Een last-minute Epilepsie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:03

Pfoeh.. wat een geluk!! Nog prettige vakantie verder!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 15:10

Jaaa heel erg bedankt! Toch een positiefs iets uit dit alles! Ben wel opgelucht, nu nog hopen dat alles op vakantie goed gaat.. In Spanje wordt dat anders erg lastig denk ik..

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:22

Ze zullen haar vast wel niet laten doorzetten met hun vakantie als het niet kon Knipoog

Mijn zwager kreeg onverwachts epilepsie toen hij ouder werd dan 50! Nu slikt hij medicijnen en het gaat de laatste 2 jaar ontzettend goed. OK dan!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 11:01

Daarom, we blijven gewoon hope dat het allemaal mee valt, en dat ze er als ze ouder wordt overheen groeit!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 13:12

spokie79 schreef:
Je hebt een heleboel verschillende soorten epilepsie. Het ligt er net aan in welk deel van je hersenen je "de storing" hebt. Waar je het meest over hoort is de grand mal, dat zijn dus die grote aanvallen met trekkingen en alles. Je hebt ook nog de petit mal. Dan heb je bijvoorbeeld trekkingen in je arm of je been. Dit kan zich echter uitbreiden naar een grand mal.
Je hebt ook die black-outs, waar eerder al over werd gesproken. Maar ook een soort black-outs dat je dus helemaal niets meer doet. Dat komt vaak bij kinderen voor.
In het ziekenhuis gaan ze dus kijken of er een plek in de hersenen is waar ze epileptische activiteit kunnen vinden (dmv EEG) of mogelijk een beschadiging. Maar dit zoeken ze dus uit in het ziekenhuis.
Koortsstuip komt meestal voor bij kleine kinderen.
Van stress of oververmoeidheid kan je ook wel eens eenmalig een aanval krijgen. En als kinderen een groeispurt hebben ook.
Het kan dus van alles zijn en dat wordt dan uitgezocht.


Nog bedanklt voor je info!! Erg fijn Lachen

Mews

Berichten: 5503
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:24

Hopelijk gaat hun vakantie goed!! Lachen Maar ik ben het eens met wat Gracy daarover zei. Haha! Op school was er ook een jongen die de morgen dat op de bus wachtten voor reis en project week voor 't eerst een epileptische aanval kreeg. Dat soort dingen lijken altijd op de verkeerde momenten te gebeuren...

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 13:29

Ik hoop ook dat alles verder goed verloopt. Helaas kun je ziekte niet inplannen en gebeurt het altijd op de momenten waarbij je het JUIST niet wilt...