Paard aan de beurt voor Paardenkamp/Soest slik....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheila
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Hoek van Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:25

Kido schreef:
dit is een wijs besluit zoro mag weer paard worden en elke dag buiten spelen!


Helemaal mee eens en het aller beste Ach gut

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 08:12

Dank je wel allemaal.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 12:36

Iedereen vind het leuk voor zorro zelfs de hoefsmid en mijn stalgenoten, Nu het zeker is dat hij gaat (behalve de gzeondheidsverklaring dan) kan ik mij er een beetje in berusten. Moet heel erg wennen aan het idee dat hij gaat. Ga hem deze komende tijd lekker extra verwennen en foto's maken enzo. Bedabkt voor jullie steun.

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:54

Nou, goede beslissing hoor, maar wel een moeilijke. Dat wordt een familieverpakking zakdoekjes meenemen vrees ik (en een camera met tig rolletjes) en een paar goede boeken halen voor de tijd erna waarschijnijk. Geniet nog maar even lekker van Zorro de komende maand!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 13:06

Iedereen is zo blij voor zorro dat hij gaat ik ook wel hoor maar het is toch anders. Denk idd dat ik een familieverpakking zakdoekjes mee moet nemen.

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:10

Veel succes, kan helaas niet komen kijken, want ik heb zoals ik al dacht introductie in Wageningen. Maar ik ga dan zeker het weekend erna wel eventjes kijken of ik hem zie, uiteraard dan met digi, kan ik je blij maken met wat leuke kiekjes!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 13:31

Ja dat zou fijn zijn bedankt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:56

gouda schreef:
Dacht dat hij het niet meer zou halen vanwege de lange wachtlijst maar kreeg vandaag dus te horen dat mijn paard aan de beurt is voor de Paardenkamp te Soest. Dit is een rusthuis waar je je paard aan afstaat. Komt toch een beetje hard aan nu het zo dichtbij komt Verdrietig . Heb hem nu al 5 jaar en weet niet of ik wel zonder hem kan. Maar denk dat ik het voor hem moet doen. Hij is bijna 32 en de lange winters op stal doen hem geen goed. Afgelopen winter was het ook kantje boord. Nu buiten met veel beweging doet hem heel goed.
Maar 23 augustus en afstaan brrr. Toen ik het net te horen kreeg moest ik janken. Ben ik nu egoistisch?

Je bent niet egoistisch. Je wilt gewoon geen afscheid nemen omdat je weet dat je hem zult missen. Je houdt gewoon van dat dier. Is niets mis mee. Je hebt er goed aan gedaan.

adnil
Berichten: 915
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:31

Je hebt er zeker goed meegedaan, ook al zul je het er zelf heel zwaar mee hebben... Ik zal aan je denken 23 augustus... Ach gut

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:38

Je hoeft je geen zorgen te maken hij krijgt het heel erg goed in het paardenkamp ik woon zelf ook in Soest en die oudjes zie ik altijd lekker vredig en gelukkig in de wei staan.....
succes!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 17:48

begin er nu steeds meer aan te wennen zeker na al jullie lieve reacties bedankt.

juuls

Berichten: 28
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:28

ik vind het echt super goed van je dat je het doet, wel even slikken maar ik denk dat je paard je erg dankbaar zou zijn!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:31

Super voor je paardje. Het is gewoon niet altijd makkelijk om een mooi plekkie te vinden voor een paardje wat zijn pensioen verdient. En jouw paardje heeft nog het geluk dat hij in Soest terecht kan.

Ik begrijp dat het niet makkelijk zal zijn om afstand te doen van je kameraadje. Veel sterkte Ach gut .

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:08

Hey, heel veel sterkte gewenst voor 23 augustus. Maar ik vind het heel dapper van je dat je je paardje naar Soest brengt! Vooral omdat het voor hem ook een stuk beter is natuurlijk! En je kan hem daar toch altijd opzoeken? Of mag dat daar niet?

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:37

Ik vind het geweldig van je dat je je paard zo'n oude dag gunt.... Hem daar achterlaten zal jou meer pijn doen dan hem, hij krijgt daar immers veel andere oude paarden om zich heen terwijl jij met een lege stal achterblijft. De komende weken zou ik nog een heleboel foto's maken, net als in Soest natuurlijk.

Niemand zal beweren dat het makkelijk is om te kiezen voor wat het beste is voor je paard maar in je hart weet je zelf wel dat je de juiste beslissing neemt.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 14:42

een betere 'blijvende vakantie' kan je je toch niet indenken voor zorro?! je hebt 1000% (wel veel hè Haha! ) zeker de juiste beslissing genomen hoor OK dan! !

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 19:26

Dank je wel voor de lieve reacties. Doet mij echt goed want ik heb het er best moeilijk mee. In augustus zal het nog wel erger worden dat gevoel.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 10:51

Gouda, ik weet zeker dat Zorro het naar zijn zin gaat krijgen daar in Soest! De dagelijkse verzorging is daar goed en hij komt gezellig met zijn leeftijdgenootjes te lopen.
Succes jullie beiden 23 augustus! OK dan!

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:54

Ik vroeg me eigenlijk af het het nu met je gaat.
Ik vind het wel leuk dat iedereen het leuk vind voor Zorro,maar ik hoop dat jij er ook een beetje met een gerust hart naar toe leeft.Je zal hem missen maar ik weet zeker dat hij het daar beter heeft.Nogmaals sterkte.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 14:47

Ik zou het er ook niet gemakkelijk mee hebben hoor, maar ik vind het heel mooi van je dat je deze kans aan je paard geeft ookal hou je hem liever bij je. OK dan!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 21:26

Het gaat wel goed met mij hoor bedankt . Ik leef sowieso een beetje in een soort roes word geleefd heb ik het idee. Ga het huis uit deze maand en samenwonen met mijn vriend, ik heb nu vakantie en volop aan het klussen, 2 paarden doen in de vakantie en heb net voor mijn vakantie te horen gekregen dat ik een ziekte hebt (coeliakie), gedonder op mijn stal (heb het idee dat de stalhouder mij niet meer moet en mij wegpest hij heeft mijn stal al achter mijn rug om aan een ander belooft vermoed ik), raak mijn baan misschien kwijt en het loopt daar ook niet zo als ik het zou willen. Beetje veel op het moment dus denk dat de echte klap in augustus komt als ik zorro weg moet brengen. Denk dat ik dan even in een gat val maar goed kom er wel weer uit. Voor zorro is het gewoon beter zo en moet mij daar maar bij neerleggen. Jullie reacties doen mij ook heel erg goed.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:37

Gouda, je doet hier echt goed aan... tuurlijk het afscheid zal heel erg moeilijk worden. maar je kan zorro toch gewoon opzoeken???? en je hebt niet voor niets ooit besloten om hem in te schrijven voor soest... hij zal het daar echt goed krijgen. tuurlijk zal jij hem vreselijk missen... maaar dat is toch logisch...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 22:51

ik heb hem alleen niet zelf ingeschreven zijn oud-verzorgster maar goed zorro boft maar zo'n lange wachtlijst en dan nog aan de beurt komen. Van de week zou hij gekeurd worden voor de gezondheidsverklaring die nodig is gaat het asbestdak verwijderd worden grr. Dus nu nog even wachten maar goed het zal wel goedkomen zo zwaar zullen ze wel niet kijken bij een oudje. Meursing komt kijken en die heeft zorro al jaren als dierenarts.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:54

meursing is een super veearts.....

en het zal toch wel goedkomen met die gezondheidsverklaring.... ???

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 22:55

denk het ook wel. Hij heeft alleen een ruis in zijn hard hoorde ik bij een vorig bezoek maar goed dat heb ik ook en dat zal er wel bijhoren bij de leeftijd. Morgen komt de hoefsmid en hij krijgt gewoon nog zijn ijzers nog erondef tot hij weg gaat.