Weer zadels gestolen in Noord-Holland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 01:09

Tomme!
Zoekt de politie dan helemaal niets uit?

Sandra_H

Berichten: 2718
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 06:13

Polen? Realiseer me ineens dat er van de week Polen bij ons op de manege (in Beverwijk) zijn geweest om te vragen of er werk voor ze was! Ben gelijk wakker... Knipoog Maar goed, eerste wat ik straks ga doen is ff bellen en ik geloof dat onze zadels ook maar mee naar huis gaan vannacht.... Boos!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:53

wat zijn het ook een eikels, bij ons hebben ze ook enekeer ene super duur zadel gejat, en zindsdien, is alle shelemaal bevijligd, je kan neit meer naar binnen(hek) je kan de zadels niet jatten(tsja extra bevlijlidgde deur) enne, als we het niet vertrouwen gaan alle zadels in de bus, die mee nara huis gaat(auto dus)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:36

Sandra_H schreef:
Polen? Realiseer me ineens dat er van de week Polen bij ons op de manege (in Beverwijk) zijn geweest om te vragen of er werk voor ze was! Ben gelijk wakker... Knipoog Maar goed, eerste wat ik straks ga doen is ff bellen en ik geloof dat onze zadels ook maar mee naar huis gaan vannacht.... Boos!

Als jullie dit soort dingen echt verdacht vinden, dan is het misschien een idee om de volgende keer gewoon netjes op die vraag in te gaan. De manege-eigenaar zou dan bijvoorbeeld legitimatie kunnen vragen en alle namen netjes opschrijven met telefoonnummers, onder het mom van 'dan bellen we als we wat hebben'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:40

daan schreef:
Idd is de tipo van Loveley om de kruiwagens op te bergen zo gek nog niet, ook bij ons hebben ze een kruiwagen gebruikt om de boel weg te halen...

Bij alle inbraken waar ik over heb gehoord zijn de zadels met kruiwagens naar de auto gebracht. kruiwagens vervullen kennelijk een belangrijke rol Lachen.

micky
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:53

hi,

.....jeetje zeg wat ellende .


de manege waar ik opsta is ongeveer wel in de buurt van assendelft dus ik ga in iedergeval de eigenaar waarschuwen je weet immers maar nooit Bloos! Bloos!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:38

Oke ze zijn dus weer actief.
Had het er laatst nog over dat het zo verdacht stil bleef en nu dan dit Boos!

Zal vanavond gelijk een briefje op stal hangen dat ze weer actief zijn.....

Ze leren het ook nooit!!!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:56

Brr, het komt nu wel echt eng dichtbij!
Ik denk dat het ook een kwestie van tijd is voor ze bij ons komen. Natuurlijk wordt er veel aan gedaan om het te voorkomen, maar of het genoeg is...

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 08:10

bah niet weer he, word weer slepen met de zadels
weet iemand toevallig het kenteken van dat poolse busje (wit) ?
aangezien bij ons vaak polen komen, 3 mannen en 1 vrouw in een wit busje, dus wil graag ff kenteken kijken

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:02

Ik weet ook van een paar adressen in mijn buurt waar zadels zijn gejat. iig bij mijn manege (Spijkerboor) en bij mijn oom in de Beemster. Bij allebei was er duidelijk van tevoren een plan gemaakt. Ze zijn dus waarschijnlijk al eerder geweest om te kijken (misschien ook 's avonds?)
Ik zou ook graag mijn zadel mee naar huis nemen maar ik kan hem natuurlijk niet op de fiets vervoeren. ik moet dus maar hopen Boos!
Stoom uit je oren Het is toch te gek zoiets! Stoom uit je oren

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:00

Hmmmmz Kwadijk, assendelft en de beemster is wel heeeeel dicht bij mij in de buurt!
Zal alvast maar mensen gaan waarschuwen!

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:46

fiek schreef:
Ik weet ook van een paar adressen in mijn buurt waar zadels zijn gejat. iig bij mijn manege (Spijkerboor) en bij mijn oom in de Beemster. Bij allebei was er duidelijk van tevoren een plan gemaakt. Ze zijn dus waarschijnlijk al eerder geweest om te kijken (misschien ook 's avonds?)
Ik zou ook graag mijn zadel mee naar huis nemen maar ik kan hem natuurlijk niet op de fiets vervoeren. ik moet dus maar hopen Boos!
Stoom uit je oren Het is toch te gek zoiets! Stoom uit je oren


Je kan je zadel toch over je stuur hangen...

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:59

fiek schreef:
Ik weet ook van een paar adressen in mijn buurt waar zadels zijn gejat. iig bij mijn manege (Spijkerboor) en bij mijn oom in de Beemster. Bij allebei was er duidelijk van tevoren een plan gemaakt. Ze zijn dus waarschijnlijk al eerder geweest om te kijken (misschien ook 's avonds?)
Ik zou ook graag mijn zadel mee naar huis nemen maar ik kan hem natuurlijk niet op de fiets vervoeren. ik moet dus maar hopen Boos!
Stoom uit je oren Het is toch te gek zoiets! Stoom uit je oren

Idd Fieke, ik had het ook al gehoord van Jasper dat er weer zadels in de buurt gestolen zijn. Mijn Wintec zadel ligt op dit moment thuis, omdat ik hem te koop heb staan. Maar mijn gloedjenieuwe zadel ligt dus mooi in mijn kast. Ik ga zometeen toch maar even naar stal om mijn zadel op te halen. Moet er toch niet aan denken dat hij zometeen weg is.....
Assendelft is toch wel heeeeeeel erg in de buurt..... Boos!
En nee jij kan hem meenemen naar huis, want anders heeft Anna een probleem dat ze geen zadel heeft omdat die bij jou thuis ligt Haha!
Misschien ook een idee om een briefje op stal op te hangen!!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 01:33

My Dominique schreef:
bah niet weer he, word weer slepen met de zadels
weet iemand toevallig het kenteken van dat poolse busje (wit) ?
aangezien bij ons vaak polen komen, 3 mannen en 1 vrouw in een wit busje, dus wil graag ff kenteken kijken


kijk voor de zekerheid eens op www.opsporingverzocht.nl , wie weet staat daar meer.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 02:05

Ik kan daar niks vinden, maar ligt vast aan mij? Knipoog

dekker
Berichten: 17
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 08:32

Het maakt niet uit waar je je spullen hebt hangen, tegen deze zadeldieven is gee zadelkast opgewassen. Ze breken alles open wat ze tegenkomen. echt vreselijk dat er nog steeds niemand is opgepakt. Zou er niet een soort patroon in hun werk zijn, zodat de politie ze eindelijk eens een stap voor kan zijn?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:21

dekker schreef:
Het maakt niet uit waar je je spullen hebt hangen, tegen deze zadeldieven is gee zadelkast opgewassen. Ze breken alles open wat ze tegenkomen. echt vreselijk dat er nog steeds niemand is opgepakt. Zou er niet een soort patroon in hun werk zijn, zodat de politie ze eindelijk eens een stap voor kan zijn?


Is de politie er uberhaupt wel mee bezig?
Want volgens mij zijn ze niet de fanatiekste als het dit soort dingen betreft.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 12:13

Inderdaad het kan zijn dat ik het mis heb maar je hoort/ziet weinig van de politie... Toch maar weer goed oppassen. Dacht net dat ze weer weg waren, maar nee. Wordt er echt gek van... Ze moeten gewoon oprotten... Moet er niet aan denken dat het zadel van May straks weg is....

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:58

Antoinette schreef:
Is de politie er uberhaupt wel mee bezig?
Want volgens mij zijn ze niet de fanatiekste als het dit soort dingen betreft.

Ik ga even open kaart spelen: Bloos!

Ik heb na de zadeldiefstal van mijn huisgenoot grondig spitwerk gedaan.
Resultaat:

Ik ben van de week serieus bedreigd door mensen.

Helaas is het enige wat de politie zegt:
Heb je bewijs?Dat die mensen gestolen spullen hebben?Want wij mogen niet zomaar gaan kijken.

Nou bewijs heb je nooit zwart op wit.
Ik houd dan ook op met mijn speurwerk, het word zelfs gewoon gevaarlijk, zeker met een politie die niet achter je staat!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 07:12

Natasha, dat bedoel ik dus..deze ervaringen heb ik ook met de politie.
En daarom kunnen de zadeldieven ook lekker hun gang gaan!
Ziek hoor

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:34

Het wordt ook steeds gekker he!! Oppeens hebben ze het licht gezien ofzo, in de zadelhandel... Mijn zadel ligt in een zadelkamer, op een steun aan de muur.. Er zit wel een goed slot op, maar dat zegt tegenwoordig ook niet veel Maarja ik kan moeilijk iedere keer mn zadel op mn brommertje meenemen!!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:10

Een meisje op de manege legt haar zadel gewoon achterop het bagagerekje van haar fiets. Blijft ook goed liggen hoor. Nog een rekker er omheen, en kan geen kant op.

Ik heb alle dure spullen er al uitgehaald, zoals mijn zadel en Mattes bontje (daar kunnen ze vast ook iets mee doen) enkel nog wat poetspullen liggen er, een goedkope pessoa, wat beenbescherming en een dekje. Enkel mijn hoofdstel wil ik vanaf vanavond ook nog mee naar huis nemen. Ik vertrouw het voor geen meter.
Een aantal jaar geleden zijn ze bij ons ook 2 keer geweest. Zelfs een wintec zadel namen ze mee Scheve mond
xxx

kellybelly

Berichten: 432
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Twisk- Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:11

de deur van onze stal kan niet eens dicht!! en een kast hebben we niet. mijn zadel ligt al een jaar thuis (over de motor van mn pa.. ideale zadelbok!! Haha! hoofdstel aan het handvat Knipoog )

Ik wil niet graag generaliseren, maar ik weet zeker dat er een aantal polen rondlopen in nederland die alles roven wat los en vast zit! de politie doet er echt te weinig aan, voor zover het ze niet onmogelijk wordt gemaakt door de wetgeving!!

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:22

misschien voor iedereen die een duur zadel heeft een optie om te verzekeren? zo duur is de premie niet en als je zadel dus gestolen wordt heb je wel geld om binnen no time een nieuwe te kopen
je kan zo je hele kast verzekeren!!
als je maar een slot hebt met 2 sleutels en 2 sleutels dan kan overleggen

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:28

Belachelijk zeg dat er altijd weermensen zijn die niet met hun poten van andermans spullen af kunnen blijven! Op de manege in veendam is ook al een keer ingebroken, maar dat is al weer een paar jaar geleden. Toen hebben ze geloof ik alleen de kantine leeggeroofd.