Help, ze hebben hard geld nodig!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cindyt
Berichten: 245
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Omgeving Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:39

Er bestaan toch organisaties dat je een hond uit het buitenland kunt adopteren en die worden dan hierheen gebracht? Hebben ze dat niet ook met zulke paarden? Ik zou er best een willen kopen en weer helemaal opknappen... voor zover dat kan.... ze hebben voor altijd een trauma! Wat zielig die foto's... ik kan niet geloven dat mensen zo met dieren om kunnen gaan!
Ik hoop ook dat er veel geld wordt ingezameld en wil ook gerust posters enzo ophangen!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 18:02

Tjee wat erg zeg. Hopelijk mag die banner van Bart. Zo'n collecte is ook een goed idee. Neem gewoon de foto's mee, en ze geven al wat. Maar dan moet je wel een vergunning hebben.

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 22:14

Cindyt schreef:
Er bestaan toch organisaties dat je een hond uit het buitenland kunt adopteren en die worden dan hierheen gebracht? Hebben ze dat niet ook met zulke paarden? Ik zou er best een willen kopen en weer helemaal opknappen... voor zover dat kan.... ze hebben voor altijd een trauma! Wat zielig die foto's... ik kan niet geloven dat mensen zo met dieren om kunnen gaan!
Ik hoop ook dat er veel geld wordt ingezameld en wil ook gerust posters enzo ophangen!

Ik ga het voor je vragen.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:59

Gracy schreef:
Jeetje....
Ik ben in allerei landen geweest, maar dit is de ergste geval van verwaardelozing in een land dat ik heb ooit gezien! Verdrietig

Wij waren vorig jaar in 1 v.d. armste arfrikaanse landen en daar waren paarden aangeboden aan toeristen om voor een paar uur te rijden.
De paarden zagen eruit als skeletten, behoorlijk uitgedroogd en waren ook onder de wonden...
Daar heb ik behoorlijk mijn mondje open gedaan in bijzijn van de paardeneigenaren en toeristen, niemand huurde een paard die middag! OK dan!
De paarden waren inkomsten voor deze mensen, maar omdat als ze zooooo verschrikkelijk eruit zag, kon ik de toeristen overtuigen dat het niet aantrekkelijk is om op lijdende dieren te gaan rijden!
Even later op de dag zag ik een paardeigenaar zijn paarden netjes borstelen en water geven Lachen

Over een paar maanden gaan wij naar egypt, ik hou mijn hart vast...


Ik bedoel het niet naar, maar ik weet niet of dat wel zo'n slimme actie van je is geweest hoe goed je het ook hebt bedoeld...
Die paarden zijn inderdaad de inkomsten, als de paarden niet lopen zijn er geen inkomsten, en is er dus ook geen geld voor voeding en verzorging...
Ten minste zo zie ik het...

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:04

Ik heb volgens mij nog een pot electrolyten staan, gebruikt om na hevige inspanningen bepaalde stoffen weer aan te vullen. Durf 'm alleen niet te verzenden omdat de pot niet heel stevig is.. iemand die wel eens van Amsterdam naar Huizen rijdt?

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 22:14

Niemand?

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:54

Cindyt schreef:
Er bestaan toch organisaties dat je een hond uit het buitenland kunt adopteren en die worden dan hierheen gebracht? Hebben ze dat niet ook met zulke paarden? Ik zou er best een willen kopen en weer helemaal opknappen... voor zover dat kan.... ze hebben voor altijd een trauma! Wat zielig die foto's... ik kan niet geloven dat mensen zo met dieren om kunnen gaan!
Ik hoop ook dat er veel geld wordt ingezameld en wil ook gerust posters enzo ophangen!


Even daarover, iedereen hier kent vast Stichting Aap? is ook zoiets, alleen dan voor apen, die dieren kun je ook "adopteren" alleen blijven de dieren dan wel daar, je betaald dan iedere maand een klein bedrag en krijgt dan een keer in de zoveel tijd een brief met hoe het met het dier gaat en wat foto's enzo, misschien is dat ook nog een idee?

Als ik trouwens verder ergens mee kan helpen, ergens posters ophangen o.i.d PB me maar (en ik hou natuurlijk dit topic in de gaten! )

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:51

Zo'n verwaarloosd, zwak dier hier heen halen lijkt me geen slim idee. Totale klimaatomsag, lange reis, veel stress... ädopteren" door iedere maand geld te doneren lijkt mij dan veel nuttiger.

Als je iets van een poster ofzo hebt, een idee om op stallen te hangen om spullen in te zamelen?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:57

Ik geef al aan brooke en die heeft een keurmerk ben altijd bang dat het geld niet aankomt anders. Ik ben vorig jaar winter in Egypte geweest en daar heb ik niet veel ellende gezien omdat ik niet echt veel buiten het toeristische gebied ben geweest en ook niet in Cairo. Wel was er bij het hotel een paard en wagen die je naar het strand kon brengen. Dat paard (arabiertje) zag er wel redelijk uit en kreeg water en groenvoer. Maar als je de foto's ziet brr zou het niet in het echt kunnen aanzien zonder in janken uit te barsten.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:58

Ethelate schreef:
Zo'n verwaarloosd, zwak dier hier heen halen lijkt me geen slim idee. Totale klimaatomsag, lange reis, veel stress... ädopteren" door iedere maand geld te doneren lijkt mij dan veel nuttiger.

Als je iets van een poster ofzo hebt, een idee om op stallen te hangen om spullen in te zamelen?


Dat lijkt mij dus ook, zo'n beestje is al uitgeput, en dan nog vervoeren Scheve mond
En vervoeren is nog een hoop extra werk voor de mensen daar die het al zo druk hebben met verzorgen ook Bloos

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:02

ik ben soooooh blij dat er zulke organisaties bestaan!!!

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 19:49

Bedankt voor jullie reacties Lachen
Ik was bezig met een poster te ontwerpen, maar het lukt niet helemaal, het ziet er allemaal raar uit Tong uitsteken Als een van jullie zin heeft om een mooie poster te maken, graag Die kan dan opgehangen worden door de mensen die mee willen helpen met het inzamelen van geld en spullen.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:49

Weet je wat het drukken van posters kost? Wij hebben laatst gedrukt voor onze vereniging, maar kost een paar 100 euro

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:50

Waarom perse posters? zelf met je printertje op A4-formaat werkt vast ook ? Lachen

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 07:25

waarom sluiten ze zich niet aan bij Brooke hospital?????
dat is een "erkende" organisatie!!!!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 13:55

Dat is inderdaad ook een idee !

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 19:13

Yellowfish schreef:
Waarom perse posters? zelf met je printertje op A4-formaat werkt vast ook ? Lachen

Precies

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:15

lindatje schreef:
Precies

Haha! nu nog een poster ontwerpen

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:18

Ik zou ook eens contact opnemen met Brooke.
Net als wat anderen zeiden misschien kunnen ze zich wel aansluiten.
Mocht dat lukken dan kunnen ze altijd nog een punt zijn om spullen heen te versturen.

Ik hoop dat het lukt.

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 22:00

Yellowfish schreef:
:D nu nog een poster ontwerpen

Help je mee? Schijnheilig

mij lukt het niet Bloos

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:17

Als je me de bedoeling e.d en wat er allemaal op moet even PB't zal ik het proberen Haha!