Ik word vrijwilliger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:45

Wat leuk voor je! Ons paard staat ergens anders in Sliedrecht maar ik hoor veel enthousiaste verhalen over de Boldermanege.
Fijn dat gehandicapten zo ook lekker met de paardjes in de weer kunnen.
Heel veel succes!!

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 09:29

Dank jullie wel voor de leuke reacties Lachen

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:32

Ik heb het ook altijd willen doen, alleen is zoiets niet in de buurt(helaas)
Wel gaaf dat je je zo aanmeld !

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 09:03

Dank je wel.Haha!

Ik trok vroeger heel veel met mijn zusje op en ging ook vaak mee naar
logeerhuizen. Ze woont nu in een gezinsvervangend tehuis.
Ik heb al veel gehandicapte mensen leren kennen.
Voor sommige was ik een beetje bang,voor sommige was ik terecht bang en voor anderen niet.

Met zulke mensen optrekken is best zwaar.
In die les was er eentje dite constant zat te gillen en het ruiterje die onder mijn hoede was, zwaaide wild met haar armen en daar moet je dus konstant tegen zeggen dat ze het zadel moet vast houden.
Ik heb veel respest voor de begeleiders van zulke tehuizen,want het is heel zwaar. Maar meer respect heb ik voor mijn moeder omdat ze mijn zusje zo lang heeft thuis gehouden.

Ik heb ook veel respect voor de pony's.
Wie er ook op hun rug zit,ze lopen heel braaf rond in de rijbaan of buiten op het pad. Niks brengt hen van hun stuk en ze doen elke dag wat er van hun verwacht wordt.
Ook al gilt hun ruitertje, ookal trekken ze de manen eruit.
Deze pony's blijven gewoon koelbloedig rondlopen en volgens mij zijn deze paardjes heel trots op hunzelf.
Ze hebben zo iets overzich van: Maak je maar geen zorgen,wij zorgen ervoor dat de kinderen het naar hun zin zullen hebben.
Een groot respect voor deze dieren die eigenlijk om het minste geringste voor iets horen te vluchten.
OK dan!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:48

Ik heb het ook een zomervakantie gedaan jaren terug. Het is heel dankbaar werk, wij gingen ook met de huifkar bewoners ophalen, heel leuk. (het is een park met huisjes voor verstandelijk gehandicapten, de manege hoort daarbij)

Na de zomervakantie heb ik ook een half jaar stage op dat park maar dan in een huisje! Haha!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:40

Shettiefan schreef:
Dank je wel.Haha!

Ik trok vroeger heel veel met mijn zusje op en ging ook vaak mee naar
logeerhuizen. Ze woont nu in een gezinsvervangend tehuis.
Ik heb al veel gehandicapte mensen leren kennen.
Voor sommige was ik een beetje bang,voor sommige was ik terecht bang en voor anderen niet.

Met zulke mensen optrekken is best zwaar.
In die les was er eentje dite constant zat te gillen en het ruiterje die onder mijn hoede was, zwaaide wild met haar armen en daar moet je dus konstant tegen zeggen dat ze het zadel moet vast houden.
Ik heb veel respest voor de begeleiders van zulke tehuizen,want het is heel zwaar. Maar meer respect heb ik voor mijn moeder omdat ze mijn zusje zo lang heeft thuis gehouden.



Ik zou echt heel graag in zon gezinsvervangend tehuis willen werken!

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:04

hahahaha, ik rij ook op een manege, maar niet zomaar een manege neej, een manege waar gehandicapten rijden, zowel geestelijk als lichamelijk, ook rijden er mensen die geen handicap hebben *LOL*

en het is hartstikke fijn voor gehandicapten om te rijden.

dan hebben ze het gevoel dat ze vrij zijn, dat ze overal kunnen komen, met een rolstoel kan dat niet

GR Tanja

PS: Succes met je vrijwilligerswerk!!

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 18:25

Liesje_Lover schreef:
Ik zou echt heel graag in zon gezinsvervangend tehuis willen werken!


Het is zwaar maar heel dankbaar werk.
En ze hebben een vreselijk mensen tekort.

echt toppie van je OK dan!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:18

Shettiefan schreef:
Het is zwaar maar heel dankbaar werk.
En ze hebben een vreselijk mensen tekort.

echt toppie van je OK dan!


dankje Haha! ik vind het gewoon geweldig met die mensen om te gaan enz.

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:27

het is echt geweldig werk!!
mijn paardje staat op een zorgboerderij waar ik ook werk.... daar werken de gehandicapten gewoon mee op een boeren bedrijf Lachen in het weekend geef ik daar paardrijles aan een aantal verstandelijk gehandicapten... tis echt super!! je kan zo veel van die mensen leren en zij geven je zo veel!! ik zou niet meer zonder kunnen zeg!!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:29

Bij ons in de buurt is ook een bakkerij waar verstadelijk gehandicapten werken, echt geweldige taarten bakken ze daar Haha! Laatst belde me moeder om daar een taart voor me verjaardag te bestellen, hoor je zo zo'n meidje roepen 'ER WIL IEMAND TAART BESTELLEN ER WIL IEMAND TAART BESTELLEN!!!!' En toen kwam een begeleider aan de tel Tong uitsteken

meisje_16
Berichten: 115
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:58

ik ben ook vrijwiller bij het paardrijden met gahandicapten. het is echt heel leuk om te doen. als je vijf keer meeloopt dan krijg je een gratis les.

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:27

Wat mij juist zo opviel was dat de paarden precies zo waren als bij validen. Ze testen precies uit tot hoever ze stout konden zijn.

Voor gehandicapten is het heel erg goed om te paardrijden. Het is heel goed voor hun lichaamscoordinatie en voor sociale interactie. En moet je voorstellen, zo heb je geen benen, zo heb je er vier!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 07:41

Voor de mensen die ook vrijwilliger willen worden.....Kijk even op de site van de FPG (Federatie Paardrijden Gehandicapten). Door heel het land zijn aangepaste maneges en de meeste hebben een ernstig tekort aan vrijwilligers.
Ook kun je daar opgeleid worden tot instructrice voor mensen met een handicap.
Ik zag dat iemand uit Arnhem en iemand uit Rotterdam ook graag vrijwilliger willen worden, je kunt me ook PB-en voor de telefoonnummers want in beide plaatsen zijn aangepaste maneges.

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 08:24

petrabonanza schreef:
Voor de mensen die ook vrijwilliger willen worden.....Kijk even op de site van de FPG (Federatie Paardrijden Gehandicapten). Door heel het land zijn aangepaste maneges en de meeste hebben een ernstig tekort aan vrijwilligers.


watis het adres van die site?

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 10:40


Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 11:48

Liesje_Lover schreef:
Bij ons in de buurt is ook een bakkerij waar verstadelijk gehandicapten werken, echt geweldige taarten bakken ze daar Haha! Laatst belde me moeder om daar een taart voor me verjaardag te bestellen, hoor je zo zo'n meidje roepen 'ER WIL IEMAND TAART BESTELLEN ER WIL IEMAND TAART BESTELLEN!!!!' En toen kwam een begeleider aan de tel Tong uitsteken


Mijn gehandicapte zusje werkt ook in een bakkerij. Het gaat hardstikke goed daar.

De mensen zijn zo enthousiast. Ik was op een open dag en ze vinden het geweldig dat ze jou iets kunnen vertellen.
Vol trots laten ze hun koekjes en taarten zien. Ook de bakker die ze begeleid is heel aardig.
En wat ze maken smaakt heel lekker Vingers aflikken

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 13:05

Shettiefan schreef:
Mijn gehandicapte zusje werkt ook in een bakkerij. Het gaat hardstikke goed daar.

De mensen zijn zo enthousiast. Ik was op een open dag en ze vinden het geweldig dat ze jou iets kunnen vertellen.
Vol trots laten ze hun koekjes en taarten zien. Ook de bakker die ze begeleid is heel aardig.
En wat ze maken smaakt heel lekker Vingers aflikken

ja het smaakt allemaal echt geweldig Haha! ik vind zon bakkerij ook echt super!

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:00

Tof!!
Echt super van je dat je die mensen wil helpen. Lachen
Lijkt me ook hartstikke leuk werk!