Paard aan de beurt voor Paardenkamp/Soest slik....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:25

Kan me voorstellen dat je liever geen afscheid van hem neemt, maar bekijk het ook niet als een afscheid..Je kan tenslotte altijd langskomen wanneer je maar wilt.
Is er dan nog wel de mogelijkheid om met hem buiten te grazen ofzo? Je hebt denk ik geen zeggeschap meer over hem he?
Vroeger gingen mijn zusje en ik samen met onze vader vaak kijken daar en de paardjes stonden er toen naar mijn mening erg goed bij en geloof me, ik was een echt pennymeisje en vond altijd alles erg gauw zielig, dus dat is een groot compliment voor Soest, haha.
Je zegt zelf al dat je paardje de wintermaanden bij jou geen goed doet, dat maakt de keus mss wat makkelijker voor je, wetende dat hij de winters daar wel gezond kan zijn.
Veel succes met je besluit en slaap en denk er het weekend nog even over, mooie kans lijkt me.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:49

ik zou eerst nog een keer langsgaan en daar eens een dagje rondkijken...
het is niet niets om zomaar na 5 jaar goede verzorging( en zo op de foto's in je profiel te zien, is hij helemaal niets tekort gekomen!!hij ziet er echt heel goed uit voor zo'n leeftijd)zomaar je paard af te staan...

ik zou het zelf best wel moeilijk vinden, ik weet van een arts van mijn oude werk, die zijn vader zijn paard, is daarheen gegaan, en die overleed daar toen best wel snel(2 maanden erna ofzo)..
ik zou dan persoonlijk die 2 maanden ook voor mijn paard hebben willen zorgen,maar ja, ik zou er nog eens langs gaan en er rustig over nadenken...

Gulpje

Berichten: 8072
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:59

Wij zijn al jaren donatuers van de Paardenkamp. De paarden staan er prachtig bij en worden goed verzorgd. Mooie stallen waar sze naar buiten kunnen kijiken, weidegang met schaduw, hele fijne, rustige mensen die ze verzorgen, ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken!

Veel sterkte ermee!

Gulpje

Berichten: 8072
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 00:02

en volgens mij heb iki het al eerder gezegd, maar wat ziet je paard er prachtig en happy uit!! Mijn complimenten!

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 01:58

ik heb bij de paardenkamp stage gelopen.
en ik kan er maar een ding over zeggen prima organistatie.
fijne lieve en kundige mensen die er werken en alles ziet er keurig uit.
je kunt er bijwijze van spreken van de vloer eten.
en ze zijn dat is denk ik het aller belangrijkste goed voor de `oudjes`.
ben er toevallig vorige week donderdag nog ff langs geweest om ff koffie te leuten.
ik woon er ook 10 min rijden vandaan.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 07:00

Meid dit is een geschenk uit de hemel.
Ze zijn daar super voor die oudjes, idd hele kundige mensen die je echt wel bellen als het even minder met hem gaat.
Zie het maar alsof je hem uit logeren stuurt, Zorro op ponykamp, naja paardenkamp in dit geval, hihihihii
Voor hem is dat echt een superkans..... voor jou emotioneel misschien minder omdat je toch je maatje kwijt bent voor je gevoel, je allesje... niks meer om voor te zorgen of ff snel naartoe te gaan als je ff in een dipje zit.
Maaaarrrrrrr hij is er nog wel, ietsje verder rijden maar dichterbij dan je denkt.......

Idd even de manege bellen (die gaan echt niet moeilijk doen lijkt me), nog even en keer bij de paardenkamp langsgaan en zeg gewoon daar wat er op je hart ligt........ die mensen snappen je echt wel.......
Succes met beslissen!!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 07:45

waarom moet je je paard verplicht overdragen? Dat wist ik niet en dat zou voor mij een heel belangrijke argument tegen zijn. Onze Trammelant is al vanaf zijn 3e bij ons, die willen we niet meer kwijt, ook niet aan het Paardenhuis, hoe goed ze ook zijn.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 08:40

Kom op meid,ik snap dat het koud op je dak komt vallen,afscheid is nooit leuk!
Maar dit is wel een geweldige kans voor je paard!
Zolas jij al zegt van de winter kan hij maar een uurtje per dag naar buiten,wat eigenlijk niet ten goede van je paardje komt!
In Soest zijn er alle mogelijkheden om het zo aangenaam mogelijk te maken voor je paard!
Natuurlijk begrijp ik je reactie heel goed,je was er gewoon nog niet op voorbereid nu al aan de beurt te zijn!
Denk er gewoon nog eens rustig over na,en ga nog eens langs om te kijken,en neem dan pas je beslissing!
Wie weet kan je ook vragen of je nog even kan wachten en zodra er weer een plaatsje is dat je hem dan brengt,maar goed eigenlijk is dat alleen maar uitstel!
Doe rustig aan en laat alles even over je heen komen,ga nog een keer kijken zodra je even tijd hebt en neem dan de beslissing!
Heel veel sterkte,ik begrijp best hoe jij je voelt,eigenlijk wil je het aller beste voor je paard en eigenlijk wil je he nog helemaal niet kwijt!
Sterkte en een knuffel voor jou en je paardje van Lundi

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 09:22

Jeetje wat een lieve en begrijpende reacties allemaal. Ik zit hier met tranen in mijn ogen. Ik ga zo om 10.00 uur de manege proberen te bellen. Vragen wat de bedrijfsleider en van vind. En daarna Soest even bellen om vragen enzo. Denk dat als ze zondag open zijn ik nog een keer langs ga. Wat is het moeilijk zeg zit nu al te denken aan de leegte die zo valt. Geen zorro meer om iedere dag voor te zorgen heel raar idee. Moet er denk ik nog even aan wennen.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:30

Mijn moeders paard is er (jaren geleden) naar toe gegaan. Het is er echt prima. Allemaal van die oudjes die goed verzorgt worden, en een beetje samen oud staan te zijn, en heerlijk van hun ouwedag te genieten. Alle paarden zouden zo moeten kunnen eindigen.

Toevoeging: Ik snap natuurlijk wel heel goed dat je het moeilijk vindt om 'm daarheen te brengen. Je moet toch afscheid nemen. Volgens mij heb ik weleens gehoord dat je ook een paar maanden uit kan stellen. Volgens mij komen nieuwe paarden per groep, dus dat je dan vraagt of je met de volgende groep mee mag (weet niet zeker of dit nog steeds kan, maar mijn moeder vond het zo vervelend om 'm in de zomer weg te brengen, en heeft toen een paar maanden gewacht). Het maakt het afscheid natuurlijk niet makkelijker.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 10:00

dat vind ik ook ja met uitstellen word het alleen maar moeilijker. Voordeel is denk ik dat als ik hem eind augustus breng dat hij aan de groep went voor de winter want hij komt als het goe dis in een loopstal dan.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:15

Cees geeft les in de buiten bak en zal dus niet binnen zijn denk?
Of heb je hem al te pakken gehad?

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:36

Jeetje wat moeilijk voor je om zo'n beslissing te moeten nemen. Maar hij krijgt het daar vast heel goed. Hij kan daar heerlijk paard zijn. Ik woon in Baarn en rijd best vaak langs en al die paarden staan dan zo lekker te genieten. Het ziet er echt prachtig uit daar. Het is natuurlijk heel moeilijk om je paard af te moeten staan, maar hij is daar wel in hele goede handen en je kunt natuurlijk altijd langs gaan voor een knuffel.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 11:03

Ik heb de bedrijfsleider van de manege al gebeld. Hij vind het een goed idee en wil mij zelfs brengen met de trailer. Dus daar hoef ik mij in ieder geval geen zorgen over te maken. Nu nog de paardenkamp te pakken krijgen. Ze horen er wel te zijn volgens de boerderij maar probeer het al de hele ochtend grr. Wil toch meer info en dat hebben zij.Maar goed wel blijven bellen.

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:11

ik vind het goed van je dat er zoiezo al aan heb gedacht. In je profiel t e zien komt ie niets te kort maar als hij er niet zo vaak uit kan... het blijft jouw eigen beslissing maar ik zou de kans grijpen. sterkte !

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:11

Sterkte met de verhuizing.
Wij hebben thuis ook een dame van 32 die gelukkig altijd buiten kan staan als ze dat wilt.
Het is eenverandering maar wel een positieve voor het dier en daar doe je het toch voor?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:14

Als ik de eerdere berichten van jou lees over de problemen met de stalling waar hij nu staat (watervoorziening, de groep waar hij in staat, winter wel of niet buiten) dan zou ik geen moment twijfelen eerlijk gezegd.
Hoe vervelend het dan ook voor jou is, hij krijgt daar wel een perfecte verzorging die echt aangepast is voor oudere paarden.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 11:25

Moet aan hem denken inderdaad en dat het waarschijnlijk beter is voor hem. Hij maakt daar vast wel wel nieuwe paarden en mensenvriendjes het is zo'n scheet. Zal hem heel erg missen.

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:51

de paarden worden heel makkelijk opgenomen in een groep.
de rangorde is een beetje zoek.
maar ze acsepteren elkaar gewoon.
heb je ze al te pakken gekregen??

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 11:53

nee nog steeds niet. Vanmorgen voor 10 kreeg ik een antwoordapperaat dat je na 10 kon bellen en tja nu is het bandje eraf maar er word niet opgenomen. Op de boerderij wel maar die weten er ook niet van.

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:56

ik heb het nummer van de boerderij wel
zal het je pben

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 11:56

Die heb ik al gebeld maar die kunnen mij niet zeggen daar moet ik echt bij het secretariaat wezen helaas. Dank je in ieder geval.

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:01

ohja stom nu lees ik het.
sorry

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:03

Gouda, het is vast hardstikke goed voor je paardje. Ik kan me heel goed voorstellen dat het erg moeilijk is om hem "weg" te doen. Maar volgens mij is hij daar in superhanden. Mijn vriendin heeft goede ervaringen met de mensen daar. Mijn vorige verzorgpaardje zou misshcien daar terecht komen ookal was ze te jong ivm ziekte. Gelukkig knapte ze op en hoefde dat niet door te gaan. Maar ze schijnen daar echt onwijs goed voor paarden te zijn, het is een hemel voor paarden op aarde. En ja kan altijd naar hem toe als je dat wilt.
Hij staat daar met allemaal vriendjes en krijgt zo een supermooie oude dag. En mocht het niet goed met hem gaan kan je hem toch altijd terugehalen?

Maar ik denk echt dat je er goed aan doet en jij weet het diep in je hart ook wel. Sterkte ermee in ieder geval. Het blijft natuurlijk wel moeilijk.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 12:04

geeft niet hoor. Ze nemen nog steeds niet op en kan mij herinneren dat ze er sowieso alleen 's-ochtends waren dus dan houd het even op. Zit nog met veel vragen in mijn hoofd dat is wel irritant maar ja.