Vooroordelen type ruiter ;-)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:55

(eventing- en endurance ruiters)

Fellor schreef:
Kleden zich altijs sloeberig en natuurlijk int groen vanwege natuurbewustzijn Haha!


Sloeberig? Nee man, felgekleurd lycra! Bijpassend gekleurde helmen, al het tuig in de teamkleuren, en dan zo'n hypernerveuze malloot onder hun kont Haha!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:35

Hmm, Fasel heeft ook al zo'n felgekleurd zadel, dus ik roep hierbij een nieuw vooroordeel in het leven.
Alle eventing - en endurance ruiters hullen zichzelf en hun paard in felle kleurtjes om op te vallen. Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:44

Haha! zie [HAW] 'Tarmebees op Endurance Laag Soeren... Haha!

Faas en EJ hebben blauw/geel, Karin heeft blauw, Jorie heeft paars, ik groen/geel, Djilan volgens mij paars en turquase, Gracia oranje...

We willen nog steeds een keer een bokt-endurancers groepsfoto maken Haha!

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:51

Justy schreef:
En sommige mensen hebben niet in de gaten waar de Caps lock zit...


en ik had jou niet om commentaar gevraagd?

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:52

ArwenLune schreef:
(eventing- en endurance ruiters)



Sloeberig? Nee man, felgekleurd lycra! Bijpassend gekleurde helmen, al het tuig in de teamkleuren, en dan zo'n hypernerveuze malloot onder hun kont Haha!


pas maar op met dat soort uitspraken Knipoog

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:04

Volgens mij heb jij het 'doel' van het topic niet helemaal meegekregen Knipoog

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:13

Bashuk schreef:
en ik had jou niet om commentaar gevraagd?


Lief zijn voor elkaar.
Kom maar op met die foto, ik kreeg pas wat van Faas te zien waar ik spontaan pijn van aan mijn ogen kreeg. Bloos!
Maar het stond wel erg leuk allemaal!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:33

Wahahahahaha Justy Haha! Haha! Briljant Haha!

Endurance paarden zijn te goed als gezelschapspaard in de wei, maar te slecht om dressuur of springpaard te worden Haha!

Penny-meisjes redden 500 paarden per dag, rijden op een zwarte Arabische volbloed hengst waar alleen zij op kunnen rijden. Ze zijn pennyprix en rijden net zo goed, zo niet beter dan hun grote idool Anky. Ze doen mee aan de Olympische Spelen. En ze vinden alles sielugh Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:10

aanvulling op Amethyst...
Pennymeisjes vinden alles OF sielugh OF gaaf paardjuh Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:21

MissJ"]
Alle eventing - en endurance ruiters hullen zichzelf en hun paard in felle kleurtjes om op te vallen. Haha!
[/quote]

Hihi, had ik op pagina 2 van dit topic al geconstateerd: Nagelbijten / Gniffelen

[quote="Karin schreef:
Endurance- en eventingruiters hebben trouwens voornamelijk voor die tak van sport gekozen omdat ze daar mogen aantreden in fluoriscerend oranje, kanariegele of pimpelpaarse outfit (in het laatste geval bij voorkeur met roze strepen). In welke andere discipline heb je immers zoveel kledingvrijheid? Oke, op de renbaan rijden ze ook in kleurige kleding, maar niet iedereen is nu eenmaal gezegend met het formaat en gewicht van de gemiddelde jockey. Dus dan maar de endurance- of eventingsport in, waar je ook flinke snelheden kunt maken. Kun je je toch nog een beetje op de renbaan wanen! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:53

Paardenfluitsraars hebben altijd een grote bruine leren hoed op, zien er serieus uit en zijn eigenlijk voor alleen maar grondwerk en niet rijden.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:56

Karin"]
[quote="MissJ"]Alle eventing - en endurance ruiters hullen zichzelf en hun paard in felle kleurtjes om op te vallen. Haha!
[/quote]

Hihi, had ik op pagina 2 van dit topic al geconstateerd: Nagelbijten / Gniffelen

[quote="Karin schreef:
Endurance- en eventingruiters hebben trouwens voornamelijk voor die tak van sport gekozen omdat ze daar mogen aantreden in fluoriscerend oranje, kanariegele of pimpelpaarse outfit (in het laatste geval bij voorkeur met roze strepen). In welke andere discipline heb je immers zoveel kledingvrijheid? Oke, op de renbaan rijden ze ook in kleurige kleding, maar niet iedereen is nu eenmaal gezegend met het formaat en gewicht van de gemiddelde jockey. Dus dan maar de endurance- of eventingsport in, waar je ook flinke snelheden kunt maken. Kun je je toch nog een beetje op de renbaan wanen! *LOL*
[/quote]

Hahaha. Haha!
Heel goed Karin!

Aanvulling bij de Pennymeisjes:
Ze vinden veel dingen ook vet strak. Tong uitsteken

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:16

LEUK! Ik ben een keer met een groepie naar een westernles geweest want je moet verder kijken dan je neus lang is he...

Zegt die flapdrol-met-te-weinig-centen-voor-een-fatsoenlijke-rijbroek Knipoog "In tegenstelling tot het Engelse rijden draait het bij western om ontspanning'...

En even later toen hij met los teugeltje door de bak heen manoevreerde 'WIJ sturen op zithulpen in plaats van met de teugels' Frusty

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:17

Fellor schreef:
Paardenfluitsraars hebben altijd een grote bruine leren hoed op, zien er serieus uit en zijn eigenlijk voor alleen maar grondwerk en niet rijden.


Volgens mij zijn ze eigenlijk ook werkloos. Ik bedoel, dat gefluister kan je toch geen werk noemen?? Paard en mens verliezen in elk geval nog geen enkele zweetdruppel!! Haha!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:26

Hahahahaha Gail! Haha!
Die is goed.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:33

Recreatieve ruiters zijn gewoon mutsen die én niet durven te springen én niet kunnen dressuren én geen uithoudingsvermogen hebben voor endurance Haha!

Dressuurruiters zijn kakkers die altijd met dure leren laarzen lopen en op een superglad (en duur) zadel zitten en fanatiek iedere zondag wedstrijden met hun paard rijden om ooit eens in de Z te komen. Ze durven niet te springen en een buitenrit vinden ze helemaal afgrijselijk. Verder zijn ze altijd gehuld in setje (shirt, bandages, sjabrak). En voeren het setjes idee vaak heel ver door Bloos!

Springruiters zijn mensen die het niet intresseert hoe hun paard eruit ziet als ie maar hoog kan springen. Verder intresseren ze zich niet in hoe hun paard loopt, als ie maar over die hindernis heengaat.

Westernruiters zijn ruiters die zich in elk vak niet thuisvoelen en zijn vaak alternatievelingen ( Haha! Tong uitsteken ) die op linedance zitten en in het dagelijks leven gekleed gaan in spijkerbroek, bergschoenen, en spijkerjack, met daaronder een spijkerblouse. Crossen het liefste op een dure quarterknol door de bak opgevoerd door lange sporen met scherpe wielen en een enorme schaar in de mond van het beest, terwijl gierend HIYAAAAA wordt geschreeuwd en met een lasso wordt gesmeten naar een hindernis paal aan de kant.

En dan de enduranceruiters. Deze zitten op opgefokte knollen geheel gehuld in de nieuwste ENDURANCE MODE KLEUR. (HAha wat een lol *LOL* ). Hun paard is niet geschikt om te springen, niet geschikt voor dressuur en niet geschikt voor western. En omdat ze toch willen rijden, en wel een iets betere conditie hebben dan de 'recreatieve' ruiters besluiten ze maar om endurance te gaan rijden. Ze zijn altijd bepakt en bezakt en hebben iele paardjes onder hun reet. Hebben zelf een rooie kop en zijn nog fanatieker dan de dressuurruiters. Vaak hebben ze twee of meerdere gromen (nog meer dan de spring en dressuurruiters!).

Haha *LOL*

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:09

Jasper schreef:
Als je oud en op bent en jezelf niet meer op een paard kunt hijsen, dan ga je mennen. Koetsiers zijn bejaard, oubollig en oer-conservatief.


En als je niet meer over de hindernissen heen durft dan ga je er tussendoor laveren met een kar

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:31

vossebier schreef:
En dan de enduranceruiters. ..... Vaak hebben ze twee of meerdere gromen (nog meer dan de spring en dressuurruiters!).


Sterker nog, als je op enig niveau endurance rijd dan heb je in de zomer soms 2 groomteams nodig (minimaal 4 mensen) zodat ze om-en-om op de groomposts kunnen zijn om die honderde liters water aan te slepen Haha!

Cheers,
Arwen <- klasse 1 en heeft 2 grooms, een voor haarzelf & een voor het paard Haha!

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:51

Stelletje verwende nesten dan, die endurance ruiters. Endurance snobs! Tsssssss *LOL* Tong uitsteken Knipoog

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:21

je bent pas een dressuurruiter met een waanzinnig groot hert met geblokte kniesokken onder je veel te strakke laarzen..

springruiters zitten niet alleen voorover te paard maar lopen ook zo!

en als dressuur of springen niet lukt kan je altijd nog een felroze hoofdstel indoen en je paard los laten in het bos met jou erop,dan ben je een enduranceruiter...

kom je onderweg op het op hol geslagen paard een boom tegen dan ben je toch meteen ook een crossruiter..

dressuurruiters herken je aan hun lopen:ze kunnen niet lopen vanwege de te strakke,kleine leren laarzen...

enne...als je op een ankyzadel rijdt ben je er toch automatisch ook een?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:28

botte boeren die denken verstand te hebben van paarden roepen de hele dag,
een 2 jarig paard moet je ELKE dag onder de man rijden,
Ennuhh een haflinger hoort geen peesbeschermers te hebben...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:59

Gail schreef:
LEUK! Ik ben een keer met een groepie naar een westernles geweest want je moet verder kijken dan je neus lang is he...

Zegt die flapdrol-met-te-weinig-centen-voor-een-fatsoenlijke-rijbroek Knipoog "In tegenstelling tot het Engelse rijden draait het bij western om ontspanning'...

In tegenstelling tot western is engels rijden een sport en hebben engelse ruiters conditie genoeg om zelf te werken inplaats van lui op het paard te hobbelen en het paard al het werk te laten doen Vork
Citaat:
En even later toen hij met los teugeltje door de bak heen manoevreerde 'WIJ sturen op zithulpen in plaats van met de teugels' Frusty

Zou ik ook niet proberen als mijn paard zo een martelbit in zn bek had hangen ipv van een zacht dubbelgebroken watertrensje Vork

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:39

ennuh: de boer die af en toe te weinig voer aan je paard geeft, af en toe te weinig strootjes tussen de mest legt en een pet op heeft...


.... wordt ook wel de pensionstal-eigenaar genoemd...

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:44

haha of op zondag stiekem niet voert omdat de pensionklanten toch nooit zo vroeg komen. Dat is ook boerenverstand. Of is het boerenportemonnaie Lachen

Dressuurruiters hebben (in tegenstelling tot westernruiters Schijnheilig ) dat constante contact met de mond van het paard nodig. Immers zonder teugels is het onmogelijk om in het zadel te blijven zitten. Dat komt ook door de bijzonder oncomfortabele zadels. Haha!

Wedstrijden worden gereden op een paard dat dagelijks volgegooid wordt met 10 kg brok, te paard komen kan dan ook alleen nadat het dier een uurtje voor de wedstrijd stevig is gelongeerd en dan nog moet iemand het paard vasthouden zodat de ruiter erop kan. Als een paard lekker fit is, is dat een teken dat de ruiter echt kan rijden Clown

engelse ruiters kunnen ook maar aan 1 kant opstappen. Traditie is belangrijk niet waar.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:49

Anya schreef:
Dressuurruiters hebben (in tegenstelling tot westernruiters Schijnheilig ) dat constante contact met de mond van het paard nodig. Immers zonder teugels is het onmogelijk om in het zadel te blijven zitten. Dat komt ook door de bijzonder oncomfortabele zadels. Haha!


Ik rijd endurance met een Bijzonder Comfortabel Dressuurzadel. Oei, nou wordt-ie lastig, nou pas ik niet meer in een hokje! Tong uitsteken