hoe voelen jullie je, als iemand aan je paard zit?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:33

Aaien en zo vind ik niet erg, maar ik doe ook veel aan vrijheidsdressuur en Zhanna doet dat nou eenmaal ook erg graag. En dus lopen er een paar meiden rond die weten welke commando's ik gebruik en dat bij het hek van de wei aan haar gaan vragen. En uiteraard blijft de beloning die daar bij hoort niet uit! Dat houdt dus in dat als ik de oefening alleen wil belonen als deze perfect uitgevoerd wordt en zij ten alle tijde belonen dat mijn paardje bij mij de oefeningen aan de laars lapt. En daar baal ik van. Maar knuffelen en zelfs wat lekkers geven vind ik niet erg. Zhanna is gewoon het leukste paard dat er is! Haha!

lovesoscar

Berichten: 50
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: katlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:38

Bij ons op stal staan ze overdag altijd buiten en s'avonds is er bijna niemand.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:43

Ik heb geen eigen paard, maar anders zou ik erg niks om geven zolang mijn paard het prettig vindt.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:59

Bij ons komen geen vreemde mensen op stal en eigenlijk bijna nooit kinderen. In de wei zal hij toch nooit naar de kant komen om geaaid te worden. Verder maakt het me helemaal niks uit als er eens kinderen op willen of willen kijken.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:13

en als er dan vreemden zijn loopt ze (gelukkig) heel hard weg! Haha!

Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:23

Bekenden vind ik niet erg, Goldie van bokt rijdt ook geregeld op Leo en er zijn er best veel die even bij m'n roze neusje komen kijken Haha! Iedereen is weg van haar..

Maar vreemden moet ik niet hebben Soms komen ze het pad op om naar haar toe te gaan, en dan heb ik zoiets van 'oprotten je hebt hier niets te zoeken' Heb genoeg ellende met PennyMeisjes gehad en Leo's manen zijn nu net weer een beetje op lengte..
Leo deinst ook altijd een beetje terug voor vreemden maar toch wil ik ze niet bij m'n pony hebben.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:07

Bekenden vind ik niet erg, die mogen er van mij ook vaak zat op zitten (als ik toestemming geef dan, "paardrijvriendinnen" die mareska ook kennen mogen hem van mij wel gewoon meenemen, omdat die mareska langer kennen als ik Clown )

Maar vreemden heb ik niet zo graag Scheve mond , alleen als ze het netjes vragen en als er dan toestemming voor is vind ik het niet zo erg..

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:58

Ik heb er geen problemen mee, iedereen mag Rinkja wel aaien, die vind die aandacht alleen maar heerlijk. Knipoog Maar ze staat ook niet op een manege, dan zou ik het op een gegeven moment ook wel zat worden. Of als ik een wat banger paard zou hebben, die er niet goed tegen kan om steeds over het hoofd geaait te worden. Maar Rink vind het heerlijk, en het is nooit echt druk op stal, dus het maakt me niks uit. Lachen

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 13:13

ik had het ook met mijn oude verzorgpony daar wasik echt heel hecht me een opeens kwam er een ander meisje en moest en zou persee ook op hem rijden en moest ik die pony maar delen met haar echt als ik haar soms hem zag aaien of zo kon ik wel boos worden en al helemala met rijden ik kon het gewoon niet aanzien hoe zij hem reed ik liep toen telkens maar weg omda tik me er echt dood aan ergerde
maar nu heb ik ander verzorgpaard en daar heb ik da tnie mee omdat ik hem ook niet heof te delen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 13:26

Ik geef er helemaal niets om! iedereen is welkom en iedereen mag de paarden aaien voeren etc
behalve toen Q op de manege stond, dan staken de kindjes hun vingers door de tralies, tsja dan bijt Q en dan ee halfur naderhand gingen die ouders hem daarvoor dan bewerken, want ja eerst kind troosten, vingers onder de rkaan e da pas paard afstraffen, daar werd ik pissig om, maar verder vond ik alles prima.
des stond ook op de manege(stal thuis afgebrand) en daar zaten altijd kinderen in de stal haar te aaien, vond ik prima en desje genoot van alle aandacht dus laat maar lekker doen Lachen als ik ze zag mochten ze des meestal wel ff naar de poetsplaats brengen en poetsen/wassen etc, kindjes blij, des blij met aandacht en ik blij want ik hoefde niet meer te poetsen Knipoog

maar nu staan ze alle3 thuis, en als er dan kinderen bij ons bij t hek staan die richting de wei kijken en dan vragen of ze ze mogen aaien, rpima hoor, maak ik t hek wel ff open en dan mogen ze de paardjes ff aaien en voeren enzo

als er hier iemand is die wil rijde, prima op Desire mag iedereen rijden, des is helaas niet helemaal goed dus alleen redelijk lichtgewicht mensjes kunnen er op rijden en Quentin tsja die is n beetje gevaarlijk maar uitstappen etc mag iedereen

ben dus vrij makkelijk met mn paarden

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:46

maakt me niet zoveel uit, Stagave is toch een allermans vriendje. Vind die aandacht heerlijk... Zolangs ze hem maar niet volproppen met snoepjes enz. Hij is dik zat...

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:35

Gewoon aaien etc vind ik juist leuk als anderen dat doen, maar rijden terwijl ik er alleen bijsta, nee, dan soms toch beetje ergernis in m'n koppie als ze iets doen wat ik normaal anders doe. Daarom ga ik nooit kijken bij m'n verzorgstertje als ze aan het rijden is, weet toch al dat ik mij ga ergeren (terwijl het arme kind prima rijdt)

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:39

Van bekenden vind ik het juist leuk (de paardjes ook trouwens, meer krabbelaars Haha! ), maar onbekenden heb ik liever niet aan m'n paard

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:24

Nou knuffelen en gras geven vind ik niet zo'n probleem, wel het liefste als ik erbij ben. Ze staat in een weiland met 5 andere paarden en dus zijn er ook meerdere mensen die in de wei komen. Ik vind het geen enkel probleem als ze haar wat aandacht geven hoor, vind ze alleen maar fijn! Ook is er steevast één meisje op de boerderij om de boer te helpen met de konijntjes enzo. Ze is helemaal gek op paarden en ik vraag haar ook wel eens om mij te helpen met poetsen, geweldig vindt ze dat. Toen ik klein was vond ik dat ook geweldig, dus waarom zou ik het nu niet ook aan anderen gunnen? Maar als ik daar morgen kom en dat meisje staat haar ongevraagd te poetsen dan is het een heel ander verhaal, want daar houd ik ook niet van!

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:57

Op zich mogen ze mijn paardje best aaien, maar bleef het maar daarbij.
Op de vorige stal hebben ze haar zelfs uit de stal gehaald om te poetsen en te rijden ( in de les)! Zonder mijn toestemming!! Boos! Boos!
Was heel erg boos toen ik er achter kwam. Niemand had mij iets laten weten. Ben dezelfde dag nog vertrokken!!

Blijkt achteraf dat het wel vaker gebeurde.
Dat ze toch overal afblijven!!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:19

haflingertje schreef:
Op zich mogen ze mijn paardje best aaien, maar bleef het maar daarbij.
Op de vorige stal hebben ze haar zelfs uit de stal gehaald om te poetsen en te rijden ( in de les)! Zonder mijn toestemming!! Boos! Boos!
Was heel erg boos toen ik er achter kwam. Niemand had mij iets laten weten. Ben dezelfde dag nog vertrokken!!

Blijkt achteraf dat het wel vaker gebeurde.
Dat ze toch overal afblijven!!


Waaaat?!! Dat vind ik echt niet meer normaal zeg!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:44

Idd niet nomaal Haflingertje Boos!

Ik kan me er aan ergeren dat als je aan het buitenrijden bent ofzo mensen (volwassenen meestal) je paard willen gaan voeren of het doen voordat je het door hebt Verward Ik ben toch bezig Verward

Ik vind het maar nix als vreemde mensen bij de wei/stal komen.. Iemand heeft hem ook een keer wortels gevoerd in de stal en er staat nog op van : Niet voeren aub Boos! Lezen is ook een kunst.

Ik vind het niet erg als ze aaien ofzo Lachen

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:07

Ik vind het allemaal best, Ironique vind er alleen zelf niks aan dus zoveel zal ze niet geaaid worden Haha!

Selena87

Berichten: 1635
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:27

Heey,

Ik vind het prima als mensen mijn paard aaien (staat hele dag op de weide want kan niet opgesloten worden in stal) Zolang de mensen achter het hek blijven zodat mijn paard zelf kan kijken of hij geaait wil worden of wat dan ook.
Maar voeren zoals boterhammetjes,klokhuizen enzo ben ik helemaal niet blij mee!!! Wie weet wat ze daar allemaal mee doen of misschien is het brood wel beschimmeld ofzo
Weet je wat veel erger is ik ben laatst aangesproken door iemand met het feit of het klopt of ik 2 kleine meisjes heb die op mijn paard mogen rijden.
Nou mijn paard is tegen de 175 en kinderen van ongeveer 11 laat ik er liever niet bij hoe lief hij ook is.
Dus ik nee ik ben er altijd bij wat blijkt nu er schijnen 2 kleine meisjes mijn paard gewoon te pakken halstertouwen aan zijn halster te maken en erop te rijden!!!!
Ik werd Woest toen ik het hoorde zijn ze helemaal gek geworden!
Ik heb nu de hele buurt op de wacht en kom zelf 4 keer per dag even naar de wei fietsen om te kijken.
Ik heb ze helaas nog niet betrapt maar als ik ze betrap zullen ze het merken Boos! Boos! Boos!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:10

Geen last van, Bas staat op boerderij van vriendin van mij. De enige die er aan zitten zijn zij en haar familie en ons verzorgstertje. Dus geen gekke gevoelens daarover.
Wel beetje moeite gehad met pony uit de hand geven aan verzorgmeisje de eerste keer, maar dat was maar even, normaal doe ik altijd alles zelf en nu liet een een ander vrij onbekend meisje Bas uitstappen.
Maar toen ik zag dat het goed ging had ik er geen moeite meer mee

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:18

Niemand kroelt echt met andere paarden hier op stal. Als ze in de wei staat wordt ze ook gewoon met rust gelaten af en toe een aai over haar neus als ze op stal staat kan ik me niet druk om maken.
Snoepjes, moeten ze zelf weten, we staan met 3 verschillende mensen in 'onze' stal (zijn meerdere gebouwen) en Az mag best een snoepje.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:45

AFBLIJVEN denk k altijd.. Maar goed mn merrie houdt wel van aandacht dus op zich is het niet errug. Maar dan noemen een paar meisjes haar weer het 'knuffelpaard' Boos! Zucht soms zou k willen dat ze gewoon beet... Schijnheilig

K kan het eigenlijk van maar heel weinig mensen hebben.. Iemand anders op mijn paard kan ook niet, maar 1 ander persoon komt op mn paard Haha!

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:07

Ik vind het niet zo erg, hij is gek op aandacht. Ik baal er alleen ontzettend van als iemand hem steeds wat lekkers geeft (helemaal als diegene weet dat ik dat niet wil!).

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:26

Ik kan er niet wakker van liggen. Ze worden regelmatig (onder mijn toezicht) door manege kids gepoetst, Honey mogen ze weleens laten grazen, en ook met uitmesten heb ik op zaterdag vaak hulp. Als dank mogen ze dan vaak een rondje uitstappen als ze willen. Zolang ze ze niet zonder mijn toestemming of die van mijn stalhouder uit de wei of stal halen vind ik het prima

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:18

mijn ene paardje, daar komt niemand bij. hij laat zich niet pakken door anderen en ze gaan het ook niet proberen. hij staat in een kudde met 13 merries, die eisen hem nogal op. Ik krijg hem met moeite eruit, maar dan krijg ik wel 13 hinnekende en gillende merries achter me aan Haha!

Mijn shet staat nu vast aan een ketting, heb er nooit iemand van stal bij gezien. Maar er lopen nu behoorlijk wat kinderen rond dus zal vast wel eens gebeuren dat ie geaaid en geknuffeld wordt. Vindt ik geen probleem, want hij verveelt zich tot de hele dag zonder eten. Zolang ze hem geen snoepjes gaan geven vind ik t best.