Paardenongevallentijd?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 14:59

IngridM schreef:
en je kunt er niet vanaf vallen.........


tenzij je erop gaat staan Haha! Haha!

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 15:13

smurf schreef:
Ik heb moeten verklaren (schriftelijk) dat ik altijd met veiligheidshelm op rijdt en veiligheidsschoeisel aan heb als ik in de buurt van paarden kom, nu begint ie ook al over een body-protector te zeuren Scheve mond


Mag een werkgever dat eisen vraag ik me af Verward
Wat jij doet in je vrije tijd (zolang het geen neveninkomsten zijn) moet je toch zelf weten?

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:07

Citaat:
Wat jij doet in je vrije tijd (zolang het geen neveninkomsten zijn) moet je toch zelf weten?


ik werk in het onderwijs, op een groot ROC, als mijn collega's op wintersport willen, moeten ze zelf van tevoren voor 6 weken een vervanger zoeken, alles zwart op wit regelen, dan pas mogen ze op wintersport.

Bij sollicitanten wordt gewezen op risico's van bepaalde sporten en als ze een sport van de "zwarte" lijst beoefenen, moeten ze ook een verklaring tekenen dat ze bepaalde veiligheidseisen in acht nemen.

Je kan je wel voorstellen hoe wij gelachen hebben toen een manager tijdens een fietstochtje op zondag op z'n plaat ging en op maandag op school kwam met tig hechtingen in z'n hoofd en een gebroken pols Schijnheilig

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:20

smurf schreef:
ik werk in het onderwijs, op een groot ROC, als mijn collega's op wintersport willen, moeten ze zelf van tevoren voor 6 weken een vervanger zoeken, alles zwart op wit regelen, dan pas mogen ze op wintersport.

Bij sollicitanten wordt gewezen op risico's van bepaalde sporten en als ze een sport van de "zwarte" lijst beoefenen, moeten ze ook een verklaring tekenen dat ze bepaalde veiligheidseisen in acht nemen.


Scheve mond Tsjee....ik weet niet wat ik lees.....is dit wettelijk toegestaan?

Ik heb wel na mijn zoveelste valpartij(eerste keer vingers in gips daarna sleutelbeen gebroken) ,navraag gedaan bij Persooneelszaken of het gevolgen zou hebben als ik nog een keer door een val van mijn paard in de ziektewet zou komen.

Maar hij noemde het "pech" en adviseerde me toch eens te leren rijden Haha!
En mijn arbo arts was zelf een fanatiek ruiter Lovers

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:30

Citaat:
is dit wettelijk toegestaan


geen idee maar voor mij 10 anderen, dus ik hou dme maar aan de voorschriften, een vaste baan krijg je op mijn leeftijd niet zo snel meer Tong uitsteken

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:37

Bij mij gaat het eigenlijk wel netjes op het moment. Oke, af en toe wat blauw of licht gekneust, maar verder niet.

De laatste keer was een zwaargekneuste voet(zijn wel foto's van gemaakt, ze dachten eerst dat hij gebroken was) vorig jaar zomer toen ik Dennis een schop gaf Tong uitsteken.
De keer naar het ziekenhuis daarvoor was 3 jaar geleden en werd meteen 2 dagen IC, 8 dagen ziekenhuis en 2 maanden helemaal niets mogen doen. En een blijvende alcohol allergie door een beschadigde lever.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:58

Het gaat op onze stal best goed *klop klop*

In 16 jaar tijd dat wij bestaan is er maar 2x iemand in het ziekenhuis beland. Toen de FNRS keuring kwam, en wij dit zeiden, had die man echt zoiets van wow, dat is weinig! Dat wil ik voorlopig even houden zo!!

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 20:00

De artsen in het ZH zijn idd niet zo happig op paardrijdende mensen.
Mijn arts zag me liever ook niet meer te paard en dat terwijl hij zelf ook veel gereden had.

Mijn baas is een eikel, die begint al te schelden als er eentje een weekje griep heeft Boos!

Verder probeer ik mijn hobby zo veilig mogenlijk uit te voeren.
Ik ben vorig jaar ook maar net de wao ontlopen, kwam wel niet door een valpartij maar goed die hele situatie wil ik nooit meer meemaken.
Ben blij dat ik alles nu weer op een rijtje heb. OK dan!

Jet

Berichten: 12021
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:41

Door een val van mijn paard op 20 januari heb ik 10 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ik had twee ruggenwervels aan de kant van het ruggemerg ingedeukt. Dit was de eerste keer in in 30 jaar paardrijden dat ik in het ziekenhuis belandde en de eerste keer sinds ik in '81 bij deze werkgever begon. In '83 ben ik er wel een tijdje uit geweest door een gebroken hielbeen, 6 weken helemaal en daarna 6 weken parttime, dus wat dat betreft lijkt me bij mij de paardensport niet echt gevaarlijk. Wel heb ik er ook veel plezier aan en dat is weer positief voor mijn werk. Dus ik denk dat paardrijden best wel gevaarlijk kan zijn, maar ook veel mensen net datgene geeft, waardoor ze nog kunnen werken.
Ik mag van mijn arts gewoon weer rijden trouwens, geen kans dat die wervels daar weer beschadigen, wel op een andere plek natuurlijk, maar dan moet je wel net weer ongelukkig terecht komen....

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 23:53

Jet schreef:
Dit was de eerste keer in in 30 jaar paardrijden dat ik in het ziekenhuis belandde


Dat was ook het eerste dat mijn moeder tegen me zei toen ik me 6 weken geleden op de EHBO moest vervoegen wegens een val van een paard: "joh, in 30 jaar voor het eerst op de EHBO, dat valt toch alles mee" Knipoog
En mijn blessure was eigenlijk nog een voetbalblessure: gescheurde enkelbanden.

Hoe gaat het nu met je, Jet? Geen angst om er zometeen weer op te gaan?

Jet

Berichten: 12021
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 05:28

Het gaat nu eigenlijk weer heel goed, 10 dagen ziekenhuis, twee gipscorsetten en een klittenbandcorset gehad, maar nu al weer zo'n 2 1/2 maand zonder dat alles. 13 April zat ik er voor het eerst 10 minuten op, na zo'n half uur longeren en dat is nu weer tot bijna normaal uitgebouwd. Wel longeer ik weer meer voor ik ga rijden, daar was ik afgelopen winter eigenlijk vanaf gestapt, maar het blijkt dat dat bij Marlou toch beter werkt. Ze doet niet eens gek aan de longeerlijn, maar ik denk dat ze dan beter los wordt en dat het rijden ook daardoor beter gaat.
Ik ben nooit bang geweest om er weer op te stappen, ik weet voor mezelf dat het door allerlei omstandigheden buiten het paardrijden om zover heeft kunnen komen dat ik al een paar maanden niet echt met mijn gedachten bij het rijden was, waardoor Marlou steeds iets meer terrein heeft kunnen winnen min of meer, waardoor ze echt kon ontploffen.
Sinds ik er weer op zit, ben ik er al weer een keertje afgevallen, maar dat kwam omdat ze gigantisch schrok van een ander paard dat schrok en op haar af kwam. Ik ben er meteen weer opgegaan en ook toen was ik niet bang. Ik ben niet roekeloos, let wel goed op, maar de arts heeft me gezegd dat ik niet meer kans op rugletsel heb dan ieder ander, dus daar houdt ik me gewoon aan vast.