Irri mede ruiters in je les?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:08

Ja, maar ik heb geen eigen paard, en gelukkig rijden er niet van die aso's in onze les, maar er zijn wel een paar huilers... Ik rijd in een manegeles... Elke keer als we zonder zadel moeten, gaan ze huilen omdat het pijn doet, of durven ze niet meer... Rijden ze op het liefste paard van de manege, krijgen ze hem niet vooruit, durven geen tik te geven, niks! Echt dom is dat, daar erger ik me ook aan

Llover

Berichten: 542
Geregistreerd: 26-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:57

ja hahahha irritant is dat ja, wij hebben ook zo'n irri wijf op de manege. Knipoog

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:03

bij mij in de les, is een les van 3 ruiters, allemaal met eigen paard, en zei weet tog altijd weer ff zielig te doen en aandacht te krijgen,

ze instructice zei dat het niveau gelijk lag maar daar begin ik nu toch sterk aan te twijfelen

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 10:16

mm nou ik heb de pech dat m'n instructrice hem persoonlijk kent. Hoewel ze er over het afsnijden wel opmerkingen van maakt hoor. En naar het bestuur, tjah, kerel zit al zo'n jaartje of 15/20 bij de club en kent iedereen dus. En ik heb geen zin in ruzie bij de club, hoe irri hij ook is. Wel spreek ik hem erop aan als hij bv zegt dat we wel eerder met springen mogen beginnen door te zeggen dat je wel eerst moet kunnen dressuren voordat je kunt springen. Hij snapt de hint nooit. En 1 meisje schuift haar paard er af en toe bij hem voor, snapt hij ook niet qua hints.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:03

Vervelend hè....... Bij ons waren ook wel meiden die continu afsneden en hun paard op de rem zetten voor een hindernis (blamage gegarandeerd)! Verward De instructeur grijpt wel in, maar met zoiets ben je toch vaak net te laat.

Nu zit ik in een kleine les met twee meiden die WEL respect voor anderen hebben, tact hebben en nog kunnen rijden ook. OK dan!

Alleen het losrijden is vervelend. De les voor ons mag nog 10 minuten uitstappen als wij losrijden. Daar maken ze rustig een half uur van, vaak. Dat is echt heel lastig als je een jong paard wilt loswerken.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:30

kimmy schreef:
Ik mis ook een beetje de instructeur in dit verhaal. En hoe reageer jij erop?
Ik heb ook zo'n meisje in de les waar ik me best wel aan erger. Mijn juf ziet er constant op toe dat zij mij niet afsnijd en anders krijgt ze de volle laag Haha! Ik heb het geluk dat ik met 3 man in de les zit...

Lijkt me voor jou niet leuk zo lessen, dus als ik jou was zal ik er wél wat aan doen. Anders heb je alleen maar ergenissen in de les.


We hebben het over hetzelfde meisje, dat nu bij jou in de les zit en eerst bij mij Knipoog

muppetmayo

Berichten: 3398
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:48

Ik heb ook zoooooo'm irri meisje in de les!!! Dat kind denkt dus echt dat ze goed is! Snijd hele tijd af, moet altijd in de weg lopen. T probleeem is alleen dat ze echt dus niet goed is. Mij vind ze maar niks. Ga jij maar op die en die knol want die zijn te makkelijk voor mij (lieg lieg) En al moet ze dr zelf op ligt ze er keihard af, onder een hoop gegiegel van mij natuurlijk Tong uitsteken EN owwww ze is zoooo goed met wedstrijden, ik zat toch maar op een stom paard dat geen wedstrijden kan lopen (ok KON ze dus niet maar nu met mij wel Haha!) word zij 17e, laatste en ik op mn "rotknol"" wel ff 3e Tong uitsteken Wat resulteerd in mij nog meer afsnijden en afkraken Boos!

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:54

pfff gelukkig heb ik daar geen last meer van Schijnheilig heb alleen les en met ons eigen kluppie rijden is natuurlijk ook nooit een probleem!
maar argh bij ponyclub en rijvereniging (waar ik gelukkig maar af en toe mee reed) was t soms echt irritant en natuurlijk alleen de pas afsnijden als de instructrice het niet zag, want zij gaf ook de volle laag --> en dan op wedstrijden Boos! mensen die niet weten hoe je elkaar moet passeren en dergelijke Ziek --> dat wordt weer wat volgend jaar Schijnheilig

Maar zo galoperen als je moet dressuren --> dan had mijn oude instructrice hem allang de les uitgekiepert als hij niet naar haar luisterde. (van nieuwe weet ik niet die geeft alleen privéles).
Oude instructrice is een echte springmiep, maar ook bij haar geldt eerst de basis/dressuur en dan netjes en beschaaft springen en pas als dat netjes/goed gaat misschien weer iets hoger (maar zéker niet als je er zelf om vraagt pas als zij vindt dat je er aan toe bent e.d.)

Kunnen jullie geen aktie beginnen "gooi hem de les uit" , dan moet ie maar privéles nemen als ie geen rekening met anderen wil houden!! ~~}>

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:52

Uums schreef:
We hebben het over hetzelfde meisje, dat nu bij jou in de les zit en eerst bij mij Knipoog


Ik vrees het ja... Boos!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:58

Is het nog steeds zo, dan? Volgens mij is het meer gebrek aan inzicht & tact dan aan ruitergevoel.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:02

Uums schreef:
Is het nog steeds zo, dan? Volgens mij is het meer gebrek aan inzicht & tact dan aan ruitergevoel.


nou, je ziet toch wel dat Mirk een iets vlottere gang heeft dan aan haar desbetreffende paard. Je ziet toch wel dat wanneer ik bij A ga afwenden, X halthouden dat zij niet ineens bij B gaat afwenden. Dat ziet elke beginner!!! zo kan ik nog wel even doorgaan...

En ruitergevoel, tja, dat is bij haar ook een zeer groot gebrek aan Haha!

Naomi_88

Berichten: 95
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:05

wat ook heel erg is zijn van die mensen die net doen alsof een manegepaard hun eigen paard is...Ze nemen helemaal een eigen shabrakje mee Verward echt heel vreemd. Maja, bij mij in de les zijn er ook van die personen die denken alleen in de bak te rijden en je continu afsnijden, vlak langs je rijden en dan opeens van hand veranderen e.d. Heel irritant, maar soms luisteren ze zelfs niet naar mn instructrice. Zulke mensen zijn helemaal de weg kwijt lijkt mij...

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:08

Naomi_88 schreef:
wat ook heel erg is zijn van die mensen die net doen alsof een manegepaard hun eigen paard is...Ze nemen helemaal een eigen shabrakje mee Verward echt heel vreemd. Maja, bij mij in de les zijn er ook van die personen die denken alleen in de bak te rijden en je continu afsnijden, vlak langs je rijden en dan opeens van hand veranderen e.d. Heel irritant, maar soms luisteren ze zelfs niet naar mn instructrice. Zulke mensen zijn helemaal de weg kwijt lijkt mij...


*LOL* Moest ontzettend lachen toen ik dit las. Ik heb hier boven met Uums over een meisje die zeg maar denkt dat ze, eh, een natuur talent is. Ook zij neemt haar eigen shabrakken mee, dekens, hoofdstel en zelfs een zadel! Ze heeft borstels en dekens... Naja, als ze geld over heeft...[/b]

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:24

Ehm... 'betreffende paard', bedoel je waarschijnlijk.

Ja, die tempoverschillen zijn heel lastig (weet ik na tien jaar Umar-rijden!). Een bepaald meisje uit de les voor mij heeft daar ook nogal last van. Ze zegt om het kwartier dat haar paard zo ruim loopt en Groningers zo kort (haar bril mag wel ietsje sterker), maar waarom zit ze dan potverdrie ALTIJD zo dicht voor je? De rest wendt gewoon netjes af of rijdt een volte, maar zij plant haar, toch soms niet zo vlotte peerd er altijd vlak voor.

*And that, people, where a 1000 posts!*

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:54

Ik heb iemand in de les die zichzelf heel interessant vindt, en dus steeds om de instructrice heen gaat rijden, zodat die verder aan niemand anders aandacht kan schenken.
En dan zet ze haar voltes gewoon door, ook al moet ze tegen je aan rijden.
En dan ligt het natuurlijk nooit aan haar, maar altijd aan "die domme grietjes die hun paard bij haar rasbeestje vandaan moeten houden."
Ik vind het zo raar dat de instructrice er niks van zegt!
Ga het morgen denk ik maar eens aankaarten, want ze verpest de sfeer compleet.

SPRINGEN

Berichten: 413
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Zelhem, Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:41

Neej, ik heb er gelukkig geen last van, wij hebben alleen maar lol Clown , tenminste dat gold voor mijn vorige lesgroep (Twinkylover en Shanna16 kunnen erover meepraten).
Alleen een iemand in de les waar ik nu in rijd (nieuwe lesindeling gehad Boos! Boos! Boos! Boos! ) is zow erg, ze snijdt iedereen af en doet alsof de bak van haar is. Boos!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:10

Die mensen die alleen maar meeliften, 't hele uur stappen, niet aan 't paard denken... Ik ken ze... Sterker nog, ik verzorgde een paard van zo iemand... En dan verbaasd zijn dat haar (veel te dikke) paard het leuker vond om met mij te rijden Verward

Nu in de les hebben we iemand, die ooit ook al les had, maar een tijd gestopt was. Nu is ze bij ons in de les terechtgekomen, en ze doet o zo haar best... Maar daarbij denkt ze niet aan anderen, niet aan haar houding, niet aan haar paard... Soms vraag ik me af waar ze dan wel aan denkt, en dat is geloof ik "zo goed rijden dat ze ons allemaal een hak zet", aangezien wij nogal bot op haar reageren.
Hoe vaak ik niet op m'n rem heb gemoeten omdat zij me afsneed . Of dan zet ik een volte halve baan in, wendt zij (rijdt achter me) tegelijk met mij af, en gaat halthouden op de AClijn... Of ik rijd een volte in galop, zet zij ook een volte in, recht op mij af.... Nagelbijten / Gniffelen

Bij ons is het tijdens de les altijd stil (tenzij we aan de lange teugel stappen), aangezien dat ene kind alle andere lesgenoten irriteert, hebben we afgesproken er gelijk wat van te zeggen als ze weer 'ns iets doet.
Ineens is 't niet zo stil meer Boos!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:47

Gelukkig zeurt bij onze club niemand over z`n 'rasbeestjes'. Bij mij in de les rijden we op een Groninger, een halve Fries en een knotsgekke K.W.P.N.-er, de les ervoor zijn manegepaarden, een Tinker, New Forestjes en een halve NRPS, enzovoorts.

Dat gedoe over 'de vader van mijn raspaardje', hangen onze nuchtere leden gelukkig niet aan....

Skippylover

Berichten: 74
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:09

Bij ons in de les rijd egt zon jankkind...Ik vind dr wel aardig hoor, buiten de les om..Maar zit ze bijv. op het allerliefste paard, die de hele winter door in de buitenbak loopt, durft ze niet op hem naar de buitenbak! (onze paardjes zijn altijd fris als ze voor het eerst weer naar de buitenbak gaan) En zij rijd 7 jaar! Nou vraag ik je..?! :S

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:25

Oh ja... zeer herkenbaar Rolleyes
Ik rijd wel eens mee in de manegeles op mijn eigen paard en daar rijden er ook bij...

De een loopt alleen maar te gillen als haar paard een keer ergens van schrikt, de ander scheldt de instructrice overhoop omdat ze iets niet durft.
Beide dames roken (ja, ze zijn vriendinnen van elkaar, soort zoekt soort zeggen we dan maar Nagelbijten / Gniffelen ) in de stal bij hun paard.. Onverantwoord..
Ze zijn al een paar keer de les uitgezet, maar ze krijgen iedere keer weer een nieuwe kans. Eigenlijk helemaal verkeerd, maar ja, wie ben ik..
Ze roddelen ook over de anderen in de les, ''Nou, dat wordt weer niks met X, want galopperen kan ze echt niet en ze ligt er toch zo af'', zo gaat dat dus..
Nou, die mensen waar ze over roddelen próberen het tenminste, hun voeren geen flikker uit..

Ik ben ook wel eens tegen die lui uit m'n slof geschoten, maar ik geloof niet dat dat echt heeft geholpen.. Tegen mij zijn ze wel stil (ik met m'n grote mond...), maar tegen de rest blijven ze doorgaan.
Nou ja, ik stop toch met de manegelessen na de vakantie. Het was omdat een vriendin van me in die les reed, maar anders...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:56

Ik les alleen dus heb gelukkig nergens last van, alleen last van mezelf Haha!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:13

Hehehe Haha! Da's ook een manier LuvdaTossa Haha!

Ik heb normaal ook priveles (gelukkig Schijnheilig ), ik zou het ook absoluut niet langer uithouden in de manegeles Nagelbijten / Gniffelen Heb daar af en toe al moeite mee...

Lente
Berichten: 27785
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:27

Oh ja dat ken ik wel...

Bij ons in de les rijd er een die zichzelf erg belangrijk vind... Als onze instructrice iemand uit de les (die vaak op haar paard rijdt) even wat extra helpt dan gaat madam zo van: Marijke!.... Marijjjjke!.... MARIJKE, MARIJKE, MARIJKE, MARIJKE!

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEMIG!

Dan hadden we er ook nog een in de les die vond dat ze errug goed was... En toen zat ik eens op Ulster, die ik toendertijd doodeng vond. Ulster is namelijk nogal van bok-bok-bok als ze geen zin heeft... Mijn paard dus staken op de hoefslag (daar staat ze om bekend). En dat mens begint te schreeuwen!

"Als je niet kan galoperen, ga dan gewoon van de hoefslag af!"

Nou toen was ik behoorlijk pissig Boos! Heb d'r ook even flink teruggeschreeuwd dat het Ulster is, en dat ze er maar even omheen moet rijden!

Verder sneed ze ook standaard mensen de pas af (had ze die les ook al een paar keer bij mij gedaan, reactie van Ulster? Juist ja...) en wilde ze altijd alleen maar op paarden die goed konden nageven. M.a.w. opstijgen en beest loopt in de krul?

Helaas heeft Miep#1 daar ook nogal last van, daar erger ik me dus nog steeds aan.

Miep#2 heeft die avond dat ze mij zo uitschold de volle laag gekregen van iemand in de les, en vervolgens heb ik haar niet meer gezien.

Dan hadden we nog een Miep#3, die opeens verdwenen was, die ook altijd wilde weten of een paard goed in de krul kon lopen... Niet geinteresseerd of het ook voorwaarts was of zo, maar puur een krulletje (en we weten wel dat dat niet hetzelfde is als nageeflijk zijn). Oh ja, en zelf wilde ze er ook eigenlijk niks aan doen...

Ach ja... Die mensen heb je altijd wel Scheve mond

Len

Cellaa
Berichten: 114
Geregistreerd: 12-12-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:55

hahaha ik ook!

we gingen een keer buitenrijden met een groep van ong. 10 mensen. nouw hebben we in t westerpark ruiterpaden voor het galoperen enzo en voor draf..
kweet niet of mensen t westerpark weten.., maar aan de ene kant v/h fiets pad is een ruiterpad en aan de andere kant golfbaan..
[doet er niet egt veel aan toe]
maar in iedergeval, er waren 2 meisjes met kleine paardjes van een andere manege.
op zich geen probleem ermee hoor.. maar elke keer gingen ze wachten totdat wij eraan kwamen en dan stormen ze er opeens heel hard vandoor Verward
heel stom.. want daar s dat best gevaarlijk./.
maarjah de pony's helemaal wild en opgefokt..daarna wouden wij gaan galloperen op een ander stukje..
stonden die wijfen weer te wachten en gingen ze de hele tijd ons lasig vallen!
instructeur helemaal boos.. pony's opgefokt..en wij konden niet egt relaxd rijden..

dat vind ik echt heel erg dom! maarja.. folgende keer als we ze tegen komen, gaan wij hun maar s goed lastig vallen Extreme duivel

gr.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:42

tjah, heb je altijd he Tong uitsteken
bij ons in de les zit zo'n wicht dat echt het hele uur slaapt... en daarna wakker wordt
weigert de pony voor de hindernis. 'Geef hem een tik op de kont!' Aai...
Bloos