naar de keuring,heb ik Leon zijn dagelijkse portie medicijnen gegeven en zijn box opgeknapt.Overdag heb ik steeds een touwtje in de deuropening hangen zodat hij evengoed lekker naar buiten kan kijken.Toen we een maal op weg waren met de veewagen had ik steeds het gevoel dat ik iets vergeten was Scheve mond .Ineens schoot me te binnen dat mijn doos met kalkoenen nog thuis stond.Ik belde de meiden die achter ons aan zouden rijden om te vragen of ze al onderweg waren en dat waren ze.Ze zijn zo lief geweest om even om te keren en ze op te halen.Toen ze het terrein opkwamen zagen ze Leon heerlijk gras staan eten op het erf Vingers aflikken .Hij was doodleuk onder het touwtje doorgekropen en was de stal uitgewandeld.Toen ze hem wilden pakken vond mijheer dit eigenlijk niet de bedoeling en liep bij ze weg Clown .Ik was dus vergeten de boxdeur weer dicht te maken

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:44

Haha, hij is dus heel erg gezond Tong uitsteken Maar nog wat boxrust kan geen kwaad (maar het is niet leuk voor de paard zelf Scheve mond)

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 11:59

Ben net even langs de DA geweest en heb gevraagd of hij, als ik een klein stukje voor hem afzet, niet heel misschien toch naar buiten mocht.Hij had hier geen bezwaar tegen.Hij staat nu prinsheerlijk in het zonnetje met zijn vrienden in het gezicht en eten en drinken onder handbereik Haha! en loopt niet eens kreupel of scheef of iets dergelijks OK dan!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:24

Dat is toch wel heel erg fijn voor een paard dat hij buiten mag staan Lachen