Laten jullie je eigen paard verzorgen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 09:12

jantina schreef:
Ik rijd ze zelf en als ik even geen tijd heb om te rijden, dan slaan ze maar een dagje over. Staan ze toch heerlijk op de wei Lachen



Inderdaad, dat is mijn motto ook. Heerlijk, paarden waarmee dat zomaar kan Lachen.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 09:48

gelukkig kan pablo rustig een paar daagjes zonder rijden
ik verhuur wel een stal aan een vriendin
we doen normaal alles samen s'ochtends dan zijn we een uur bezig (veel te gezellig ! ) daarna gaat zij werken en ik rijden (mits ik de energie heb)

als ik alleen de boel doe omdat zij niet kan ben ik in een halfuurtje klaar
als ik n keer niet kan dan doet zij de boel
dat is toch wel fijn dat je afentoe iets later kan komen of zelfs niet

een goede bijrijder schijnt niet te vinden te zijn

dus extra beweging zit er voor mijn paardje niet in

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 12:22

Ik heb zelf voor een paardje gekozen en zorg er dan ook zelf voor. Als het zo ver komt dat ik een verzorger nodig zou hebben zou ik het paardje verkopen. Gewoon omdat ik vind dat ik voor mijn dieren moet zorgen als ik er voor kies.

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 12:30

nee ik moet samen doen met mijn zus dus we zijn met zijn tweeén en hebben niemand anders nodig

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 12:56

ik *had* een verzorgster melissa7 op bokt..
maar die is er na een tijdje meegestopt... nu heb ik dus weer een nieuwe verzorgster *bijna* Haha!

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:01

Mijn vriendin rijdt melody meestal als ik niet kan
In de zomer maakt het niet zoveel uit als ik een dagje niet kom, dan staat ze toch in de wei.. Maar in de winter moet toch haar stal uitgemest en moet ze er toch even uit

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:53

Ook ik doe alles zelf, de verzorging samen met mn ma, als ze zich goed voelt tenminste de trainingen en rijden doe ik zelf.
Straks komt er wel en verzorgster maar dat is meer voor het aangespannen rijden omdat ik merk dat het wel onhandig is als je dat allemaal alleen moet doen, daarnaast is het ook veiliger als je met zn 2-en bent, vooral langs de weg.

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 23:03

Ik heb wel een bijrijdster voor Rhona, niet vanwege tijdsnood, maar puur omdat Rhona van alle aandacht die ze krijgt geniet. Dus het is gewoon wat extra's. Soms komt de een 's ochtends en de ander 's middags. Rhona vind het heerlijk. Daar doe ik het voor.
we hebben hele flexibele afspraken. Zij komt als ze tijd heeft, en als ik een keer echt niet kan (vakanties/ziek zijn/oid) laat ik dat aan haar weten. Werkt perfect. Ben erg blij met haar. Daarbij klikt het ook heel goed, we gaan regelmatig samen naar Rhona of naar haar paard.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:55

Dennis heeft wel een verzorgmeisje. Juist omdat Dennis het zelf zo leuk vind om met beginnertjes rond te lopen, daar word hij helemaal vrolijk van. Ze is er wel alleen als ik (of mijn zusje) er ook bij is.

Echt de volle verandwoordelijkheid krijgen weinig mensen over Dennis. Ik ben er gewoon feitelijk altijd. Maar als ik er een keertje niet ben doet m'n zusje de paarden. Ik heb er nu 7 staan(waarvan 2 eigen pony's, Dennis en Nicky van m'n zusje). Dus er moet wel gewoon voldoende naar om gekeken worden. Gelukkig zijn ze stuk voor stuk al helemaal blij als ze water en gras voldoende hebben, en dat ze af en toe een paar daagjes stil staan heb ik geen enkel probleem mee.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:29

Nee, ik laat mijn paard niet verzorgen. Ik doe hem zelf. Wel staat hij 1 keer per week in training.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:22

Ik heb geen paard, maar anders zou ik mijn beste vriendin of mijn zus hem laten verzorgen als ik geen tijd had.

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:06

Ik wil niet dat andere mensen met mijn paard bezig gaan, daar ben ik dan toch te jaloers voor ofzo? Ik verzorg mijn eigen beestje (staat ook thuis dus is misschien makkelijk praten) en ik laat er zo weinig mogelijk mensen op rijden. Als er dan iets niet goed gaat is het altijd mijn eigen pakkie aan! We hebben er wel een fjord bij, en die wordt we verzorgd door een meisje. Maar aan mijn eigen beestje, nee daar blijven ze vanaf! ~~}>

Ojee, nu klink ik vast wel heel erg...

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:57

mijn moeder ik en vriendin van ons verzorgen omde buurt de paarden.
dat houdt dus in, s ochtens alles voeren,mesten,vegen,stallen,op de wei zetten,water geven enz. en s avonds voeren en op de padock zetten.

maar verder doe ik alles zelf met sylke, er zijn ook geen andere mensen op ons weiland dan mijn familie en onze vriendin.

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:01

Ik heb een bijrijdster voor 1 dag per week een goede vriendin van onze familie rijdt haar dan omdat nadja niet zo makkelijk een dag stil kan staan en omdat onze stal niet al te dichtbij is en we dus 1 dagje niet hoeven(ik kan er niet alleen heen dus mijn ouders moeten elke dag 20 minuten heen 20 minuten terug!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:24

Ik heb geen verzorger voor mijn paard omdat een goede vinden te moeilijk is in mijn ogen. Omdat hij oud is kan er niet meer op gereden worden en heeft hij een aangepast dieet wat ik niet door een ander durf over te laten. Pas kon ik vanwege een ziekenhuisbezoek een dag niet naar mijn paard echt niks vond ik dat en straks ook een week weg met vakantie. Op de een of andere manier blijf ik liever thuis ben veel te bang dat er iets gebeurd als ik weg ben best wel stom eigenlijk.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:53

Soms heb ik het wel eens erg druk met school, of ik moet weg, dan doet iemand anders Amethyst. Rijden niet, maar verzorgen wel. Dat doet dan iemand van stal, gaat perfect, en als diegene dan eens weg moet dan doe ik dat paard ook.

Verder doe ik alles zelf en als het kan ga ik iedere dag naar haar toe Lachen

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:17

Mijn vader rijdt m'n paard 1 keer per week, de 6 andere dagen doe ik hem zelf, geen bijrijder dus.