jouw eerste paard, hoe was dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48546
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 09:59

ik kocht Banjer toen ik 23 (bijna 24) was... Lachen

Ik reed daarvoor "al" bijna 20 jaar op manegepaarden en had 1 verzorgpaardje gehad...

Het was moeilijk, ik heb een hele tijd niet op haar durven rijden en ze heeft te koop gestaan... maar bij de gedachte dat ik haar zou moeten missen keerde mijn maag om, ondanks dat ik in dat half jaar geen "plezier" van haar had gehad... dan maar een leven lang op de wei, als ik haar maar had, dan was alles goed...

Inmiddels heb ik Banjer nu 3.5 jaar, en ik kan alles met haar... we zijn een echt team, en ik wil haar nooit meer kwijt.... ze is het ideale paard (pony)

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 10:14

ik kreeg droppie toen ik 8 was geloof ik, ze heeft 17,5 jaar in ons midden geleeft, en toen is na een kort ernstig ziekbed overleden Verdrietig . Femke een fjord kreeg ik op me 16e moch kiezen tussen een brommer en een paard, Bloos zij is 3 jaar bij me geweest, is toen verkocht omdat ik een huis en paard niet kon combineren (te weinig geld) Knipoog

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 10:46

mijn eerste paardje heet lucky boy .hij was 1 jaar toen hij bij ons kwam.zelf ingereden en heel veel spannende dingen met hem meegemaakt.wedstrijdjes met hem gereden.ik was 11 jaar toen we hem kregen en mijn zusje en ik hebben veel spannende en hele leuke dingen met hem megemaakt,hebben echt alles van hem geleerd.ik kan een boek over hem schrijven.je kan er een kind van 2 jaar opzetten en hij is super braaf maar een ervaren ruiter wil hij graag pesten het is een paardje met een super karakter toen hij 19 werd heb ik hem aan een vriendin gegeven.ik had shantih toen ook en zij reed toen op shantih en mijn bijrijdster van lucky stpte er toen mee.toen kon ik het eigenlijk niet meer betalen en besloot om lucky aan haar te verkopen voor 1 gulden[die ik nog steeds heb] hij was toen 19 jaar en ze heeft er nog steeds plezier van want hij leeft nog steeds hij is nu 27 jaar.hij was mijn eerste grote liefde die ik nooit zal vergeten.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 10:46

een ramp, natuurlijk wel heel blij maar ze was nog jong en super uittestend en vervelend. toen ik haar verkocht was het de liefste van de wereld

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 11:30

Mijn eerste echte eigen paard, dus niet van mijn vader is Fiesta.. Ik heb haar nu sinds december en ik kan me jullie emotionele afscheidsverhalen zo goed voorstellen..
Mijn vriend en ik hadden een paar weken geleden ruzie om geld (wat ik niet heb, omdat ik extra kosten had aan Fiesta) We konden dus niet ze duur op vakantie als we wilden.
Mijn vriend begon erover dat het belachelijk is dat ik, als student, een paard heb, me daar voor uit de naad moet werken en dus geen geld heb om andere dingen te doen, en dat ik haar maar moest verkopen.
En toen knapte er bij mij iets, ik werd vals en woest. Normaal ben ik heel rustig, maar toen voelde ik dat Fiesta dus blijkbaar voor mij het belangrijkste is en dat ik dus wat er ook gebeurt alles zal doen om haar te houden en een goed leven te geven.

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:11

Ik kreeg mijn eerste pony toen ik 10 was...
Ik was met m'n ouders (die geen verstand van paarden hebben) bij een handelaar gaan kijken en meteen de eerste de beste pony gekocht...En niet laten keuren Scheve mond
Ze was koppig, had zadeldwang, staakte constant met rijden en was vreselijk dominant en vals volgens iedereen.. Maar ik vond haar lief Lovers
Na 2 maanden werd ze kreupel, ze bleef maar kreupel dus we haalden de dierenarts erbij..Die zag gelijk al dat er iets goed mis was en verwees ons door naar een paardenkliniek.. daar bleek op de foto's dat ze in haar rechtervoorbeen botwoekeringen had en ook ernsige arthrose.
Ze werd afgekeurd voor de sport. Ik moest van mijn ouders een paard waar ik op kon rijden, dus Anca werdteruggebracht naar die handelaar, en ik mocht daar een nieuw paard uitzoeken...dat werd melody.
Een maand later werden we gebeld dat er iemand was die haar als fokmerrie wilde kopen. dat vonden mijn ouders wel ok. dus ze werd verkocht. Maar ze willen niks zeggen over die persoon waar ze heen is gegaan, dus ik vermoed dat ze naar de slacht is gegaan Huilen
Niet zo'n leuk verhaal dus Verdrietig
Dus mensen:.. Laat altijd je paard keuren voordat je hem koopt Knipoog

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:01

Mijn vader kocht 'ons' eerste paardje op mijn derde. Dat was drie jaar later beleerd, maar te groot voor ons.

Toen ik zes was kregen we een makke kinderpony; Beyaard.

Op Beyaard leerde het halve dorp paardrijden. De ultieme leerpony & supervriendje. Ik kon er alles mee. Helaas stierf hij toen ik elf was.

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:52

emz.. dat was niet echt een super pony.. natuurlijk was ik hartstikke blij.. maar mijn vader (zonder paarden kennis) heeft een pony gekocht die dus echt niet voor uit wou.. gelukkig.. hebben we der verkocht.. en maakt ze het goed.. bij een manege.. na haar heb ik mijn pony gevonden van mijn dromen.. er kwamen natuurlijk wel wat problemen naar voren.. maar.. ik heb sheronit op de rails gekregen.. en nu zijn we de dikste vriendjes

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:39

Ik kreeg mijn eerste eigen paard op mn 12e. Het was de eerste pony waar we naar gingen kijken en mn vader vroeg, wat vind je van deze? Ikke leuk natuurlijk, nou zegt ie, kom em woensdag maar brengen. Het was op zaterdag dus in de tussenliggende tijd hebben we een stal moeten bouwen in de schuur en mijn huurpony (voor 1 jaartje om te kijken of ik het wel echt leuk vond) opgezegd. Ik was alleen een Z-paardje gewend en mijn nieuwe pony was zo stijf en overbouwd aan alle kanten dat ik er niet mee kon. Bovendien scheurde ze er vaak vandoor en dan was ze met geen mogelijkheid meer terug te krijgen, niet fijn dus. Na krap 2 jaar (toch nog L+1 mee geworden) is ze weer verkocht en kwam Odessa, die ik nu nog steeds heb en die nooit meer weg mag Lachen

Hier een foto van Petra (wat een naam voor een paard he...)

Afbeelding


Ze is verkocht naar een dorpje vlak bij Harlingen, vraag me nog wel eens af wat er met haar gebeurd is...

Joyce

Berichten: 6373
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:18

Mijn eerste pony kochten we in maart '01. Nog niet zo vreselijk lang geleden dus. Ik was toen 14 en koos voor een shetlander Dribbel, 1,5 jaar oud en een klein ondeugend hengstje. Een ontzettend leuke lieve pony waar ik heel erg veel plezier mee heb gehad en veel van heb geleerd. In mijn profiel is meer info en wat foto's van hem te vinden. Toen hij 3,5 jaar was, December '02, is hij overleden aan droes. Dat had hij opgelopen op Manege de Driesprong in Geffen waar we intern op stage waren geweest. Zij hadden niet verteld dat hun pony's droes hadden gehad, en mijn kleine ventje werd ziek en helaas te zwak om er weer boven op te komen.

Sinds januari '03 heb ik een andere pony, een haflingermerrie. Ook een schat van een pony, ben helemaal weg van haar, maar je eerste pony blijft gewoon altijd bijzonder.

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:11

Die van mij was echt een rot knol!!! Boos! Hij schoptje je zo de stal uit. Gelukkig hebben mijn ouders hem toen kunnen ruilen bij die man waar ze hem gekocht hadden. Ik heb toen ene hel leif Welshje gekregen. Wel ondeugend. Daar ben ik M1 mee geworden. Toen ik te groot was heb ik een E-pony gekregen. Ze was echt de lelijkste van de stal. Ze was zo mager. Ik wa sop slag verleifd op haar. het heeft me een hele boel bloed zweet en tranen gekost om haar vertrouwen te winnen. Iedereen zei altijd: "Doe dat beest toch weg, het wordt toch niks". Maar ik heb volgehouden en we zijn Z1+ 5 geworden!!!! OK dan!
We hebben haar laten dekken en daar is mijn huidige paard uitgekomen!!Zo'n lieverd!!! Haha!
Dit is Mac!!
Afbeelding

Llover

Berichten: 542
Geregistreerd: 26-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:18

wat een sneu verhaal zeg, jij hebt zeker een strenge vader dan! en rij je nu nog wel of niet?? ik hoop voor je dat het goed gaat met Sleep out! gaafe naam trouwens!!

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:04

Ik heb vorig jaar van mijn vriend mijn eerste paard gekregen Bloos .
Ik had pas na twee maanden door dat hij echt van mij was Haha!

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:11

ik mag het rond oktober meemaken hoe een eerste paard is Haha!

Christah

Berichten: 1479
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Wolfsburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:15

Ik was 14 toen ik mijn paardje kreeg. Ik had al een aantal jaar lopen zeuren, maar ik moest wachten tot ik oud genoeg was.
Als 13 jarige keek ik al vaak rond naar paarden die te koop stonden, ook wel eens rondgesnuffeld met me ouders, maar was steeds niet wat ik wilde.

Nadat ik overging naar 4 VWO, zag ik Duncan staan op internet, toen was ik al verliefd. En nadat hij een paar weekjes te koop stond (ja hij heeft gewoon op me gewacht *LOL* ) is mijn vader eens wezen kijken wat voor paard het was, hij was in de buurt dus ging gewoon eens langs. Toen gebeurde hetgeen wat alles heeft uitgemaakt: Duncan was tot nu toe het enige paard wat mijn vader niet had gebeten...
Mijn vader kwam helemaal enthousiast thuis... ik stond nogal versteld.
Toen ben ik wezen kijken met mijn ouders, mocht er ook op rijden, nog een aantal x geweest en ik wist gewoon dat ik dit wilde.
Dus ik kreeg mijn eerste paardje. Ik heb hem nu nog steeds, ben super blij met hem, en ik wil hem echt nooit meer kwijt...
Ik ken hem nu een jaar, over 8 dagen precies een jaar... en ik ben helemaal verliefd op hem... hij past gewoon bij me, kan ook alles met hem doen... een band die ik nooit heb gekend.

wat ik voor hem voel is niet te beschrijven, het is niet te begrijpen... zonder hem ben ik nergens... mijn grote schat...

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:02

Na 5 jaar op een manege te hebben gereden heb ik 8 maanden geleden mn eerste eigen paard gekregen.
Ik was toen 14 en Ushi 6, en alletwee kenden we de basis wel, maar moesten we ook nog veeeeeeel leren.
Op de manege leerde ik op bokkende en steigerende knollen te blijven zitten, maar van ECHT dressuur rijden wist ik niets.
Ushi had al een verleden achter zich, en was redelijk hard aangepakt met slof en s&t waardoor ze heel wat rare trekjes heeft.
Ik heb een heel moeilijke periode met haar meegemaakt, en heb er toen ook veel over gedacht om haar te verkopen.
Maar ik kreeg het nooit over mn hart om haar te verkopen, ik hou zo veel van dat paard, hoe vervelend ze soms ook is. Tong uitsteken
Nu begint het eindelijk wat beter te gaan en ben ik ervan overtuigd dat het allemaal wel in orde gaat komen met ons.
Maar ik heb op die korte tijd dat ik haar heb toch echt al enorm van haar geleerd, zij niet echt van mij maar dat komt nog wel... Knipoog

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:31

telt een ezel ook?

als 12-jarige paardenleek ging ik hem verzorgen bij de boer achter mijn school....ik had nooit gereden,gepoetst e.d.

ik heb mijzelf alles zelf geleerd door goed te kijken op de manege en het dan na te apen thuis op ROMEO..op mijn 16de kreeg ik hem van de boer.
mijn moeder was er niet helemaal gerust op omdat wij op een jacht wonen.

ik heb het hele dorp in een week fietsen alle boeren gehad voor een stukje land.

gevonden:ik heb les met hem gegeven en ben met op vakantie gegaan met hem,ook waren we aktief lid bij het ezelstamboek en is hij een goedgekeurde dekhengst geweest en nu 16 jaar later heb ik hem nog steeds,helaas kan ik hem niet zelf rijden maar heb ook veel plezier als hij zo zijn best doet bij de kleine meiden.
hij is nu 26 jaar en wat ben ik blij dat ezels veel ouder worden dan paarden/pony's!!

MiekeB

Berichten: 285
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:00

Ik heb mijn eerste pony nog steeds, al bijna 20 jaar Lovers . We kregen Bles toen hij 6 maanden was, en vorige week is hij 20 jaar geworden. Ik was net 9 geworden toen we hem kregen, we zijn eigenlijk samen opgegroeid. Hij gaat ook zeker niet meer weg, hij blijft bij mij tot zijn einde. Ik heb in het begin echt moeite gehad met rijden, heb er zo vaak naast gelegen dat ik de tel kwijt ben Haha! . Er werd bij de ruiterclub vaak gezegd dat ik die rotknol maar weg moest doen, maar ik wilde mijn Blesje niet kwijt, en klom er elke keer gewoon weer op. Toen ik hem eenmaal onder controle had, praatten ze in een keer helemaal anders: ze hadden altijd al geweten dat het een goede pony was Verward
Ik heb al verschillende paarden erbij gehad, maar op geen een ben ik zo gek als op mijn Blesje Lachen

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:33

Toen ik negen was kreeg ik Melody, ik heb hem in december al vijf jaar. Lovers
Ik reed op een manege en daar was hij manege pony.
Ik wilde al heel lang een eigen pony, Melody was mijn lieveling, hem wilde ik het liefste hebben. En ik heb hem gekregen.
In het begin ging het allemaal niet zo makkelijk, ik viel er een paar keer per week af soms twee keer per dag, hij bokte mij er gewoon zomaar af! Ziek
Mijn ouders wilden het liefst hem wel weer verkopen en een bravere pony kopen waar ik wel normaal op kon rijden maar dat wilde ik niet. Na een tijdje ging het allemaal wat beter en gingen we wedstrijden rijden. Het ging allemaal niet zo goed en in de L1 kwamen we erachter dat hij last van zijn rug had. Ik heb meer dan een half jaar geen wedstrijden kunnen rijden. Nu ben ik L2 + 9.

Dennis

Berichten: 31484
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:58

Tja, mijn eerste pony staat hier achter het huis op het land Lachen. En als het aan mij licht blijft hij daar nog HEEL lang staan!!!! Dennis gaat niet zo maar weg, daarvoor ben ik veel te gek met hem.

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:24

wat sneu dat je hem daardoor weg hebt moeten doen.
wel streng van je vader zeg Scheve mond

loulou is mijn eerste eigen pony. ik heb der gekocht toen ik 16 was en heb haar nou al meer dan 2 jaar Lachen
ze is helemaal van mij en ik betaal haar zelf dus mijn ouders kunnen haar gelukkig niet wegdoen.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:29

mijn eerste paard, dat heb ik nu nog haha, op 4 oktober heb ik hem 3 jaar ik was dus 14 toen we hem kochte en hij net 3. als ik daar aan trug denk had ik hem nooit moeten kopen, als ik voor een 2e keer voor die keus had gestaan had ik dat ook niet gedaan.

ik mocht op eens een paard uit gaan zoeken, ik wist totaal niet waar ik op moest letten ik leefde toen in een waas was zo blij. we gingen naar een handelsstal en kreeg daar 3 paarden te rijden alle 3 vrij kleine paarden rond de 1.60, q van ongeveer 6 de andere ongeveer 8 en deze dus 3, alle drie gereden. die van 8 was wel fijn maar op zich te klein. we vonden dat we de 3 jarige maar moeste nemen die kon je toch het meest naar je eigen hand zetten ik ging daar in mee en het paard werd gekocht. ik stond er niet bij stil dat het een paard was met een heel moeilijk karakter, het heeft bijna 2 jaar geduurt voordat hij me echt vertrouwde, ik heb heel veel moeite met hem gehad, ik heb geluk gehad dat ik nooit bang was en altijd heel concequent anders was hij nooit lang gebleven. ik kon er totaal niets mee doen. daar kwam ook nog eens bij dat ik zelf nog heel veel moest leren en hij ook toch ben ik altijd in hem blijven geloven en is het een mooi en lief paard geworden we trainen hard en zijn karakter zit nog wel eens in de weg, maar daar leer ik mee om gaan.

ik zou hem echt niet willen missen en soms denk ik als het rijden niet gaat kunnne we altijd een ander paard er bij kopen maar hij gaat nooit weg. ik ben zo op hem gesteld en hij op mij hij is erg eenkennig en dat maakt het zo leuk.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:52

Mijn eerste paard (nouja... pony) kreeg ik toen ik 13 werd (een paar weken ervoor. Ik had daarvoor 3 jaar op de manege gereden, en dacht dat ik al heel goed kon rijden Scheve mond , dat bleek later vies tegen te vallen.

Maar goed samen met een vriendin van mn moeder en haar man(die al heel wat paarden hadden gehad en er zodoende wel wat vanaf wisten) zijn we op zoek gegaan. De derde keer was het raak, toen kwamen we bij Image. Het was in Giesbeek, een onwijs luxe stal, heel mooi paard en kon super lopen. Daarnaast reed Edward Gal m voor, dus dat zag er helemaal uit als een plaatje (echte eigenaresse was jammer genoeg ziek)De vriendin van mn moeder en haar man dachten echt dat het een onbetaalbaar paardje zou zijn, maar dat viel gelukkig erg mee. Het ging die mensen als eerste erom dat ie goed terecht zou komen.

Na een maand op proef hebben we dr definitief gekocht en hoewel ze in het begin wat moeilijk (vooral slim om onder werk uit te komen) voor mij was, is dat uiteindelijk helemaal goed gekomen en heb ik er zeven jaar plezier van gehad. Jammer genoeg moest ik haar afgelopen december verkopen, omdat ik al anderhalf jaar op kamers zat en alleen in het weekend kon rijden, ik eigenlijk te lang voor haar was etc. Ze was tegen mijn verwachting in, binnen 2 dagen na de advertentie in de P&S kwam verkocht.

Dit is Image:
Afbeelding

edit:typo

silke22v
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: ekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:19

kreeg mijn eerste haflingertje voor mijn 20 verjaardag mijn 2e volgde later. waren de mooise dagen van mijn leven. Party!!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 23:02

Mijn eerste PAARD was Kyvaso, 3,5 jaar oud, onbeleerd. Ikzelf was 15 en kreeg hem van mijn ouders.

Afbeelding
3,5 jaar oud

Ik heb hem 5 jaar gehad, waarbij we allebei super veel geleerd hebben. Ik kon lezen en schrijven met hem, hij herkende mijn auto van een afstandje en als hij mijn voetstappen hoorde, brulde hij alles bij elkaar.

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/121097/incoming/Kief_galop_schilderij(1).JPG[/img]
Net voor de verkoop, 8 jaar oud.

Ik ben heel selectief geweest aan wie ik hem verkocht. De dame die hem toen kocht, 4 jaar geleden, heeft hem nog en hij mag oud worden bij haar. Hij blijft ontzettend bijzonder en toen ik haar laatst weer tegenkwam (ik heb nog steeds sporadisch contact met haar) spreekt ze nog steeds haar verbazing uit dat ik hem ooit heb verkocht.

Maar hij had het werkelijk niet beter kunnen treffen en dat is nog steeds een hele fijne gedachte! Ging het maar altijd zo,...