Gisteren tijdens een buitenrit kwamen wij een aantal mensen tegen, die ons al vanuit de verte toe kwamen gelopen, of wij aub niet met onze paarden dichter in de buurt wilde komen, een van hun paarden zat vast in een wildrooster. Nadat wij onze hulp hadden aangeboden, was het enige wat we konden doen, zo snel mogelijk, zonder onze paarden oververhit te rijden, naar huis, en de trailer halen. Het paard zat vast, midden in een natuurgebied, met afgesloten hekken ect. Omdat wij daar vaker aangespanner rijden, hebben we een sleutel van de sloten, en konden zo, gelukkig, met de auto en trailer dicht bij het ongeval komen. Tegen de tijd dat wij terugkwamen, was de dierenarts, de politie en een mobiele wagen met snij-apparatuur al geariveerd, en ze begonnen net met het paard, dat door de dierenarts helemaal plat gespoten was, los te snijden. Wij hebben ondertussen de andere twee paarden, die erbij waren, weg gebracht. Tegen de tijd dat wij terug kwamen was de brandweer er ook al met twee wagens. En het paard was los, en even later stond hij, wankelend, op zijn benen. Nadat we hem voorzichtig op de trailer gezet hadden, met flinke open wonden, zijn we voorzichtig, met drie man in de trailer om het paardje te ondersteunen, naar de dierenarts gereden. Hij kwam kalm, niet helemaal wakker, van de trailer en zette zijn gewicht op alle vier zijn benen. Goed om te zien, dacht ik. Wij zijn gegaan, en hun zijn bij de dierenarts gebleven om het paard te ondersteunen ect. Later kregen ze te horen dat het paard een meervoudige breuk in het spronggewricht had, en er, gezien zijn andere verwondingen, er geen hoop meer voor hem was, en ze hebben hem dus in laten slapen. Leer hiervan, het gebeurt vaker. Rij niet zomaar over een wildrooster.
Anoniem
Geplaatst: 28-10-01 11:04
Ik heb al veel te vaak van dergelijke verhalen gehoord. Nog steeds zijn er mensen die vrolijk over het wildrooster lopen.
janna
Geplaatst: 28-10-01 11:07
x
Laatst bijgewerkt door janna op 09-04-22 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Toess
Geplaatst: 28-10-01 12:55
dat is al vaker gebeurd, vban die veeroosters, rijden er van die domme kinders door, was paard blijven haken, moest afgemaakt worden omdat ie z'n been aan barrels hat egscheurd, domme kinders!
ivar
Geplaatst: 28-10-01 15:35
gatver.
Metellica
Geplaatst: 28-10-01 16:49
dr zijn mensen die het nooit leren om eerst na te denken en dan te doen. Greetz Tamaar
anne_feline
Geplaatst: 28-10-01 21:40
wat is een wildrooster???
sorry: 'k ben blonT
grtzzz
CC - LOVER
Geplaatst: 29-10-01 09:21
hoe stom kun je nu zijn!!!!!! ik ken een man die ook eens over een wildrooster gegaan is, anders moest ie een heel eind omrijden (dan doe je dat toch!!!) hij is er achteruitlopend over heen gegaan dat is wel veiliger maar zeker niet doen!!!
Lievemeid
Geplaatst: 29-10-01 09:49
Grrrr ze leren het ook nooit he Kan er zo kwaad om worden! Hioer in de buurt hing ook een pony in een wildrooster...ze hebben hem eerst af moeten maken en daarna al zijn benen moeten amputeren, omdat hij er anders niet uit was te krijgen, de details zal ik jullie maar besparen
ibikus
Geplaatst: 29-10-01 09:53
Ik denk niet eens dat ik Ozep erover heen krijg! Die durft niet eens over zo'n roostertje die voor manege deuren vaak gebruikt wordt om de modder onder je schoenen vandaan te stampen.
Smaxie
Geplaatst: 29-10-01 10:13
Verschrikkelijk.... Maar als je je gezond verstand gebruikt, zou je de risico's al kunnen bedenken...
Een wildrooster, zodat koeien en andere dieren er niet overheen zouden gaan... en dan zou jij er met je paard makkelijk overheen kunnen!!!!
Ik heb inderdaad al diverse gruwel-verhalen gehoord over die enge dingen!! Al moet ik een uur omrijden.. erover heen rijden is voor mij geen optie!!
Gaby
Geplaatst: 29-10-01 15:32
Ongeloofelijk stom !!! bij ons in de buurt is laatst ook weer zo'n ongeluk gebeurd ( maar ik weet niet of dat ongeluk de schuld van de ruiter was , ik was er niet bij ....... ).
Roel
Geplaatst: 29-10-01 17:51
Je blijft zulke dramatische verhalen altijd horen, ik denk dat de mensen er niet veel of zelfs niets van leren. Denken ze dan gewoon oh mijn paard/pony kan er wel overheen?? Hebben ze dan niet in hun achterhoofd dat ze het regelmatig in de krant lezen of zo dit soort berichten. Echt niet dat ik zelfs maar een haar op mijn hoofd er aan denk om zo'n risico te nemen.. Greetz Roel
Dorine
The one and only
Geplaatst: 31-10-01 09:04
Sommigen lezen er nooit over omdat ze nog vrij jong zijn of helemaal nooit in kranten kijken of op internet. Je hebt zelfs volwassenen die alleen maar ff naar GTST op tv kijken, en (loterij-)shows, eventueel nog voetballen of andere sporten. En de krant lezen ze ook: het weer en de voorpagina (alleen de headlines). Dan krijgen ze dat slechte nieuws over wildroosters natuurlijk nooit mee... Dat komt niet op voorpagina's . Kan me soms zo ergeren aan mensen die nooit verder willen kijken dan alleen hun eigen wereldje, die niet weten 'wat er leeft' in hun omgeving, alleen maar door die kortzichtigheid en gebrek aan belangstelling. Dat soort mensen zullen eeuwig op hetzelfde 'niveau' blijven, en nooit leren. Leren, waarvan?
Lautjuh
Geplaatst: 31-10-01 16:28
O;h daar schrik je toch even van. En volgens mij zeker als je het zo van dicht bij mee maakt! Nou gelukkig is het (ja eigenlijk niet) maar toch redelijk goed afgelopen! Het is natuurlijk dom om er over heen te rijden maar als het prongelijk gebeurt ben je er ook mooi aan!Lekkere lijpen dingen zeg! Nou suc6 met alles greetz Laura
Mar2lin
Geplaatst: 31-10-01 17:09
ik ga er nooooooooit overheen omdat ze het zoiezo al niet doen!!! kunnen ze niet iets anders verzinnen om ons met de paarden erover te laten?? dit is niet echt leuk! Maar kheb het wel vaker gehoord! er moet gewoon wat aan veranderen!
Miran
Geplaatst: 01-11-01 10:07
Er zou eigenlijk gewoon naast elk rooster een hek (zonder slot) moeten zijn, dan is het hele probleem al opgelost. Ik heb wel eens gehoord dat er een verschil is tussen wild- en veeroosters, en dat paarden over eentje wel kunnen. Bij ons op de manege gaan ze wel over het rooster heen, is ook nog nooit fout gegaan. Ik heb wel de Shet van de buren er in zien hangen, maar een paard kan daar echt niet met zijn hoeven door de spleten.
Riëtte
Geplaatst: 01-11-01 13:41
Ik heb van de zomer 1 dag meegereden in de Dwingelose vierdaagse (als bijrijder op een wagen). daar geldt de regel: degene die over de wildroosters gaat is gediskwalificeerd! Is ook helemaal niet nodig, want er waren piefjes van staatsbosbeheer die de hekken naast de wildroosters openden en sloten!
Is toch echt stom om zo'n risico te nemen met je paard!