Vandaag was het dan eindelijk zover, Pablo zou de eerste keer officieel B springen starten. Het was in Rosmalen waar ik ook al een keer was gaan oefenspringen. Vanochtend dus al vroeg op stal, ik moest als 8e starten en de rubriek begon om 10 uur. Na aankomst eerst maar parcours verkend en dat viel tegen. Er was flink hoog gebouwd met een paar moeilijke wendingen. Het aanrijden naar hindernis 1 was al lastig, je moest tussen twee kijkerige sprongen door een halve volte rijden naar een stevige oxer. Met losspringen ging hij redelijk, het was redelijk en er was niet veel ruimte, maar er zaten een paar heel goede sprongen bij. In het parcours begon het wat moeizaam omdat hij erg afgeleid was bij het groeten. Hindernis 1 ging wel goed, op 2 had ik een balk omdat hij vlak voor de afzet in draf viel. 3 lag er recht achter, vlak voor het juryhok en toen stopte hij dus. De tweede keer ging wel goed, maar de volgende dubbel was onverwacht een weigering op de tweede. Op dat moment dacht ik dat we het verder wel konden vergeten omdat er nog een paar moeilijke stukken kwamen, maar dat viel dus heel erg mee. Ik had wel een balk op de dubbel maar de andere sprongen gingen foutloos terwijl er een kijkerig steiltje in zat. De laatste twee sprongen waren een flinke oxer aan het eind van de lange zijde en dan in de tweede wending (bij de uitgang) een onopvallend steiltje. Er waren veel fouten gemaakt daar, maar Pablo liep juist daar het beste. Ik had dus best veel strafpunten maar ik was super tevreden over de rust die hij liet zien terwijl het zijn eerste officiele B parcours was en zelfs in zijn 3 oefenparcoursen nog nooit zo hoog had gesprongen. We komen er wel!
janna
Geplaatst: 28-10-01 23:01
x
Laatst bijgewerkt door janna op 09-04-22 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Lielle
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-01 23:04
Ja, komende vrijdag gaan we springe in Schijndel. Daar zijn we al eens geweest met oefenspringen, ik ben heel benieuwd.
Jurga
Geplaatst: 29-10-01 09:39
Mooi dat je zelf tevreden bent!!! Dat is toch wel het belangrijkste. Nu lekker verder met je Pablo. Je komt er idd wel!