dramatisch einde ponykamp

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:24

gingen die moutainbikers gewoon verder Scheve mond wat stom, heel veel sterkte

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:40

aah,das niet niks,das echt de nachtmerrie van elke ruiter geloof ik Lips are sealed

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 17:40

ja van de mountainbikers hebben we niks meer gehoord, die zijn verder gereden. Voor de rest heeft geloof ik niemand iets gebroken (gelukkig), maar ik vrees dat het voor dat ene meisje nog niet afgelopen is...

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:55

ja het is zeker zielig voor dat meisje.
En ze had zo'n zin in die vakantie.

Kido

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:26

en weet je al weer wat van de scan?

Juut

Berichten: 6907
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:05

Dus de mouthainbikers weten niet wat ze eigenlijk aangericht hebben? Zulke mensen moeten eens met de neus op de feiten gedrukt worden! Boos! Laat ze maar eens aan het meisje in het ziekhuis gaan vragen of ze het grappig vond! Stoom uit je oren Sommige mensen..

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:19

ik ben het helemaal met juut eens!!!
wat vervelend dat je ponykamp zo is geeindigt......

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:29

dat is even schrikken! Zo heb ik dat met Riskjuhruled hier op bokt meegemaakt maar dat waren maar 2 paarden en die kregen we opeens wel stil, maar dat kwam door 2 motors die achterdoor kwamen, Lisa was eraf gevallen, en had geheugenverlies dan schrik je toch wel even..!!
Hoop voor het meisje dat t allemaal goed gaat komen voor haar! Niet leuk zo'n einde van t kamp

ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:05

Ik ben daar een paar keer op ponykamp geweest, en de laatste keer was er ook zoeits gebeurd.... Scheve mond
Dat zal wel even schrikken zijn geweest!
Gelukkig is er niemand ernstig gewond geraakt.
Henkie is trouwens inderdaad een hele lieve pony, heb k nog een paar keer op gereden omdat mn andere pony kreupel was....

Kido

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:45

en en en weet je al wat?
maar hoe gaat t met jouw?

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 00:18

ik woon er in de buurt.Maar ik ken de manege alleen van naam.Maar dit is wel erg en de begeleiders kunnen er niks aan doen maar ik ga ook meerdere keren per jaar daar rijden in de duinen.Maar daar moet je gewoon goed opletten voor de mountainbikers en honden mensen etc, want anders heb je daar kans op dat het gebeurd.Ik hoop dat alles goed is gekomen met iedereen.En anders nog sterkte.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:53

Jagh, lijkt me ongelofelijk eng Scheve mond
Gelukkig was het niet al te erg met jullie en de pony's, buiten dat ene meisje dan.
Dat is gewoon een nachtmerrie die werkelijkheid wordt Scheve mond

nathalie1982
Berichten: 82
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: 8022( zwolle)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:52

ik ebn daar ook geweest, ik vond het alleen wat minder daar ,maar ik vind het heel naar dat het zo gelopen is,maar een ongelukje zit in een klein hoekje

wat ik me wel afvraag is of die mountainbikers erop zijn aangesproken die zijn tenslotten de schuldige

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:54

Wat erg voor jullie allemaal en ik hoop niet dat het zeer ernstig met dat meisje is. ik ben daar ook 5 jr geleden geweest en toen waren er in mijn groep ook veel afgedonderd ik reed op Jimmy die deed niks verkeerds...maar ik heb er altijd een hekel aan als mensen zo aso hard langs je scheuren!!!

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:12

allemaal erafgevallen zooowee dat is echt erg
mijn vriendin heeft een dikke domme tinker en die botse een crossfietser aan en die crossfieter heet een gebroken arm en nu voorlopig geen crossfietsers op ruiter pad Haha!
echt niet geloven ik word daarvan kwaad om ze heeft ook mijn pony bang gemaakt Boos!

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:14

Stoom uit je oren ik haat crosfietsers

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:56

Jeetje zeg wat een ongeluk!
Zo wil je niet dat je ponykamp eindigt.

Veel sterkte voor dat meisje.
Hoe heeft de rest het er vanaf gebracht?

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 03:11

Zo zeg, wat een verhaal, dat wil je niet graag meemaken.
Weet je al iets meer over dat andere meisje?

Wel raar trouwens als je alle verhalen hier zo leest, blijkt dat het wel vaker gebeurt.
En dat ze erbij zeggen dat je het niet verder moet vertellen, dat dat slechte reclame voor de manege is, vind ik helemaal niet kunnen.

Ik heb vorig jaar ook een ponykamp begeleid, en een soort hetzelfde meegemaakt, maar gelukkig veel minder ernstig.

Ik was met een groep in het bos (dacht rond de 6 ruiters zo ongeveer), in een rustig galopje, toen er een tegenligger aankwam, dus ik zeggen dat we allemaal in stap over moesten gaan.

Volgende moment word ik wakker, en staat iedereen naast zijn paard Verward .
Ben blijkbaar een tijdje black-out geweest, kan me ook niet meer herinneren wat er vlak voor de tijd gebeurde.

Mij is later verteld dat er iemand met zijn paard tegen mijn paard waar ik op reed, tegen aan is geknald, en of het paard ook is gevallen en weer opgekrabbeld en daardoor ik ook, of alleen ik, weet ik niet.
Dat ik op de grond lag, weet ik wel.
Tegenligger had ondertussen mijn paardje weten te vangen, ander paardje waar de ruiter ook vanaf was gevallen was vanzelf weer terug gekomen.
Ik reed voorop, de anderen dus achter mij.
Een of meerdere paarden zijn toen ook over mij heen gewalst.

Ben blijkbaar dus een goed tijdje weg geweest, mijn cap heeft gelukkig het grootste gedeelte opgevangen (cap zag er na de tijd ook niet meer zo mooi uit Verdrietig ), verder had ik een hele mooie hoefafdruk op mijn rug, schaafplekken en naderhand bleek ook nog een zwaar gekneusde hak (toen ik thuis kwam, ben ik naar de dokter en het ziekenhuis geweest, en heb een tijdje op krukken gelopen).

Toen alles weer rustig was in de groep, weer opgestegen en de rit voortgezet.
Iedereen was het er mee eens dat we direct terug naar de manege zouden gaan Cool .
Grootste gedeelte gestapt, (draven vooral overgeslagen, ging niet goed met rug en enkel van mij) maar ook nog even een galopje ingezet.
Ik verging van de pijn, maar wou de rest niet met angst achter laten, wou met een goed galopje als afsluiting weer terug bij stal komen.
En dat is gelukkig helemaal goed gekomen Cool .

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:35

Ik hoop dat het weer wat beter met jullie gaat.
Een vriendin van mij is die zaterdag midaag daar heeen gegaan en net terug. Ze vond het wel leuk daar maar ze zei dat die paarden slopen gevult met hooi onder hun zadel hebben, ze stuurde ook een foto en daarop had dat paardje een touw aan zijn bit,zo naar tussen zijn voorbenen....

maar sterkte iiG!

Kido

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 22:25

wie had zij als leiding en die touwtjes zijn voor t ruggebruik zoals je een bijzet tussen de voorbenen doet om te voorkomen dat ze de rug weg drukken alleen leer schimmelt en dit is rubber achtig en rekt dus mee!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 09:17

Melissa schreef:
Ik hoop dat het weer wat beter met jullie gaat.
Een vriendin van mij is die zaterdag midaag daar heeen gegaan en net terug. Ze vond het wel leuk daar maar ze zei dat die paarden slopen gevult met hooi onder hun zadel hebben, ze stuurde ook een foto en daarop had dat paardje een touw aan zijn bit,zo naar tussen zijn voorbenen....

maar sterkte iiG!


die dekjes zijn zo omdat ze dan elke avond gewassen kunnen worden, i.v.m. schimmel voorkomen.
die touwtjes zijn er om je paard onder controle te kunnen houden, soort van martingaal, en ook om te zorgen dat de paarden niet van hoge bomen gaan eten tijdens het rijden.

ik ben gisteren bij dat gevallen meisje op bezoek geweest, ze is inmiddels weer thuis Lachen ze mag nog 3 weken niet lopen oid, heeft alles wel gekneust en/of gebroken, maar haar rug was toch wel het ergste, er zijn dus twee 'ribben' in haar rug gebroken Scheve mond
Haar ouders zijn ook heel bezorgd nou, willen ook niet meer dat ze gaat paardrijden (wat ze wel weer gaat doen Haha! )...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:19

Wat een ramp en dat andere meisje in het ziekenhuis.

Ooit een keer een ritje met een groep ervaren ruiters bij manege van Loon gemaakt. Wij hadden lol, ik zat op een soortement fjord, kruizing met nog iets. Wel heel erge pijn aan de bips en dat gehobbel, liever nooit meer.

Wel schrokken ze bij de eerste beste fietser die een flapperende jas aan had. Dat vond ik wel vreemd voor deze oude rotten in het vak. Ze sloegen idd bijna op hol, maar kregen te weinig kans bij enkelen, waardoor de rust er weer snel in zat. Er zat een etterbakje tussen die steeds probeerde trukjes uit te halen.

Waren er niet veel dazen dan, dat jullie zo weg konden?

Saskia31
Berichten: 31
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 14:13

Reden jullie niet op een ruiterpad? Lekker kortzichtig trouwens van die bikers dat ze niet inzien dat paarden kunnen schrikkken.

Kelly_oud

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leiden,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:49

Wel erg....En denk ook niet dat dit snel vergeten word...
Maar jij en nog een meisje zaten nog op het paard en later viel jij??Was dat andere er de hele opholgeslagetocht niet afgevallen???

groetjes kelly